ارائه روایت صحیح از پیام عاشورا رسالت شیعه امروز است

محسن هاشمی رفسنجانی در آغاز بیستمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران که صبح امروز سه شنبه شانزدهم آبان ماه سال جاری برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه اربعین حسینی قرار داریم، اربعین حسینی در سالهای اخیر به بزرگترین گرامیداشت مذهبی در سراسر جهان تبدیل شده است، حضور میلیون ها شیفته اباعبدالله الحسین که از سراسر جهان به سوی کربلای معلی حرکت می کنند موجب شده است تا باشکوه ترین اجتماع انسانی در بزرگداشت غریب ترین وتنها ترین انسان تاریخ شکل بگیرد.

 وی افزود: اگر چه سابقه زیارت اربعین، به چهلمین روز شهادت امام حسین علیه السلام و حضور جابر صحابه گرانقدر پیامبر اسلام بر مزار سالار شهیدان بازمی گردد اما در دهه اخیر وبا سقوط حکومت بعثی عراق ، اربعین حسینی شکوه وجلالی دیگر یافته است.

 رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: مردم ایران اسلامی که سرسلسله دوستداران اهل بیت(ع) هستند در پیاده روی اربعین وبزرگداشت حماسه حسینی با شور بی نظیری شرکت می کنند و نقش پررنگی در رقم زدن این تصویر شگفت انگیز اجتماع انسانی دارند.

هاشمی گفت: زیارت اربعین تنها بخش حماسی و احساسی آن نیست، در زیارت اربعین که قرائت آن یکی از نشانه مومن شمرده می شود، عبارت مهمی وجود دارد که فلسفه حماسه حسینی را بیان می کند.

 وی تاکید کرد: در این عبارت تصریح شده است که سالار شهیدان، خون قلبش را برای رهایی امت از جهالت وگمراهی اهدا کرده است.

 رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: درس بزرگ اربعین برای ما، توجه به بعد آگاهی بخشی ، روشنگری و معرفت شناسانه عاشورا است و اینکه در شور و هیجانات عزاداری و احساسات مذهبی و کمیت هیئت ها و تعداد عزاداران، فلسفه عاشورا و هدف اصلی سالار شهیدان مغفول واقع نشود.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: روشنگری و آگاهی بخشی به مردم، دفاع از حقوق مظلومان در برابر سلطه ظالمان، مراقبت از حقوق عمومی از دستبرد نااهلانی که بر مصدر قدرت قرار گرفته اند و ارایه تصویر صحیحی از اسلام به جامعه مهمترین عناصر حرکت اباعبدالله الحسین در کربلا بود.

وی افزود: کلیت مراسم اربعین حسینی، برای ما فرصت بی نظیر وبزرگی است که روایت صحیح ودقیقی از پیام عاشورا پس از 14 قرن، به جهان ارائه کنیم و در صورتی که از پس این رسالت مهم برآییم، شرط شیعه ومحب اهل بیت بودن را بجا آورده ایم.

رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: مدیریت شهری تهران ، در سالهای اخیر افتخار یافته است که سهم کوچکی در این حرکت بزرگ داشته باشد و امسال هم این حرکت با همراهی شورای اسلامی شهر تهران وشهردار ادامه پیدا می کند.

هاشمی گفت: این حضور نباید به معنای خارج کردن اجتماع بزرگ اربعین حسینی از حالت مردمی و خودجوش خود تلقی شود.

 رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: بنده به همراه برخی از همکاران شورای شهر و شهردار تهران، توفیق حضور در این مراسم معنوی را خواهیم یافت و از نزدیک فرایند خدمت رسانی به زائران حسینی را پیگیری می کنیم تا مراسم اربعین امسال همچون گذشته با معنویت و آرامش کامل برگزار شود.

 هاشمی رفسنجانی بیان کرد: در اینجا لازم است از تلاش های دولت و مردم عراق به ویژه مسئولان کربلا ونجف که بار اصلی برگزاری این مراسم بر دوش آنها قرار دارد و مرجعیت عالیقدر شیعه به خصوص آیت الله العظمی سیستانی ، قدردانی کنم و از همکاران  شهرداری تهران و سایر دستگاههای اجرایی که در انتقال و خدمت رسانی به زائران اربعین تلاشی چشمگیر انجام می دهند تقدیر کنم.