پزشکان تصور می کردند که شئی خارجی مانند سنگ کوچک در بینی او جای گرفته است و با چنین تصوری وی را تحت عمل جراحی قرار دادند.

جراحان بیمارستان هونان در یکی از مناطق جنوبی چین، گفتند که ابتدا اسکن ها فقط وجود سایه خیلی فشرده‌ای از یک شیء خارجی کروی‌مانند را در حفره سمت راست بینی نشان می داد و اصلا تشخیص اینکه جسم مذکور چه چیزی می تواند باشد ممکن نبود.

پس از انجام عمل جراحی پزشکان زیر چندین لایه از مخاط بینی این زن یک دندان کامل را یافتند که هم ریشه داشت و هم کاملا از زیر غشای بینی در آمده بود.

به گفته بیمار، پس از انجام این عمل جراحی تمام دردهای بینی او پایان یافته و اثری از تورم و التهاب در آن باقی نمانده است.

رویش دندان در بینی زن چینی +تصاویر

رویش دندان در بینی زن چینی +تصاویر

رویش دندان در بینی زن چینی +تصاویر

 دکتر ژو، کسی که این عمل را انجام داده، از این بیماری با عنوان دندان زائد (سوپرنومری تیث) یاد کرد و گفت: این بیماری سبب ایجاد و رشد یک یا چند دندان اضافه در بعضی جاهای صورت می شود.

او افزود: این بیماری در بدو تولد ایجاد می شود و گاهی در طول دوران بارداری نیز این دندانها به صورت نهفته در برخی از بخشهای صورت نوزاد وجود دارند و به تدریج شروع به رشد می کنند. رشد چنین دندانهایی نهان است و سن آشکار شدنشان نیز معلوم نیست. در بیشتر موارد، دندانهای نهفته در لثه ها پنهانند اما در این خانم چینی دندان در بینی رشد کرده که از انواع نادر به شمار می‌رود.