سعید قدیمی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: گروهی از متخصصین جامعهشناسی، روانشناسی، علوم اجتماعی و ... را به طور اختصاصی برای بازنگری سرفصلهای درس تنظیم خانواده در شورای برنامهریزی آموزش عالی فعال کردهایم.

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی آموزش عالی ادامه داد: این گروه کارهای مربوط به بازنگری سرفصل‌های درس تنظیم خانواده را انجام داده و اکنون در مرحله نهایی تهیه گزارش قرار داریم.

وی در پاسخ به اینکه آیا سرفصل‌های بازنگری شده درس تنظیم خانواده در شورای عالی انقلاب فرهنگی یا شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها نیز باید به تصویب برسد، گفت: مسئولیت سرفصل‌ها و برنامه‌های درسی بر عهده شورای عالی برنامه‌ریزی آموزش عالی است. مواردی که مربوط به امور فرا وزارتخانه‌ای است شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود پیدا می‌کند.

به گزارش مهر، شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مراکز آموزشی در دویست و بیست و ششمین جلسه این شورا که اول آذر ماه ۹۰ در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، معاونت آموزشی وزارت علوم را موظف کرده بود تا نسبت به صدور احکام اعضا و تشکیل جلسات کمیته کارشناسی بازنگری سرفصلها و منابع درس جمعیت و تنظیم خانواده اقدام کند.