بیش از 2 میلیون نفر از زائران ایرانی به عراق وارد شدند

ایرج مسجدی عصر امروز در جریان بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران افزود: این حجم از زائران تا این ساعت خروج کرده اند که ممکن است تعداد آنها نیز افزایش یابد.

وی اظهار کرد: با توجه اقدامات گسترده ای که از سوی مسئولان ایرانی به تنهایی و یا مشترک با عراقی ها انجام شد روند تردد زائران بسیار بسیار روان و آسان است.

مسجدی تصریح کرد: در بحث امنیت زائران، سهولت در تردد و هم نظم و انضباط موجود هیچ مشکلی برای زائران ایرانی در عراق رخ نداده است.

سفیر ایران در عراق گفت: برای بازگشت زائران به کشور نیز پیش بینی های لازم انجام شده و مرزهای شلمچه، چذابه و مهران آماده بازگشت زائران هستند، امید می رود تا در مسیر بازگشت نیز مشکلی برای زائران ایجاد نشود.

مسجدی افزود: به حمد خدا مشکل خاصی به لحاظ امنیتی در عراق برای زائران ایرانی پیش نیامد تنها یک مورد تصادف ماشین حمل زائران را داشتیم که تعدادی از زائران ما فوت و یا زخمی شدند که همه به ایران منتقل شدند و به جز آن هیچ مشکل دیگری وجود نداشت.

وی اظهار کرد: اقدامات خوبی از لحاظ فراهم سازی امکانات ترابری و حمل و نقل برای بازگشت زائران از عراق به ایران انجام شده و با بسیج امکانات ایران و هم عراقی ها شرایط خوبی برای انتقال خوب و بدون دغدغه زائران مهیا شده است.