واکنش هاشمی به مخالفت الوری با یک فوریت طرح الزام شهرداری به رفع گره‌های ترافیکی

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در بیست و یکمین جلسه این شورا  طی سخنانی در موافقت با یک فوریت طرح الزام شهرداری به شناسایی و رفع گره‌های ترافیکی و نواقص هندسی معابر و بزرگراه‌های شهر تهران گفت: این طرح بعد از بازدید 10 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران از مرکز کنترل ترافیک راهنمایی و رانندگی در خیابان آزادی پیشنهاد شده است. 

وی خطاب به مرتضی الویری که در مخالفت با این طرح در جلسه امروز شورا صحبت کرده بود، گفت: اگر شما در آنجا حضور داشتید، مشاهده می‌کردید که پلیس راهور تصاویری به ما نشان داد که در تهران 37 گره ترافیکی داریم که اگر رفع شود موجب رضایت مردم می‌شود. 

رئیس شورای شهر تهران  بر این نکته تاکید کرد که برخی از این گره‌ها به سادگی و با هزینه‌های کم و در حدود 100 میلیون تومان رفع می‌شود. 

هاشمی گفت: مثلاً در اتوبان آیت‌الله هاشمی دکلی نصب شده که با هزینه زیر 100 میلیون تومان می‌توان این دکل را رفع و گره ترافیکی ایجاد شده را باز کرد. 

وی با تأکید بر این‌که لیست 45 عددی گره‌های ترافیکی سطح شهر تهران بیست و چند گره با هزینه کوچک باز می‌شود، گفت: گاهی به مشکلات کوچکی که می‌تواند رفع شود پرداخته نمی‌شود لذا این موضوع پیش آمد که در شهرداری فشار وارد کنیم تا حداقل بیست و چند مشکل از 37 گره‌ای که راهنمایی و رانندگی اعلام کرده بود رفع شود و طرح یک فوریت این طرح نیز جهت تاکید بر اهمیت این موضوع است.