آخرین اخبار از صدور فوری شناسنامه

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه افرادی که برای استفاده از خدمات ثبت احوال در کلانشهرها و شهرها به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه می کنند، مبلغی به عنوان کارمزد ارائه خدمات از آنها دریافت می شود، اظهار کرد:این رقم در کارگروه هر استان تعیین می شود که در استان های مختلف، متفاوت بوده و بنابراین این هزینه ها مربوط بهسازمان ثبت احوال نیست.

وی بابیان اینکه هریک از خدمات ارائه شده از سوی سازمان ثبت احوال دارای نرخ مصوب مختص به خود است، تصریح کرد:تعرفه انواع خدمات سازمان ثبت احوال در پایگاه این سازمان به نشانی www.sabteahval.ir موجود است و متقاضیان برای آگاهی از تعرفه ها می توانند به آن مراجعه کنند.

ابوترابی در خصوص صدور شناسنامه خاطر نشان کرد:در حال حاضر اولویت برای تعویض شناسنامه در تهران با افرادی است که شناسنامه های آنها مفقود یا مستعمل شده و یا تغییری در مشخصات آن بوجود آمده است، همچنین در صورتی که عکس شناسنامه شخص خیلی قدیمی بوده که با سن کنونی فرد اختلاف زیادی داشته باشد نیز تعویض شناسنامه انجام می شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد:اگر فردی در شهرهای کوچک تقاضای صدور شناسنامه داشته باشد در همان روز شناسنامه خود را دریافت می کند اما این زمان برای شهرهای دیگر سه تا چهار روز است ولی در تهران به دلیل حجم بالای متقاضیان زمان بیشتری لازم است.

وی در پایان یادآور شد:به دلیل حجم بالای متقاضیان در تهران چنانچه در شناسنامه افراد تغییری از لحاظ مشخصات هویتی ایجاد نشده، نیازی به تعویض نیست.