به گزارش ایسنا، نتايج اين مطالعه نشان ميدهد احتمال باردار شدن در زناني كه براي بچه دار شدن تحت درمان هستند در صورت مصرف مكملها و ويتامينها، دو برابر بيشتر از زناني است كه از اين قرصها استفاده نميكنند.

دکتر رینا آگراوال پزشک هندی تبار در دانشگاه وارویک در آمریکا و متخصص طب بارداری، زنان و زایمان در بیمارستان‌های دانشگاهی «وارویک شایر» با انجام یک آزمایش بالینی گسترده‌تر به این نتایج دست یافته است.

آگراوال که سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته تاکید می‌کند که مصرف مکمل‌ها و ویتامین‌های بارداری شانس بچه دار شدن را در زنانی که برای باردار شدن تلاش می‌کنند، افزایش می‌دهد. این زنان هم چنین سریعتر از زنانی که خودسرانه فولیک اسید مصرف می‌کنند، ‌باردار می‌شوند.

به گزارش شبکه خبری ای بی سی، این مطالعه که به تفصیل در مجله آنلاین «زیست پزشکی باروری» منتشر شده حاکیست شانس باردار شدن در زنانی که از ویتامین‌های دوران بارداری طبق دستور پزشک متخصص مصرف می‌کنند، دو برابر بیشتر است.

اين مطالعه روي ۵۸ زن صورت گرفته كه به دو گروه تقسيم شدند و يك گروه از آنها ويتامين و گروه ديگر فقط فوليك اسيد مصرف كردند. تمام اين زنان در طول مطالعه رژيم غذايي سالم و متعادل داشتند.