آخرین وضعیت دانش‌آموزان سانحه‌دیده هرمزگانی

 در دهم شهریورماه امسال و حدود 20 روزی به آغاز سال تحصیلی جدید مانده بود که 3 اتوبوس از استان هرمزگان برای شرکت در اردوی دانش‌آموزی عازم شیراز بودند.

یکی از این اتوبوس‌ها در مسیر جاده داراب دچار سانحه و واژگونی شد و متأسفانه تعدادی کشته و زخمی شدند. بیشترین حادثه دیدگان مربوط به شهرستان‌های میناب و رودان بودند که اکنون دوران نقاهت خود را سپری می‌کنند.

یکی از حادثه دیدگان اردوی دانش‌آموزان هرمزگانی، «زینب رحیمی» از شهرستان میناب است.


زینب، معلم ادبیات، مادر و پدرش

زینب رحیمی در پایه نهم و در مدرسه غدیر خم میناب تحصیل می‌کند.

«زینب» پیش از اعزام به اردوی دانش‌آموزی و آن تصادف در مسیر داراب، به یکی آرزوهای قلبی خود رسیده بود و سعادت زیارت بارگاه سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و کربلای معلی را داشته است.

او در این تصادف از ناحیه دست دچار شکستگی شد و کوفتگی شدید کمر نیز پس از این حادثه او را اذیت می‌کند. وی پس از ترخیص از بیمارستان داراب به بیمارستان میناب منتقل شد.

جراحی روی دست «زینب» انجام و به تشخیص پزشک پلاتین در دست او گذاشته شد.


 

در حال حاضر معلمان برای تدریس دروس و به واسطه اینکه زینب از درس عقب نمایند، به منزل آنها مراجعه و فعالیت درسی او پیگیری می‌شود.پدر زینب که از فرهنگیان بازنشسته است، در خصوص اینکه آیا زینب برای رفتن به اردو رضایت نامه داشته است یا خیر، گفت: در جریان این اردو بودم، با توجه به اینکه بچه‌ها دختر هستند به او گفتم یا رضایت نامه را در منزل امضا می‌کنم یا اینکه به مدرسه می‌آیم و آن را امضا می‌کنم؛ فرهنگی هستم و این موضوعات را می‌دانم.

 بدون شک پدران و مادران بسیاری در لحظه‌ای که با خبر شدند که فرزندشان در اتوبوسی حضور دارد که واژگون شده است، حال وصف ناشدنی داشتند و تا زمان رسیدن به فرزند خود بارها از خداوند سلامتی او را خواسته‌اند.

توجه به ساز و کارهای برگزاری اردو و چگونگی انجام و توجه به ساعات حرکت وسایل حمل و نقل دانش‌آموزان از موضوعاتی است که آموزش و پرورش باید مد نظر قرار دهد تا در آینده هرگونه حوادث اردویی به صفر برسد.

در ضمن، امیدواریم این دانش‌آموزان دختر بعد از این روزها نیز به حال خود رها نشوند و دستگاه‌های مربوطه آنها را تنها نگذارد.