دستگیری فردی که با جعل عنوان جانباز تکدی‌گری و دستفروشی می‌کرد

 ابوالقاسم چیذری مدیر عامل شهربان شهرداری تهران با اشاره به اینکه فضاى حاکم بر پدیده‌هایی مانند تکدی‌گری و دستفروشی، فضایی پیچیده و چندلایه است، اظهار کرد:همین چند لایه بودن موضوع باعث شده برخورد قانونی و مدیریتی با این پدیده‌ها با موانع و چالش‌های متعددی روبرو باشد.

وی افزود:هرچند تعدادی از دستفروشان و متکدیان به طور واقعی، نیازمند و آبرومند هستند و از سر ناچاری، بیکاری و مشکلات معیشتی به این اقدامات روی آورده‌اند، اما کسانی هم در این وادی وجود دارند که افرادی ماهر در ماهیگیری از آب گل‌آلود هستند! به بیان دیگر، وجود عناصری مانند«مظلوم‌نمایی، عوام‌فریبی، دروغ‌پردازی، بازی با احساسات مردم و تظاهر» در فضای حاکم بر دو پدیده تکدی‌گری و دستفروشی، بر پیچیدگی‌های این دو موضوع افزوده است.

مدیر عامل شهربان شهرداری تهران ادامه داد: در تازه ترین مصداق لو رفته از دروغ‌پردازی، مظلوم‌نمایی و مردم‌فریبی در شهر تهران، یک مرد میانسال با جعل عنوان جانباز برای خود و استفاده از یک پوشش و گریم ترحم‌برانگیز(استفاده از ویلچر و کپسول اکسیژن)، در پوشش یکدستفروش-متکدی ، مشغول فریب مردم و کسب درآمد بود.

چیذری گفت:این مرد، چندی پیش در مصاحبه با خبرگزاری‌ها و صداوسیما مدعی شد از جانبازان دفاع مقدس است که مشکلات معیشتی دارد و مجبور به دستفروشی است، روز یکشنبه ۱۴ آبان ماه، طی ماموریت گشت‌زنی نیروهای انضباط شهری و کارکنان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، پس از مشاهده رفتارهای مشکوک از این شخص، مشخص شد که او نه جانباز دفاع مقدس است، نه ویلچری و نیازمند به کپسول اکسیژن است.

وی افزود:کپسول اکسیژن و ولیچر این فرد کلاهبردار، صوری و برای تحریک عواطف شهروندان بوده است و فرد مذکور مالک یک خودروی پژو ۴۰۵ است و از نظر مالی در وضعیت معمولی قرار دارد.

مدیر عامل شهربان شهرداری تهران بیان کرد: با افزایش آمار بیکاری در کشور، بی‌تردید معضل کسب درآمد آسان از طریق تحریک عواطف مردم با عوام فریبی پررنگ‌تر خواهد شد، آیا مسئولان مربوطه و نمایندگان مجلس، برای پیشگیری از حاد شدن این وضعیت، تدبیری اندیشیده‌اند؟!.

چیذری تاکید کرد:در کنار واقعیت تلخ رشد بیکاری و مشکلات معیشتی در جامعه ما که باعث می‌شود برخی از سر ناچاری و به خاطر یک لقمه نان، دشمن خدا شوند و دروغ بگویند، عده دیگری هم هستند که نیازمند نیستند اما مبتلا به بیماری حرص و آز هستند و برای ارضای روح طمع‌کار و حریص خود، دشمن خدا می‌شوند.