آخرین فرصت دریافت ویزای اربعین

مجتبی کریمی گفت: مهاجرین کشور افغانستان که سند مسافرتی دارند، می‌توانند بعد از ایام اربعین حسینی نیز عازم کشور عراق شوند.

وی افزود: سفر به کشور عراق بعد از ایام اربعین حسینی برای مردم ایران و سایر اتباع خارجی منوط به داشتن پاسپورت بوده و در هیچ زمانی اعزام زائر بدون روادید صورت نمی‌گیرد.

رئیس اداره صدور گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه در خصوص زمان در نظر گرفته شده برای صدور روادید اربعین تصریح کرد: امروز سه شنبه، آخرین مهلت در نظر گرفته شده برای دریافت روادید اربعین حسینی بود و فعالیت دفاتر امروز به اتمام می‌رسد.

کریمی با تاکید بر اینکه روادید صادر شده برای اربعین حسینی تنها یک بار معتبر خواهد بود اظهارکرد: زائران اربعین حسینی باید بدانند که روادید صادر شده برای آنها، تنها برای یک بار عزیمت به کشور عراق اعتبار دارد و آن‌ها نمی‌توانند با این وزیرا بیش از یک بار عازم کشور عراق شوند.

وی با بیان اینکه زائرانی که به هر طریق به طور غیر قانونی وارد کشور عراق می‌شوند مجازات خواهند شد خاطرنشان کرد: زائران اربعین حسینی باید بدانند که اگر از مرز‌های کشور نیز عبور کنند در کشور عراق با مشکل مواجه خواهند شد و ۳ سال حبس در انتظار افرادی است که بدون ویزا وارد این کشور می‌شوند.