آفرودبازها ساماندهی می شوند

محمود صیدانلو با بیان اینکه آفرودبازها  در حوزه ورزش ما قرار نمی گیرند، افزود: آفرود در حوزه ورزش فعالیتهای اتومبیلهای آفرودی یا میدانی است یا سرعتی که در پیست انجام می شود.

وی ادامه داد: آفرودبازهای ورزشی در چارچوب تقویم فدراسیون کار می‌کنند و در حوزه فعالیتهای مخرب محیط زیست و خارج از پیست اقدامی انجام نمی دهند.

رئیس فدراسیون اتومبیل رانی تاکید کرد: بیشتر فعالیتهای مخرب توسط آفرودبازها در حوزه کویرگردی و گردشگری رخ می دهد، که وظیفه اصلی در مدیریت این موضوع برعهده کانون اتومبیلرانی است اما فدراسیون اتوموبیل رانی در جهت کمک به حفظ محیط زیست در این زمینه ورود کرده است.

صیدانلو گفت: ما کمیته سافاری را تشکیل دادیم تا آفروبازی را ساماندهی کند. این کمیته قرار است مسیرهای مشخص را شناسایی کنید و راهنماهای انجام آفرود را تربیت کنیم. به طور جدی این مساله را  پیگیری می‌کنیم اما باید سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با ما همکاری کنند و نقش خود را ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از فعالیت آفرودبازها تحت پوشش هیچ سازمان نیست. در بیشتر مواقع گروههای خودجوش یا نهادهایی که مشخص نیست چه مجوزهایی دارند، از علاقمندان برای برگزاری تور آفرود ثبت نام می‌کنند که اقدامات آنها بسیار خطرناک است و در سالهای اخیر اتفاقات زیادی افتاده است. ساماندهی این موضوع در حوزه اصلی ما نیست اما ورود کردیم تا با آموزش لیدرها، کمکی کرده باشیم.