اضافه شدن مبلغ بلیت مترو بر کیفیت بهره برداری می افزاید

محمدعلی کرونی درخصوص جزییات جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: این جلسه با حضور پورسیدآقایی معاون حمل و نقل، جعفر ربیعی مشاور معاون شهردار، علی امام و فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو برگزار شد و دو معضل متروی تهران یعنی کمبود تعداد واگن و عدم مکان هایی برای دپو و پارکینگ مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: خطوط مترو بدون دپو و پارکینگ با محدودیت افزایش ناوگان روبرو می شوند اما متاسفانه برای فضاهای دپو در این سالها کاری نشده است. در خط چهار در بخش انتهای شرقی پایانه کلاهدوز جای پارک قطار و تعمیرگاه به طور کامل راه اندازی نشده همچنین مطالعات پایانه اکباتان در همین خط انجام شده ولی تاکنون اجرایی نشده است. خط سه، شش و هفت نیز دپو و پارکینگ ندارند و این موضوع افزایش ناوگان در این خطوط را با مشکل روبرو کرده است و باید این موضوع که در طی این سال ها مورد غفلت قرار گرفته در دستور کار قرار گیرد.

مناقصه دوهزار واگن در مرحله نهایی است

کرونی در خصوص افزایش ناوگان مترو گفت: مناقصه دوهزار واگن در مرحله نهایی است که طی یک ماه آینده این مناقصه برگزار و هزار واگن به تهران خواهد رسید و پیش بینی می کنیم مترو به دلیل اینکه در سایر شهرها به اندازه تهران پیشرفت نداشته عملا از هزار واگن باقی بمانده ۳۰۰ یا ۴۰۰ واگن دیگر برای تهران جذب شود.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از استفاده دو فاینانس چینی برای تجهیز ناوگان خط و شش و هفت خبر داد و گفت: در هماهنگی که انجام شد قرار شد این دو فاینانس تنها صرف تعمیر ناوگان شود. همچنین رئیس شورا که در این جلسه حاضر بود پیشنهاد کرد برای افزایش بهره وری در خطوط مترو مناقصه مستقیمی توسط شهرداری برگزار شود که همه سازندگان داخلی و خارجی که در حوزه ناوگان مترو فعالیت می کنند در این مناقصه شرکت کنند. که امیدواریم با اجرایی شدن این پیشنهادات ظرفیت بهره وری از خطوط مترو افزایش پیدا کند.

به گفته کرونی یکی دیگر از محورهای مطرح شده در جلسه روز گذشته کمیسیون عمران و حمل و نقل به روز رسانی قیمت بلیت مترو و واقعی شدن آن است و پیشنهاد مدیران شهری در این رابطه پرداخت هزینه بلیت بر اساس پیمایش بود که قرار شد لایحه ای در این رابطه تهیه و در صورت تایید در بودجه سال آینده این موضوع پیش بینی شود.

اضافه شدن مبلغ بلیت مترو بر کیفیت بهره برداری می افزاید

وی تاکید کرد: مبلغ زیادی بر قیمت بلیت مترو اضافه نخواهد شد اما این پیشنهاد می تواند به کیفیت بهره برداری اضافه کند.

یکی دیگر از موضوعاتی که در جلسه روز گذشته کمیسیون عمران و حمل و نقل مورد بررسی قرار گرفته حذف برخی ایستگاه ها از خطوط مورد بهره برداری شده است.

کرونی در توضیح این موضوع گفت: برای افتتاح سریعتر در خط هفت در مسیر شرق به غرب سه ایستگاه تا اتوبان شهید محلاتی حذف شده است همچنین یکی از ایستگاه های تقاطعی دو و سه که در طرح مصوب این خطوط آمده است نیز حذف شده است و تمام ایستگاه های حذف شده در راستای سرعت در بهره برداری خطوط است. همچنین در جلسه روز گذشته درخواست تامین اعتبار برای تجهیزات ثابت مترو مانند سیگنالینگ و هواکش های مترو شد که قرار شد در اسرع وقت این اعتبارات به مترو تزریق شود تا ایمنی لازم تامین شود.