برگشت زائران غیرقانونی از مرز مهران

سرهنگ حسن کاظمی امروز در جمع خبرنگاران در مرز مهران اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این ۱۸ نقطه کنترلی شامل ورودی های مختلف استان ایلام تا پایانه مرزی مهران است که در مواقعی برای سهولت در تردد عملیات تاخیری انجام می شود.

وی افزود: پلیس تلاش می‌کند به بهترین وجه، تردد زائران را کنترل و سفر ایمن و آرام آنان را تسهیل کند.

 جانشین انتظامی استان ایلام با بیان اینکه امکان خروج بدون گذرنامه و روادید قانونی از پایانه مرزی مهران وجود ندارد، گفت : تاکنون تعداد  چهار هزار و ۶۵۳ نفر از زائران اتباع خارجی و ایرانی فاقد مدارک قانونی از این ۱۸ نقطه کنترلی ورودی های استان در سه روز گذشته عودت داده شدند.

 وی گفت: توقفگاه ها و مساجد تمامی شهرهای استان آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی با همکاری همه نهادهای دولتی و غیر دولتی و مردم ولایتمدار استان ایلام هستند. سرهنگ کاظمی تصریح کرد: توصیه اکید ما این است که زائران فاقد روادید و گذرنامه به استان مراجعه نکنند چرا که به هیچ وجه امکان خروج آنان از مرز وجود ندارد.

وی افزود:مرز شلمچه برای تردد زائران اتباع خارجی در نظر گرفته شده و از قبل نیز اطلاع رسانی‌های لازم انجام  گرفته  و باز مشاهده می‌شود عده‌ای به مرز مهران مراجعه که تقاضا داریم این عزیزان به این مرز مراجعه نکنند.

جانشین انتظامی استان در پایان گفت از رانندگان عزیز تقاضا داریم در طول سفر و تردد در محورهای مواصلاتی قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.