امسال تغییری در قیمت‌های حمل‌ونقل عمومی نداریم

به گزارش خبرنگار افکار، شهردار تهران با اشاره به این پل جوادیه تا چند روز آینده گشایش می‌یابد گفت: تابلوی زمان‌بندی و روزشمار تونل صدر - نیایش نیز تا هفته آینده قبل از - ۲۰ آبان - نصب می‌شود. به گزارش خبرنگار افکار، محمدباقر قالیباف پیش از ظهر امروز - ۸ آبان - در حاشیه افتتاح پروژه پل شهیدان در جمع خبرنگاران گفت: بخش عمده‌ای از پلاک‌های معارض ادامه پروژه بزرگراه یادگار امام در حدفاصل پل شهیدان تا خیابان امام خمینی(ره) تملک شده و کار اجرایی با سرعت بیشتری در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال این بزرگراه آماده بهره‌برداری شود.




شهردار تهران همچنین در مورد پل جوادیه گفت: این پل آماده افتتاح است و در همین چند روز آینده گشایش می‌یابد. وی در مورد تونل صدر - نیایش نیز گفت: عملیات اجرایی این تونل نیز با تجهیز کارگاه شروع شده و تا هفته آینده قبل از - ۲۰ آبان - با واریز اعتبارات آن تابلوی زمانبندی و روزشمار آن نصب می‌شود.




قالیباف در مورد ساماندهی بازار نیز گفت: نمی‌دانم در بازار باید دیگر چه اتفاقی روی دهد. هم اکنون آیین‌نامه‌ها و مسایل میراثفرهنگی در مورد بازار رعایت می‌شود. وی افزود: باید برای بازار تهران به صورت اساسی تبیین شود که این موضوع در قالب طرحی در شورای شهر در حال بررسی است. همچنین با سازمان میراثفرهنگی و کسبه بازار نیز باید هماهنگی جدی شود.




وی ادامه داد: علاوه بر این باید به نوع کاربری بازار نیز توجه کنیم و بین خرده فروشی و عمده فروشی یکی را انتخاب کنیم. وی تاکید کرد: شهرداری در این زمینه در حال انجام وظایف خود است. امیدواریم بتوانیم با اقداماتی که در حوزه پیاده‌رو سازی و نوسازی بافت فرسوده انجام می‌دهیم معضل بازار نیز در قالب همین پروژه‌ها حل کنیم.




قالیباف در مورد ساخت و سازهای ناهمگون بازار نیز گفت: ساخت و سازها براساس طرح تفضیلی و در چارچوب ضوابط و مقررات انجام می‌شود.




شهردار تهران در مورد تاثیر هدفمندکردن یارانه‌ها بر عوارض و حمل و نقل شهری گفت: ما در بخش حمل و نقل عمومی یعنی اتوبوس و مترو امسال تغییری در قیمت‌ها نخواهیم داشت اما نرخ کرایه تاکسی‌ها بستگی به نرخ بنزین و سیاست بعدی دولت دارد. وی ادامه داد: اگر یارانه‌های این بخش نیز تامین شود افزایش قیمت در این ناوگان نیز نخواهیم داشت.




وی تصریح کرد: افزایش عوارض شهرداری و نوسازی ارتباطی به بحثهدفمندکردن یارانه‌ها ندارد. براساس مصوبه مجلس پایه نرخ‌ها تغییر کرده و از یک به یک و نیم تبدیل شده است. این رشد به طور طبیعی موجب افزایش عوارض شده است و بنابراین با بحثهدفمندکردن یارانه‌ها ارتباطی ندارد.




بنابراین گزارش قالیباف در مراسم گشایش پل شهیدان نیز گفت: هزینه تملک پروژه‌ها همیشه نزدیک به ۱۵ برابر هزینه عملیات عمرانی پروژه‌ها است. وی ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال بزرگراه یادگار امام(ره) تا پایان سال آماده بهره‌برداری شود.




شهردار تهران خطاب به شهروندان منطقه ۹ و ۱۰ نیز گفت: با تصویب کمیسیون ماده ۵ خط ۴ مترو در حدفاصل میدان انقلاب تا میدان آزادی و در ادامه آن شهرک اکباتان تا اردیبهشت ماه سال آینده راه‌اندازی می‌شود.




وی در مورد فعالیت‌های شهرداری تهران اشاره کرد: ادعای بر پاسخگویی به همه نیازهای شهروندان نداریم اما اگر هر شهروند منصفی در بخش‌های مختلف بررسی کند خواهد دید شهرداری در هر بخشی از یک تحرک لازم برخوردار است. در حالی که کارهای عقب مانده تاریخی نیز وجود دارد که امیدواریم این معضلات هر چه زودتر رفع شود.