لزوم برنامه ریزی برای افزایش بهره وری مجموعه های فرهنگی پایتخت

محمدجواد حق شناس در پاسخ به این پرسش که  اعتبار سال های گذشته حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری بیشتر در ساخت فضاهای فرهنگی استفاده می شد آیا این رویه درحوزه فرهنگی ادامه خواهد داشت؟ گفت :به نظر من در این بخش(ساخت سازه های فرهنگی)  نسبت به خیلی از سازمان ها پیشتاز بوده ایم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به ساخت مجموعه های فرهنگی در پایتخت خاطرنشان کرد: مجموعه پردیس ها و فرهنگسراهایی که در تهران داریم نمودی از این هزینه کرد در بخش فرهنگی است. امروز شهرداری تهران ۳۵ فرهنگسرای بزرگ، ۷۰ خانه فرهنگ و بیش از ۳۰۰ سرای محله دارد که پروژه هایی همچون باغ کتاب و پردیس تئاتر نیز به آن اضافه شده و این اتفاقات جای تحسین دارد.

وی افزود: سوالی که درخصوص هزینه کرد زیرساخت های فرهنگی مطرح می شود این است که آیا می توانیم میان این زیرساخت ها و مخاطبان ارتباط برقرار کنیم. جای این اتفاق خالی بوده و من فکر می کنم در این دوره باید تمام تلاش خود را با هدف افزایش کارآمدی و بهره وری انجام دهیم تا بتوانیم بخش عظیم تر و ارتباط قابل توجه مخاطبان را با این زیرساخت ها فراهم کنیم.

حق شناس همچنین در پاسخ به ای پرسش که  جداسازی مسئولیت های اجتماعی و فرهنگی شهرداری و تمرکز بر فعالیت های فرهنگی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری و فعالیت های اجتماعی در معاونت اجتماعی در این دوره از مدیریت شهری نیز پیگیری می شودگفت: قطعا پدیده موازی کاری در مدیریت بهینه، مطلوب نیست و ستمی به مجموعه است که باید در وضعیت جدید بتوانیم دو مجموعه را آسیب شناسی کنیم و کارهای موازی را کاهش دهیم.