تصمیم سندرز برای شرکت در انتخابات سنا به عنوان نامزد مستقل

برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت آمریکا، تأیید کرده است که علی‌رغم فشارهای اخیر توسط دموکرات‌ها، قصد دارد در انتخابات سال 2018 مجلس سنای این کشور به عنوان یک نامزد مستقل شرکت کند.

سندرز یک‌شنبه شب در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اعلام کرد قصد دارد بر موضع خود به عنوان نامزد مستقل باقی بماند. سناتور ورمونت در این باره گفت: من یک فرد مستقل هستم و همواره در ایالت ورمونت به عنوان نامزد مستقل در انتخابات شرکت می‌کنم. با وجود این، در مجلس سنای آمریکا عضو انجمن‌های حزبی دموکرات‌ها هستم. من سال‌هاست این رویه را در پیش گرفته‌ام و قصد دارم به این کار ادامه دهم.

این در حالی است که سندرز اخیراً توسط اعضای حزب دموکرات‌ تحت فشار قرار گرفته است تا در انتخابات سال 2018 مجلس سنا، به طور رسمی به عنوان نامزد این حزب اعلام نامزدی کند. یکی از اعضای کمیته ملی حزب دموکرات، در نشست پاییز امسال این حزب قطعنامه‌ای را پیشنهاد داد که در صورت تصویب سندرز و انگس کینگ، سناتور فراجناحی ایالت «مین» را ملزم می‌کرد به طور رسمی به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات سال 2018 سنا شرکت کنند. لازم به ذکر است این قطعنامه پیشنهادی نتوانست آرای لازم را برای تصویب کسب کند.

سندرز در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، به عنوان نامزد حزب دموکرات شرکت کرد. این اقدام سندرز باعث خشم برخی دموکرات‌ها شد. سندرز در نهایت به نفع هیلاری کلینتون کنار رفت. اما کلینتون در دور نهایی این رقابت‌ها در برابر دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه و رئیس جمهور کنونی آمریکا، شکست خورد.

از سوی دیگر سناتور کینگ هم اعلام کرده است قصد دارد در انتخابات آتی مجلس سنا به عنوان یک نامزد مستقل شرکت کند. کینگ در این باره به شبکه تلویزیونی سی ان ان، گفت: من از سال‌های نخست دهه شصت (میلادی)، مستقل بوده‌ام. من به عنوان فرماندار نیز مستقل از هر حزبی بودم.