آیا می‌دانید که در این زمان‌ها بهتر است چه چیزی بخورید؟

حتما برای شما هم پیش آمده که در زمان خوشحالی یا ناراحتی، سریع به سراغ یخچال رفته‌اید؛ آیا می‌دانید که در این زمان‌ها بهتر است چه چیزی بخورید؟ در این مقاله ۱۰ حالت روحی و غذاهای مناسب این حالت‌ها را بیان خواهیم کرد تا با مصرف آنها زندگی بانشاط‌ تری داشته باشید.

غم

اگر احساس غم و ناراحتی می‌کنید و نیاز به راهی برای خوشحال شدن دارید، بهتر است به سراغ روغن ماهی بروید، مصرف کمی روغن ماهیبرای سلامت مغز و بهتر شدن حال شما معجزه خواهد کرد؛ روغن ماهی فقط غنی از امگا-۳ نیست، می‌توانید ماهی سالمون و تن ماهی نیز مصرف کنید تا با کمک امگا-۳ و ویتامین ب ۱۲ موجود در آن به جنگ ناراحتی‌های‌تان بروید.

ترس

ترس یا فوبیا! بیشتر ما ترس بیمارگونه و حتی توهمی نسبت به عوامل خارجی خود داریم؛ مثلاً ترس از ارتفاع نوعی فوبیا است؛ در این مورد و برای جلوگیری یا درمان ترس باید به سراغ ویتامین ب۹ یا همان فولیک اسید بروید. این ویتامین را می‌توانید در سبزیجات سبز برگدار مثل آووکادو، غلات و گوشت بیابید.

عصبانیت

دفعه بعدی که عصبی شدید و یا کسی اعصاب‌تان را بهم ریخت، قبل از اینکه پرخاشگری کنید، به سراغ آجیل و تخمه بروید! این کار خیلی زود آرام‌تان خواهد کرد. طبق مطالعات صورت گرفته کمبود امگا ۳ می‌تواند موجب بروز عصبانیت و پرخاشگری در نوجوانان در سن بلوغ یا بزرگسالان شود؛ پرخاشگری زنان نیز راه حل خاص خودش را دارد، برای درمان پرخاشگری‌های زنانه، مصرف روی معجزه خواهد کرد؛ بنابراین زنان باید در هنگام عصبانیت مغز گردو و تخم کتان مصرف کنند.

عشق

می‌خواهید به دیدن عشق‌تان بروید و دوست دارید با تمام احساس سر این قرار ملاقات حاضر شوید؟ پس بهتر است غذاهای غنی از روی را امتحان کنید تا سرشار از عشق و علاقه شوید. میگو یکی از بهترین گزینه‌ها برای تأمین روی بدن است، اما اگر علاقه‌ای به خوردن این موجود دریایی ندارید، بهتر است به سراغ گزینه‌های دیگری مثل دانه‌های کدو حلوایی یا دانه کاج بروید.

خجالت

همه ما به نوعی ماده غذایی برای افزایش اعتمادبه‌نفس نیاز داریم، تا مثلاً پیش از یک مصاحبه کاری با حال خوب به مصاحبه برویم. مواد غذایی حاوی تریپتوفان (یکی از آمینواسیدهای ضروری) باعث افزایش اعتماد به‌نفس شخص خواهند شد؛ بنابراین اگر می‌خواهید اعتماد به‌نفس خود را بالا ببرید به سراغ گوشت (به‌خصوص مرغ)، ماهی (سالمون و تن) و حبوبات بروید؛ البته خوردن تخم‌مرغ قبل از یک قرار کاری یا مصاحبه شغلی نیز انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود.

شکست عشقی

بیشتر افراد، به محض احساس شکست، به سراغ مصرف شکلات می‌روند؛ بله، درست است شکلات حال شما را بهتر خواهد کرد. این ماده حاوی مواد شیمیایی خاصی برای از بین بردن غم و ناراحتی‌های ناشی از شکست‌هاست. علت بهتر شدن حال افراد با خوردن شکلات، منیزیم، آناندامید و فنیل تیلامین موجود در آن است؛ اگر می‌خواهید بعد از شکست عشقی، شکلات بخرید، بهتر است نوع تلخ آن را انتخاب کنید.

اضطراب

اگر فقط چند ساعت تا شروع امتحان‌تان مانده است و استرس و اضطراب، بند بند وجودتان را گرفته، بهتر است به جای خوردن قهوه، دمنوش میل کنید؛ مصرف یک فنجان دمنوش بابونه قبل از امتحان کار خودش را خواهد کرد و با کمترین اضطراب و استرس به سوالات برگه امتحانی پاسخ خواهید داد.

استرس

اگر روز سخت شغلی را پشت سر گذاشته‌اید و برای آرام کردن و بازیابی آرام خود راه چاره‌ای پیدا نمی‌کنید، بهتر است به سراغ بلوبری یا زغال اخته بروید؛ میوه بلوبری و زغال اخته سرشار از ویتامین سی هستند که برای مقابله با استرس معجزه می‌کنند.

سردرگمی

اگر احساس ناآرامی، عدم تمرکز و سردرگمی دارید و همیشه وسایل‌تان را گم می‌کنید، بهتر است یک فنجان چای سبز میل کنید. ۸۰ درصد از مغزتان را آب تشکیل داده و با نوشیدن مایعات عملکرد مغزتان نیز بهبود خواهد یافت؛ البته چای سبز علاوه‌بر افزایش آب مغز، با تنظیم سطح قند خون نیز باعث هوشیاری بیشتر خواهد شد. سعی کنید مصرف چای سبز را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا با همین ترفند ساده از زوال عقل در پیری نیز جلوگیری کرده باشید.

کمبود انرژی و بی‌حالی

فرقی ندارد که کم‌خوابی دارید یا سطح انرژی‌تان نسبت به روزهای دیگر پایین‌تر است؛ برای خوب شدن حال خود آب چغندر میل کنید، با این نوشیدنی تمام انرژی از دست رفته‌تان بر خواهد گشت، زیرا چغندر منبع غنی شکر، منیزیم و ویتامین سی است. طبق تحقیقاتی که صورت گرفته مصرف آب چغندر باعث می‌شود افراد ورزشکار بتوانند ۱۶ درصد طولانی‌تر از حالت عادی ورزش کنند، این یعنی آب چغندر بمب انرژی است!