مهاجرت 20 درصد از گونه‌های مختلف پرندگان مهاجر به فریدون کنار

علی تیموری، مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به شیوع آنفولانزای پرندگان در کشور اظهار کرد: امسال با موضوع آنفولانزای مرغی در کشور مواجه هستیم که باید در این  راستا با فروشنده‌های پرندگان در تمامی بازارهای محلی کشور برخورد شود و ساماندهی و جمع آوری بازارهای فروش پرندگان بر عهده دستگاه‌های متولی کشور است.

وی افزود: با توجه به گزارش‌های ارائه شده از سوی سازمان دامپزشکی، آسیب ها و تلفات آنفولانزای مرغی به مرغداری‌های کشور اطلاع رسانی شده و شیوع این بیماری در میان پرندگان موجب به خطر افتادن تغذیه، بهداشت و سلامت مردم می‌شود.

تیموری گفت: مسئله آنفولانزای مرغی فقط مربوط به سازمان محیط زیست نیست، بلکه به تمام آحاد مردم مربوط می‌شود، ضمن اینکه ما اعتقاد داریم محیط زیست کشور مربوط به همه ملت ایران است.

وی در رابطه با اینکه شکار پرندگان مهاجر ممنوع است، افزود: در طول سال حدود 300 گونه مهاجر مانند غاز پیشانی سفید که در معرض تهدید هستند به تالاب‌های کشور مهاجرت می‌کنند و ممکن است بیماری‌هایی را با خود به همراه بیاورند، به همین علت شکار این گونه‌ها امسال ممنوع شد.

مهاجرت 20 درصد از گونه‌های مختلف پرندگان مهاجر به فریدون کنار در زمستان

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حدود 20 درصد از گونه های پرندگان مهاجر کشور در زمستان به فریدون کنار مهاجرت می‌کنند.

تیموری در پایان اظهار کرد: با افرادی که پرندگان مهاجر را به طور غیرقانونی شکار می‌کنند، برخورد جدی می‌شود و از دادستانی کل کشور می‌خواهیم که برای مجازات این افراد با سازمان محیط زیست و نیروهای آن همکاری لازم را انجام دهد.