بهترین فاصله سنی میان دو فرزند

اگر در سال های انتهایی دهه سی عمر قرار دارید، قدرت باروری تان به تدریج کاهش می یابد. بنابراین برای بچه دار شدن باید عجله کنید. با این حال، پس از تولد فرزند نخست، برای باردار شدن مجدد باید فاصله زمانی مشخصی ایجاد کنید. کارشناسان معتقدند فاصله شش تا دوازده ماهه میان بارداری ها برای حفظ تندرستی مادر الزامی است.

یافته های متعدد نشان داده اند ایجاد فاصله میان تولد دو نوزاد فواید زیادی برای فرزند دوم به همراه دارد. خطرات زیر فرزندان دوم والدینی که کمتر از شش ماه پس از تولد فرزند اول متولد شده اند را تهدید می کند: تولد پیش از موعد کم وزنی هنگام تولد شواهد متعدد نشان داده اند، این خطرات نوزادانی که پس از هفت تا ۱۷ ماه پس از تولد فرزند اول متولد شده اند را کمتر تهدید می کند.

فاصله دست کم هشت ماهه میان تولد دو فرزند به شما کمک می کند تا تجدید قوا کرده و مواد مغذی که در باردارینخست از داده اید را تامین کنید. همچنین آمادگی جسمی و روحی برای فرزند پروری مجدد را کسب کنید. یاد داشته باشید، ایجاد فاصله هجده تا بیست و چهار ماهه میان تولد دو فرزند به معنای آن است که مثل بارداری نخست زمان زیادی برای بچه دار شدن نخواهید داشت.

پیشنهاد ما » آماده باش، بارداری همچنین، تاثیر فاصله سنی ایجاد شده میان فرزندتان نیز ممکن است بر خانواده تان تاثیر بگذارد. فاصله اندک میان تولد دو فرزند ممکن است اختلافات میان آن دو را افزایش دهد، اما هزنیه های نگهداری از آنها، خرید اسباب بازی، لباس، کالسکه، تخت خواب و … را به شدت کاهش می دهد.

فاصله سن زیاد میان دو فرزند، باعث می شود تا هر یک از آنها به صورت مجزا از داشته های شان لذت ببرند، اما هزینه های فرزند پروری و زورگویی فرزند بزرگ تر به خواهر یا برادر کوچک تر نگران تان خواهد کرد. اما لازم نیست زیاد نگران شوید، زیرا یافته های متخصان مایو کلینیک نشان می دهند، مهارت های خواندن و حل کردن مسائل ریاضی فرزندانی که فاصله سنی زیادی دارند بسیار بیشتر از سایر کودکان است. در نتیجه می توان نتیجه گیری کرد، تولد فرزندان با بیش از دو سال فاصله موفق تر از فرزندانی هستند که در فواصل کمتر از دو سال متولد شده اند.