افزایش آمار کودک آزاری در ۶ ماه ابتدایی سال ۹۶

اسدبیگی تصریح کرد: طبق آمار گرفته شده در سطح کشور  در 6 ماه  ابتدایی سال 96  در حوزه کودک آزاری، تعداد تلفن‌های ثبت شده  از طریق (خط 123 ) 8 هزار 478 تماس، خدمات سایر 5 هزار 672 مراجعه و مرکز مداخله در بحران یک هزار و 193 بوده.

اسدبیگی در خصوص دلایل افزایش کودک آزاری توضیح داد: افزایش جمعیت، آشنایی مردم با مقوله کودک آزاری و همچنین فعال شدن سازمان‌های غیر دولتی در حوزه کودک آزاری از جمله دلایل این موضوع محسوب می شود.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی همانند حلقه‌ای به یکدیگر متصل هستند و همین امر باعث گسترش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی هچنین به آمار کودک‌آزاری در آمریکا اشاره کرد و گفت: سالانه 3 میلیون مورد کودک آزاری در این کشور در انواع مختلف گزارش می‌شود و این نشان می‌دهد که در تمام دنیا آسیب های اجتماعی به ویژه کودک آزاری وجود دارد.

اسد بیگی در ادامه به آخرین وضعیت مراکز اورژانس اجتماعی اشاره کرد و افزود: تا سال گذشته 200 مرکز اورژانس اجتماعی در سطح کشور فعال بودند که در تاریخ 28 شهریور ماه امسال طی مراسمی و با حضور آقای  جهانگیری معاون اول رئیس جمهور همزمان 150 مرکز به ظرفیت مراکز قبلی افزوده شد که البته در این زمینه همچنان منتظر تخصیص 100 میلیارد تومان  اعتبارات مجلس هستیم.