طرح فعلی فعالیت خیابان سی تیر باید مورد استقبال قرار بگیرد

سید ابراهیم امینی ادامه داد: تداعی نحوه زندگی گذشته، حفظ بافت‌های سنتی به لحاظ میراث فرهنگی و سنگ فرش کردن خیابان مورد نظر و ایجاد ممنوعیت در تردد وسایل نقلیه از جمله اقداماتی است که برخی از کشورها در مراکز شهرهای خود انجام می دهند و این کار در حال حاضر در خیابان سی تیر اجرا می شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با یادآوری زندگی سنتی تهران قدیم سعی می شود با جذب توریست وتوسعه صنعت گردشگری و رونق تهرانگردی، نسل جدید با فرهنگ گذشتگان پایتخت نشین و نحوه زندگی آن ها  در این شهر آشنا شوند.

امینی یادآور شد: در مورد خیابان سی تیر و فعالیت فعلی کافه داران و رستوران‌های سیار، برخی از کارشناسان مدیریت شهری به نحوه ارائه خدمات به گردشگران و در مجموع نسبت به عملکرد و نوع مدیریت فعلی این طرح منتقد هستند که انتقاد آن ها نیز انتقادی به جا و قابل توجه بوده و  باید مورد پیگرد و بررسی قرار بگیرند.

وی بازنگری و ایجاد تحول در نحوه ادامه فعالیت کافه داران و رستوران های خیابان سی تیر  شهر تهران را ضروری خواند و تاکید کرد: لزوم توجه به رعایت بهداشت و تامین ایمنی و امنیت شهروندان، از جمله مواردی است که بدون تردید  باید مورد توجه مجریان اجرای این طرح قرار بگیرد و به نظارت و دقت بیشتری نیاز دارد.

نائب رئیس پنجمین دوره  شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: فعالیت فعلی در خیابان سی تیر باید همانند مدل های مشابه رستوران داری در سراسر دنیا مورد استقبال قرار بگیرد و اگر در مواردی ایراد و اشکالی مشاهده می شود، نسبت به برطرف کردن آن اقدامات لازم انجام شود.

امینی در پایان ضمن اشاره به ایرادات خیابان سی تیر از سوی کارشناسان مدیریت شهری تصریح کرد: عده ای معتقدند ادامه روند فعلی فعالیت کافه داران و رستوران های سیار ممکن است منجر به وقوع آتش سوزی در موزه ملی ایران که در این خیابان واقع شده است، منجر شود که در این زمینه  باید اقدامات پیشگیرانه در دستور کار مجریان کار قرار بگیرد.