وضعیت مدارس تهران به لحاظ فرسودگی اسفناک است

 محمد سالاری عضو شورای اسلامی پنجم شهر تهران در شانزدهمین جلسه علنی در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: منطقه ٢٢ تهران از نظر سرانه آموزشی محرومترین منطقه است.

وی در واکنش به گزارش مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در صحن علنی شورای شهر بیان کرد: متاسفانه وضع امروز مدارس شهر تهران به لحاظ فرسودگی نسبت به کل کشور بسیار وخیم است و وضعیت سرانه‌های آموزشی آن اسفناک است.

رئیس کمیسیون معماری و شهر سازی شورای شهر تهران با تاکید بر کمبود سرانه‌های آموزشی در منطقه ۲۲ گفت: به موجب مقررات کمیسیون ماده ۵ قرار بود ۷۰ درصد املاک و اراضی منطقه ۲۲ که غالبا بالای ۱۰۰۰ متر هستند برای تامین سرانه‌های ۷ گانه در اختیار شهر و ۳۰ درصد آن به موجب زیرپهنه‌های طرح تفصیلی مورد ساخت و ساز قرار بگیرد، اما متاسفانه اکنون منطقه ۲۲ یکی از محروم‌ترین مناطق تهران از نظر سرانه‌های آموزشی است.

سالاری همچنین با انتقاد از نحوه مقاوم سازی مدارس ادامه داد: تهران به دلیل وجود گسل ها، بافت فرسوده و زلزله خیز بودن، یک شهر نا ایمن است و اماکن آموزشی و درمانی آن باید دارای کاربرد جایگاه مدیریت بحران باشند، اما خود اماکن آموزشی و درمانی از نظر مقاوم سازی وضعیت نامناسبی دارند.

وی در پایانی خطاب به سازمان نوسازی مدارس خاطرنشان کرد: ساختمان‌ها و اماکن عمومی از جمله نماد‌های ارزشمند و هویت بخش یک شهر هستند، اما امروز شاهدیم که در ساخت و ساز این اماکن حتی قواعد ساخت و ساز هم رعایت نمی‌شود.