انهدام خانه فساد زنان جمهوری آذربایجان در آستارا


به گزارش افکار به نقل از فارس: مرزبان و فرمانده هنگ مرزی آستارا از کشف و انهدام خانه فساد سه تبعه زن جمهوری آذربایجان در آستارا خبر داد.

مهدی شهیدی با اشاره به چگونگی کشف و انهدام این خانه فساد اظهار داشت: یک زن تبعه جمهوری آذربایجان که دارای پاسپورت ایرانی و آذربایجانی بود، به عنوان سرکرده این خانه فساد در امر ورود و خروج زنان آذری به ایران فعالیت داشت.
وی افزود: ماموران اطلاعات هنگ مرزی آستارا با انجام کارهای شناسایی و اطلاعاتی در یک عملیات غافلگیرانه خانه فساد این زن را در منطقه عباس‌آباد آستارا کشف و پاکسازی کردند.
شهیدی ادامه داد: از سرکرده این خانه فساد به هنگام عبور از مرز زمینی آستارا ۷۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.
وی کشف و ضبط هفت بطری مشروبات الکلی خارجی، ابزارآلات مستهجن و ضدفرهنگی، سی‌دی‌های غیرمجاز و ماهواره را از دیگر اقدام‌های هنگ مرزی آستارا در ارتباط با خانه فساد مذکور عنوان کرد.
فرمانده هنگ مرزی آستارا با اشاره به سوءاستفاده این زن تبعه جمهوری آذربایجان از پاسپورت ایرانی برای ازدواج با یک مرد ایرانی بیان داشت: این زن که در امر حمل و توزیع مواد مخدر و ورود دختران جوان به ایران فعالیت داشت، به عنوان متهم اصلی دستگیر و با تشکیل پرونده تنظیمی تحویل مقامات قضایی شده و از آنجا نیز روانه زندان ویژه زنان شد.
وی با اشاره به وضعیت دیگر متهمان زن آذربایجانی خاطرنشان کرد: متهمان دیگر زن که اغفال شده بودند از کشور اخراج شدند.
شهیدی هوشیاری و تلاش مرزبانان نیروی انتظامی در پاسداری از مرزها و صیانت از امنیت و آرامش جامعه را ستودنی خواند.
وی تصریح کرد: ماموران جان بر کف مرزبانی منطقه مرزنشین آستارا تلاش می‌کنند تا با یک دیده‌بانی مناسب از ارزش‌ها، اصول دینی و اعتقادی ایران اسلامی دفاع کرده و اجازه فرصت‌طلبی به عوامل ضربه زننده به امور اجتماعی و روانی جامعه را ندهند.
شهیدی در ادامه به ورود زائران داغستانی به آستارا برای حضور در مناسک حج اشاره کرد و افزود: با هماهنگی مسئولان حوزه مرزبانی و گمرکی آستارای ایران و آستارای جمهوری آذربایجان خدمات شبانه‌روزی به این زائران در حال انجام است.