توسعه حمل و نقل عمومی و ریلی؛ اولویت اصلی این دوره مدیریت شهری

محسن پورسیدآقایی با اشاره به اینکه اولویت اصلی این دوره مدیریت شهری توسعه حمل و نقل عمومی و ریلی است، گفت: بیشترین تمرکز بر روی کاهش سرفاصله حرکت قطارهاست، به طوریکه اخیرا سرفاصله حرکت قطارها در نیمه شمالی خط ۳  به ۱۰ دقیقه کاهش یافت و در خط ۴ نیز به ۵ دقیقه رسیده و به زودی تا ۴.۵ دقیقه نیز کاهش خواهد یافت.

وی افزود: در سایر خطوط نیز با مدیریت بهتر ناوگان به دنبال کاهش سرفاصله حرکت قطارها هستیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با ابراز تاسف از اینکه خطوطی که در اواخر دوره مدیریت گذشته به بهره برداری رسیده اند فاقد پایانه هستند، تصریح کرد: یکی دیگر از اولویت ها در حوزه مترو، راه اندازی پایانه های خطوط است؛ چراکه لازمه ارائه سرویس بهتر به مسافران وجود پارکینگ قطار در ابتدا و انتهای مسیر است که متاسفانه خطوطی که به تازگی احداث شده اند، فاقد پایانه هستند.

وی تاکید کرد: احداث دو پایانه در خطوط غربی (اکباتان) و شرقی (کلاهدوز) باید به سرعت تا پایان سال انجام شده تا سرویس بهتری به شهروندان تهرانی ارائه شود.

پورسید آقایی افزود: کارخانه واگن سازی نیز طبق تعهدات، باید تا پایان امسال ۱۳ رام قطار تحویل دهد که ۴ رام قطار اخیرا وارد خطوط شده و ۹ رام قطار دیگر تا پایان سال وارد خطوط خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات عمرانی خط ۶ مترو رو به اتمام است، خاطرنشان کرد: عملیات تجهیز برق و سیگینالینگ این خط آغاز شده و تاکنون ۱۰ درصد پیشرفت داشته است که تا پایان سال بخشی از این خط افتتاح خواهد شد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در مورد تکمیل خط ۷ مترو خاطرنشان کرد: تکمیل این خط با فعالیت شبانه روزی در حال انجام است که امیدواریم با رفع نقایص باقی مانده ظرف ۶ ماه آینده خط ۷ را مجددا مورد بهره برداری قراردهیم.