انرژی‌ها و امواج چگونه بر زندگی‌مان تاثیر شگرف می گذارند؟

انرژی تمام نمی شود. زیاد یا کم هم نمی شود. از حالتی به حالت دیگر در می آید. آیا غذایی که می خوریم انرژی خوبی دارد یا بد؟ آدم های اطراف مان چه طور؟ انرژی می دهند یا انرژی می گیرند؟ واژه هایی که در ذهن خودمان به کار می بریم چه تغییری در سطح انرژی بدن مان می دهد؟ آیا انرژی مثبت بفرست مبنای علمی دارد یا دل خوش کنکی در دنیای پر دغدغه امروز است؟

حتما شما هم تا حالا از این جمله ها زیاد شنیده اید؟ موج منفی می فرستد، انرژی مثبت بفرستید، ما ارتعاشات مان یکی است.

جمله هایی که این روزها زیاد می شنویم و پر بی راه هم نیست. وقتی همه چیز در دنیا از مولکول تشکیل می شود و مولکول هم دارای جنبش و حرکت است این جملات کاملا درست است. فقط طی دو سه سال اخیر نگاه علمی تری به آن شده است.

همه چیز از مولکول شروع می شود

بدن ما و تمام آن چه در دنیا است و غذاهایی که می خوریم ازمولکول ها تشکیل شده است. مولکول های بدن ما پروتئین ها، کربوهیدرات ها و اسیدنوکلئیک ها هستند که از نوع مولکول های پیچیده محسوب می شوند. مولکول هایی که در مواد غذایی هم یافت می شود.

مولکول ها از اتم ها درست شده اند. اتم ها از نوترون، پروتون و الکترون. الکترون ها به دلیل داشتن میدان مغناطیسی حول همین میدان به دور هسته می گردند و مدام در جنب وجوش هستند. مولکول آب وقتی حرارت ببیند حرکت الکترون ها سرعت می گیرد و وقتی یخ می زند حرکت الکترون ها کند می شود. پس عواملی می تواند بر حرکت الکترون ها تاثیر بگذارد. بجز دما میدان های مغناطیسی باعث انحراف مسیر حرکت الکترون ها می شود.

ماساروایموتو ژاپنی هم همین چندسال پیش آزمایشات جالبی بر روی مولکول های آب انجام داد. ایموتو با انتشار عکس هایی معتقد بود ملکول های آب تحت تاثیر واژه های خوب یا واژه های بد قرار می گیرند و شکل شان هماهنگ و زیبا ( تحت تاثیرکلام مثبت) یا ناهماهنگ (تحت تاثیر واژه های منفی) می شود. او برای اثبات ادعایش پس از قراردادن مولکول های آب درمعرض انرژی کلمات آن ها را منجمد می کرد و سپس عکس می گرفت. هر چند با مرگ او در سال ۲۰۱۴ نظریه اش با قطعیت به اثبات نرسید ولی این که بر اثر عواملی مثل دما شکل مولکول ها تغییر می کند بر هیچ عکس پوشیده نیست.

انرژی، فرکانس، ارتعاش، امواج

 راه های مختلفی برای اندازه گیری انرژی وجود دارد. اولین تعریف را اینشتین ارائه کرد : ” هر چیزی در زندگی یعنی ارتعاش.” و قانون معروف خود را در مورد اندازه گیری انرژی ارائه کرد.

نیکولا تسلا Nicola Tesla مجارستانی که مدتی هم با ادیسون همکاری کرد، گفته معروفی دارد: “اگر می خواهید راز جهان را کشف کنید به دنبال معنای واژه های انرژی، فرکانس و ارتعاش بگردید.”

دکتر آز Dr. Oz مشهور هم اعتقاد دارد طب آینده طب انرژی است. هم اکنون هم از انرژی امواج، فرکانس و ارتعاش در پزشکی امروز استفاده می شود. سونوگرافی، جراحی با لیزر، نوار قلب و مغز نمونه های خوب و نام آشنای آن است.

بروس تینو Bruce Tyno از دانشگاه واشنگتن آمریکا اخیرا موفق شده است تا فرکانس یا بسامد الکترومغناطیس اطراف بدن انسان، دورو بر غذاها و بسیاری از چیزهای دیگر را به هرتز اندازه گیری کند.

او توانسته اندازه گیری کند بدن یک انسان سالم بین ۶۲ تا ۶۸ هرتز فرکانس دارد. بدن بیماران مبتلا به سرطان را که در مراحل آخر بیماری بودند با اندازه ۲۴ هرتز به دست آورد.

فرکانس بدن بیماران مبتلا به باکتری کاندیدای دستگاه گوارش عدد ۵۰ هرتز را نشان می داد. افراد مبتلا به ویروس Epstein-Barr هم بدن شان فرکانسی بین ۵۰ تا ۵۲ هرتز داشت.

سال ها است علم ثابت کرده است انرژی از حالتی به حالتی دیگر در می آید و از بین نمی رود.

فیزیک کوانتوم هم ثابت کرده است اگر دو ماده با فرکانس متفاوت در کنار یک دیگر قرار گیرند ماده ای که دارای فرکانس بیشتر است بر ماده ای که فرکانس کمتر دارد تاثیر گذاشته فرکانس آن را بیشتر می کند.

قوانین معروف نیوتن هم که دیگر جای بحث ندارد و قانون عمل و عکس العمل با موضوع مقاله ما در ارتباط است.

پس انرژی همه جا هست فقط از حالتی به حالت دیگر در می آید و با روش های مختلف باید اندازه گیری شود که شاید بعضی از آن ها را تاکنون کشف نکرده ایم.

آیا به جز عامل دما چیز دیگری می تواند بر حرکت انرژی تاثیر بگذارد؟

 

مسلما بجز دما، انرژی های اطراف بر امواج و ارتعاشات و انرژی تاثیر می گذارد. امروزه ارتعاشات یا امواجی که از پست های برق، دکل های تقویت آنتن دهی موبایل، وای فای خانگی و تلفن همراه شخصی دریافت می کنیم هم به این موارد اضافه شده است.

طی چند سال اخیر مشاهده شده برخی از افراد به امواج وای فایWi Fi حساسیت دارند. در سوئد این افراد را در قرنطینه نگه می دارند. درست مثل وقتی که شخصی به نور آفتاب حساس است و با کمی اشعه خورشید پوست بدنش می سوزد.

خانم روبین اوپن شو و کتاب ارتعاشات

خانم روبین اوپن شو Robyn Openshaw بنیانگذار سایت GreenSmoothieGirl از سال ۲۰۰۷ تا به امروز با اهداف کمک به تغذیه بهتر و سالم تر تقریبا به سراسرجهان سفرکرده است. او قبل از راه اندازی سایت معروفش پروفسور روان کاوی دانشگاه بود. چاق شدن بیش از حد و لاغری با استفاده از رژیم گیاه خواری او را به سوی علم تغذیه کشاند. اکنون او با تحقیق در باره تغذیه و تاثیر آن بر بدن انسان ۱۵ کتاب تالیف نموده که جدیدترینش به نام Vibe: Unlock the Energetic Frequencies of Limitless Health, Love & Success در آمریکا در حال توزیع است.

او با استفاده از قوانین علمی در تغذیه کتاب جدیدش به نام “ارتعاشات: رفع محدودیت های ارتعاشی بیماری ها، عشق و موفقیت” پس از سال ها تحقیق عقیده دارد:

“خود را به عنوان یک ماده (جسم) در نظر بگیرید. ما مدام در حال حرکت هستیم. اگر در حرکت نباشیم یعنی مرده ایم. غذاهایی که می خوریم به بدن ما انرژی می دهد. بسته به نوع غذا انرژی های مختلفی به بدن مان وارد می شود. سایر افرادی هم که در اطراف ما هستند همین طور. با دریافت غذا انرژی های گوناگونی دارند که گاهی انرژی بالا و خوب است و گاهی انرژی پایین و بد و ما هم تحت تاثیر این انرژی قرار می گیریم.

با غذای خوب و مناسب می توانیم طی ۹۰ روز یک کبد سالم و پاک داشته باشیم و آن را کاملا بازسازی کنیم درست مثل روز اول. با ۵۰۰ روش می توان سطح انرژی بدن را افزایش داد.

باید قوانین اینشتین را وارد تغذیه کنیم. نوع غذایی که می خوریم حال مان را خوب یا بد می کند. شاید این انرژی قابل اندازه گیری نباشد ولی از میزان سلامت یا بیماری و حالات روحی مان می توانیم به سطح انرژی بدن مان پی ببریم.

یک فعالیت ورزشی مثل تنیس با عرق فراوان که از سرو رویمان می ریزد شاید چندان خوشایند نباشد ولی انرژی که بعد از بازی تنیس داریم لذت بخش است.

ارتباط با افرادی که حال روحی مان را خوب می کند، جذب انسان هایی که درست فکر می کنند، درست حرف می زنند و درست رفتار می کنند؛ در نتیجه داشتن انرژی خوب است. من خودم حتی سعی می کنم طنین صدایم Resonance ملایم، مهربان و پرانرژی باشد. به هیچ وجه از واژه های بد و منفی حتی برای شوخی استفاده نمی کنم.

سعی کنید غذاهای طبیعی و ارگانیک میل کنید. روش های زندگی درستی انتخاب کنید. من روی شما تاثیر می گذارم و شما روی من. پس مواظب انرژی هایی که به سوی هم پرتاب می کنیم باشیم. یک روز در میان به بیرون از خانه بروید، طبیعت را لمس کنید و از آن انرژی بگیرید. یادتان نرود گیاهانی که شما میل می کنید از هسته مرکزی زمین با فرکانس ۵۲۸ هرتز تغذیه می کنند. مثل گیاهان خود را با انرژی خورشید شارژ و ویتامین D دریافت کنید. راه های ساده برای جذب انرژی های خوب وجود دارد. کافی است الکترون های مولکول های بدن تان را به ارتعاش درست وادار کنید. احساسات هم انرژی هستند. اگر احساس های بد را درون خودمان ذخیره کنیم یا مدام در معرض احساسات بد و سمی دیگران قرار گیریم سلامت نخواهیم بود. پس مواظب احساسات خودمان و دیگران باشیم.”

کلام آخر

آن چه رابین می گوید حداقل با علم امروز جور در می آید. همه چیز از مولکول تشکیل شده است و مولکول ها دارای الکترون هایی هستند که با سرعتی خاص دور هسته می گردند. خارج شدن حرکت الکترون از سرعت طبیعی خودش باعث اغتشاش در آن می شود. این اغتشاش می تواند تحت تاثیر غذاها، دما و امواج دور و برمان تغییر کند. شاید آن جا که می گوید من حتی از واژه های بد استفاده نمی کنم درست باشد چون رزونانس یا طنین صدای خود فرد طبق قانون عمل و عکس العمل نیوتن می تواند باعث تغییر حرکت الکترون ها شود.

انرژی تغییر نمی کند بلکه از حالتی به حالتی دیگر در می آید. انرژی ماده غذایی را می گیریم و آن را به انرژی مورد نیاز بدن تبدیل می کنیم. انرژی که از ماده غذایی می گیریم به چه تبدیل می کنیم؟ از دیگران چه انرژی می گیریم؟ خودمان به محیط اطراف مان چه انرژی می فرستیم؟

حداقل شب ها دستگاه وای فای و تلفن همراه خود را خاموش کنیم. غذاها و فعالیت های بدنی سالم برای خودمان انتخاب کنیم. ساده از کنار فعالیت های روزانه خودمان و محیط و آدم های اطراف مان رد نشویم. مواظب انرژی هایی مثل وسایل الکترونیکی، موسیقی، تلفن همراه یا فرکانس بدن خودمان و اطرافیان مان یا فرکانس طنین صداهای مان باشیم که به سوی هم پرتاب می کنیم.

یادتان باشد مغز نمی تواند در آن واحد به دو چیز فکر کند. اگر به منفی ها فکر کنید نمی توانید مثبت اندیش باشید. همیشه به مثبت ها فکر کنید تا نکات منفی جایی در ذهن شما نداشته باشند.

کلیشه ای نمی گوییم. قصد موعظه هم نداریم. برای تک تک شما ارتعاش و انرژی مثبت می فرستیم.