حمایت مدیر مسئول نسیم بیداری از سازمان نظام رسانه

به گزارش افکار نیوز، سید مهدی طباطبایی در صفحه ی شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

امروز با موج سنگین مخالفت برخی رسانه ها با لایحه سازمان نظام رسانه ای مواجه شدم. متعجب شدم که چرا اختلاف نظرهای فردی و شخصی باید مستمسکی شود برای مقابله با لایحه ای که بسیاری از مشکلات دیرینه رسانه ها را می تواند رفع و رجوع کند.

اصلا معتقد نیستم لایحه تنظیم شده بی عیب و نقص است و حتما می توان پیشنهادات اصلاحی بر آن وارد دانست؛ اما وقتی ما در کشور  سازمان نظام مهندسی داریم، سازمان نظام پزشکی داریم، حتی چند سالی است که سازمان نظام پرستاری و سازمان نظام مهندسی کشاورزی داریم که همه نهادهایی در جهت حمایت از صنف مرتبط با خود هستند؛ چرا نباید ما از ایجاد و تأسیس  سازمان نظام رسانه ای دفاع کنیم؟!

این بی انصافی است که برای حفظ وضع موجود که اتفاقا اصلا مناسب و مساعد هم نیست، تیغ به دست بگیریم و اساس لایحه ای که با نیت و نگاه خوبی طراحی شده را مخدوش و مثله کنیم؛ ضمن این که اغلب انتقاداتی که به حتی جزئیات و مواد لایحه وارد می شود، مربوط به طرحی است که سه سال پیش تنظیم شده و در ادامه اصلاحات اساسی و تغییرات بنیادی در آن صورت پذیرفته است.

از شفافیت، ساماندهی امور، برقراری نظم دموکراتیک نباید گریخت، کلیت لایحه  سازمان نظام رسانه به نفع رسانه های مستقل است و به کاهش مداخله دولتها در حوزه رسانه منجر خواهد شد؛ ضمن این که بساط بی قاعدگی و بی نظمی در فضای رسانه ها حاکم شده و احتضار را بر رسانه های رسمی مستولی ساخته، برچیده خواهد شد

سید مهدی طباطبایی مدیر مسئول نسیم بیداری