آموزش و پرورش در صورت واگذاری به مدیریت شهری رشد خواهد کرد

 محمد سالاری در جلسه علنی روز سه شنبه با اشاره به کمبود سرانه های آموزشی در منطقه ۲۲، گفت: قرار بود ۷۰ درصد زمین های این منطقه صرف سرانه های هفت گانه خدماتی شود و ۳۰ درصد آن اختصاص به ساخت و ساز داده شود اما در حال حاضر این منطقه از فقیرترین مناطق تهران در حوزه سرانه های آموزشی است.

وی، خواستار مقاوم سازی مدارس تهران شد و گفت: تهران یکی از شهرهای ناایمن است و نیاز است برای پیشگیری از آسیب های احتمالی در مواقع بحرانی نوسازی مدارس در دستور کار قرار گیرد.

سالاری همچنین خواستار رعایت قواعد شهرسازی در ساخت و سازهای جدید مدارس شد.

در ادامه افشین حبیب زاده عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران پیشنهاد داد شورای اداری شهر تهران برای همکاری نهادهای مختلف تشکیل شود تا مواردی از جمله مشکلات آموزش و پرورش در این شورای اداری به رای گذاشته شود.

همچنین محسن هاشمی در جمع بندی سخنان این جلسه گفت: این دعوت در راستای مدیریت یکپارچه شهری بود و باید زیرساخت های لازم برای حل مشکلات آموزش و پرورش با مشارکت مردم حل شود.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش در صورت واگذاری به مدیریت شهری رشد خواهد کرد و مشکلاتش برطرف می شود البته این واگذاری ها باید با منابع باشد و تنها مشکلات آن واگذار نشود.

هاشمی در این راستا واگذاری مترو به شهرداری را مثال زد و گفت: پس از انتقال مسئولیت مترو از وزارت کشور به شهرداری شاهد رشد مترو بودیم.