همه امور دچار وقفه نسبی شده‌اند

الهام فخاری در مورد نقد عملکرد شورای شهر در یکی دو ماه گذشته گفت: این طور نبوده که شورا خروجی نداشته باشد بلکه انتظار ما، شما و جامعه از شورای شهر انتظار زیادی است نه اینکه غیرواقعی باشد بلکه جامعه و رسانه‌ها منتظر کلی کارهای بسته‌بندی شده، مرتب و سریع هستند.

فخاری ادامه داد: بخش عمده‌ای از زندگی ما با فناوری و اطلاعات تغییر کرده مکانیزم انتخابات و رأ‌ی‌گیری فرق کرده و انتظار ما این است که پروژه‌های شهری با همین سرعت پیش بروند در حالی که نمی‌توانند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر افزود: اینکه بخواهیم عملکرد این شورا را با شوراهای قبلی مقایسه کنیم این را باید در نظر بگیریم که در شورای دوم تا چهارم افراد زیادی چندین بار تکرار شده‌اند در نتیجه اغلب به فرآیند اداری شورا مسلط بوده‌اند در حالی که اکنون تقریبا تغییر 90 درصدی در شورای شهر اتفاق افتاده است.

وی گفت:‌همچنین وقتی فردی خارج از سازمان وارد فضای دیگری می‌شود و حتی آنهایی که در حوزه شهری کار کرده‌اند سال‌ها از دیتاهای قوی و درست به دور بوده‌اند و نمی‌دانند که اطلاعات اکنون بزرگ‌نمایی شده یا سیاه‌نمایی یا گزارش و اطلاعات واقعی چگونه است در نتیجه همه چیز زمانبر می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات همفکری قبل از جلسه رسمی شورا گفت:‌ در این جلسه کمک می‌شود که یک دست‌تر و سریع‌تر کارها پیش برود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر گفت: موضوع دیگر هم این است که زمانی که شهردار از هیجان و فشار انتخابات هنوز خارج نشده بود، تیم جدید مستقر شد تا این جابه‌جایی‌ها اتفاق بیفتد و معاونان و مدیران منتظر تعیین تکلیف هستند و در واقع کل امور یک وقفه نسبی پیدا کرده به این دلیل که تعیین وضعیت شود.

فخاری گفت: به نظر می‌رسد در آبان‌ماه همه چیز مرتب‌تر خواهد شد.