آرش حسینی میلانی عضو شورای شهر تهران در هجدهمین جلسه علنی شورای شهر  تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: میزان پیشرفت آلودگی هوا را در روزهای اخیر در شهر تهران شاهد هستیم.

وی با اشاره به اجرای طرح LEZ  ادامه داد: اجرای این طرح در رفع آلودگی هوای شهر تهران بسیار تاثیرگذار  بوده که فاز اول آن نیز اجرا شده است.

حسینی میلانی افزود: اجرای فاز اول طرح LEZ و کنترل معاینه فنی خودروها فقط در محدوده طرح زوج و فرد است، اما فاز دوم آن که به زودی اجرا می‌شود، کل شهر را در بر می‌گیرد.

سهم 30 درصدی خودروها در آلودگی هوای پایتخت

عضو کمیسیون محیط زیست و بهداشت شورای شهر تهران اضافه کرد: برای حل منبع آلودگی از طریق خودروها که سهم 30 درصدی در آلودگی هوا دارند، باید اگزوز خودروها را هدف قرار دهیم.

وی با تاکید بر نیاز به گزارش جامع و دقیق، ادامه داد: لازم است که در این خصوص از سطح شهر گزارشی توسط پلیس تهران بزرگ و ستاد معاینه فنی تهران تهیه شود و امیدوارم که همانند گزارش‌های گذشته نباشد، بلکه باید گزارشی جامع، دقیق و به همراه آیتم‌های مشخص باشد تا بتوانیم بررسی‌های درستی انجام دهیم.

حسینی میلانی با ارائه پیشنهاد به هیئت رئیسه شورای شهر، گفت: پیشنهاد می‌کنم تا وضعیت آلودگی هوا در تابلویی که در صحن علنی شورا وجود دارد، نمایش داده شود.