اهداف اجرای طرح ارزیابی سلامت برای مددجویان تهرانی

علی کریمی اصل با اشاره به اینکه اجرای طرح ارزیابی سلامت در شش ماهه نخست امسال برای ۴۹۱۶ مددجو انجام شده است، گفت: از این تعداد ۴۴۱ نفر در غربالگری سنجش تراکم استخوان،  دو هزار و ۵۰۲ نفر در برنامه سنجش فشار خون، قند خون، چربی خون و نارسایی‌های تیروئیدی،   هزار و ۱۷۱ نفر در طرح شنوایی سنجی، ۴۳۷ نفر در طرح بینایی سنجی و ۳۶۵ نفر در طرح بهداشت دهان و دندان شرکت کرده‌اند.

وی افزود: در صورت محرز شدن بیماری برخی از افراد در طرح ارزیابی سلامت، این بیماران به مراکز درمانی برای درمان معرفی می‌شوند.

کریمی اصل با اشاره به اینکه اجرای این طرح تا پایان امسال ادامه دارد، گفت: تاکنون مبلغ ۳۲۷ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده که ۳۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی و ۲۹۷ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان آن از محل صدقات پرداختی مردم تهران است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با اشاره به اهداف اجرای طرح ارزیابی سلامت برای مددجویان تهرانی گفت: شناسایی سریع عوامل خطرآفرین بیماری‌ها با انجام اقدامات مراقبتی به موقع گامی مهّم در کنترل و پیشگیری عوارض ناشی از این مشکلات است.

وی در ادامه با بیان اینکه یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان برای درمان بیش از ۹۰ هزار مددجوی تحت حمایت در شش‌ماهه نخست سال جاری هزینه شده است، افزود: ارائه خدمات درمانی به مددجویان در سرفصل‌های مختلفی ازجمله پرداخت هزینه‌های دارو، خدمات تشخیصی، بستری، دندانپزشکی، آزمایشگاه، بستری، پاراکلینیک، نگهداری بیماران، هزینه سفر و اقامت، لوازم پزشکی، کمک به ارتقای شاخص‌های بهداشتی نیازمندان و خدمات درمانی بیماران خاص و صعب‌العلاج انجام می‌شود.

کریمی اصل همچنین درباره طرح تأمین امنیت تغذیه کودکان نیازمند کمتر از پنج سال گفت: ۳۲۳ میلیون تومان نیز در این مدت برای رفع سوءتغذیه ۸۰۱ کودک کمتر از پنج سال تحت حمایت کمیته امداد در قالب سبد غذایی کمک شده است.