به گزارش فارس محمد مهدیزاده ظهر امروز در جریان دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام اظهار کرد: با برنامهریزیهای صورت گرفته از سوی مسئولان تا پایان برنامه پنجم توسعه میزان بیسوادی در کشور به صفر میرسد.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین سرشماری سازمان نهضت سوادآموزی کشور تا پایان سال ۱۳۸۹ یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کشور در سنین بالای شش سال و زیر ۵۰ سال کشور بی‌سوادند.

مهدی‌زاده تصریح کرد: بر این اساس می‌توان ادعا کرد که اکنون ۹۲ درصد جمعیت زیر ۵۰ سال کشور باسواد هستند.

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی گفت: این سازمان برنامه‌های مختلفی را برای کم‌ کردن افراد بی‌سواد در جامعه تدوین کرده است.

وی ادامه داد: کم شدن تعداد دوره‌های نظام آموزشی از چهار دوره به سه دوره و تغییر کلاس محوری به سواد محوری از جمله برنامه‌های معاونت آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور است.

این مسئول واگذاری ۶۰ درصد فعالیت‌های نهضت به بخش خصوصی را از دیگر برنامه‌های نظام جدید آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی عنوان کرد.

مهدی‌زاده تصریح کرد: معاونت آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور تمام توان خود را صرف مقابله با بی‌سوادی در جامعه کرده است.

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی گفت: اکنون از مجموع ۶۰ هزار روستا و آبادی کشور در ۱۰ هزار روستا افراد بی‌سواد وجود ندارد.

وی ادامه داد: در استان ایلام نیز با تدابیر اندیشیده شده از سوی مسئولان تا پایان سال ۹۲ جشن پایان بی‌سوادی برگزار می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: اکنون ۹۷.۵ درصد مجموع جمعیت زیر ۵۰ سال استان ایلام باسوادند و تنها ۲.۵ درصد کل جمعیت استان ایلام را افراد بیسواد تشکیل میدهند.