توضیحات پورسیدآقایی درباره گره‌های ترافیکی شهر

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران صبح امروز پس از طرح نظرات موافقان و مخالفان در خصوص یک فوریت طرح الزام شهرداری به شناسایی و رفع گره‌های ترافیکی معابر و بزرگراه‌ها به توضیحاتی در خصوص این موضوع پرداخت و گفت: این گره‌های ترافیکی و مشکلات موجود مسائلی نیست که پیش از این به آن پرداخته نشده باشد و تخصص این کار در حوزه معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران است و نه در راهنمایی و رانندگی.

وی تاکید کرد که در سال 92 این گره‌های ترافیکی بررسی شده و باید بر این نکته تاکید کرد که برخی از اصلاحات این گره‌ها قابلیت اجرایی ندارد و برخی از این گره‌ها تلقی پلیس است و اصلاح آن موثر نیست. 

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران به عنوان مثال به پیشنهاد محسن هاشمی در خصوص رفع گره ترافیکی در بزرگراه مرحوم هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: برای رفع این گره ترافیکی اشاره شده باید حدود 80 متر از دیوار تونل نیایش برداشته شود و این امکان‌پذیر نیست. 

پورسیدآقایی تاکید کرد که 19 گره از گره‌های ترافیکی مطرح شده در این طرح قابلیت اجرایی دارد و برخی از این پیشنهادات نیازمند هزینه‌های بالای 10 میلیارد تومان می‌باشد. 

وی به ضرورت اصلاح تعداد لاین فعال در بزرگراه‌ها اشاره کرد و گفت:‌ برخی از بزرگراه‌ها در مسیری 2 لاین دارند و در مسیری 5 لاین و خود این موضوع موجب بروز مشکلات ترافیکی می‌شود و ضرورت دارد که عرض اضافه برخی از بزرگراه‌ها اصلاح شود. 

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه مطالعات لازم در خصوص طرح مشکلات ترافیکی انجام شده است، بر این نکته تاکید کرد که نیازمند فوریت در این خصوص نیستیم. 

پورسیدآقایی در خصوص هزینه لازم در این طرح‌ها گفت: رفع این مشکلات و گره‌ها با پرداخت یک میلیارد و دو میلیارد مقدور نیست و رقم‌های زیادی نیاز دارد و شهرداری تهران حتما اگر گره‌ ترافیکی با حدود 100 میلیون تومان رفع شود حتما در این خصوص اقدام می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد: خودرومحوری اولویت شهرداری تهران نیست.