استخدام بازنشستگان در شهرداری بلامانع است

علی اعطا سخنگوی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری خود که امروز (یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: طی روزهای اخیر، سوء تفاهمی با عنوان گزارش ۱۰۰ روزه شهرداری در میان رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی ایجاد شده است که لازم می‌دانم در این خصوص توضیحاتی را ارائه کنم.

وی افزود: شهردار موظف بود تا گزارش عملکرد خود را درباره تغییر و تحولاتی که ظرف مدت 100 روز در شهرداری رخ می‌دهد را ارائه دهد و کارنامه عملکرد ۱۲ ساله را نیز اعلام کند.

سخنگوی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: گزارش فوق مقایسه ای برای عملکرد شهردار جدید تهران با شهردار دوره قبل پایتخت است.

اعطا ادامه داد: شهردار تهران موظف است تا پایان دی ماه گزارش تغییر و تحولات این مجموعه را صادر کند و در خصوص ارائه عملکرد ۱۰۰ روزه شهرداری هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

وی تاکید کرد: شهردار تهران به وعده‌هایی که داده بود عمل کرده است و ترکیب معاونان خود را از میان جوانان انتخاب کرده است.

وی تصریح کرد: برج باغ ها در سال ۸۲ - ۸۳ به تصویب رسیده است و توسط شورای عالی شهرسازی در سال ۸۶ بر این امر صحه گذاشته شد.

سخنگوی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: لغو مصوبه برج باغ‌ها به تصمیم نهایی شورای عالی شهرسازی مربوط است و شورای شهر نمی تواند به کار نهاد بالادستی خود دخالت کند.

اعطا اظهار داشت: تنها کاری که شورای شهر در خصوص مصوبه برج باغ‌ها انجام می‌دهد این است که یک حرکت هماهنگ با شورای عالی شهرسازی و معماری انجام شود تا پیوست طرح جامع دوباره بازبینی و اصلاح شود.

مسأله برج باغ‌ها عصر امروز نقد و بررسی می‌شود

وی تاکید کرد: مسأله برج باغ‌ها در ساعت 14 تا 16 جلسه امروز کمیسیون مشترک به بحث و بررسی گذاشته می‌شود و پیشنهادات اعضای شورای شهر به شورای عالی شهرسازی و معماری ارجاع داده خواهد شد.

عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در خصوص استخدام یکی از فرزندان مدیران روزنامه همشهری اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: مدیریت در خصوص انتصابات شهرداری باید به گونه ای باشد که سوء تعبیر و سوء تفاهم ایجاد نشود.

اعطا در خصوص انتصاب «رضا صالحی امیری وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی» به عنوان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز عنوان کرد: در خصوص اینکه حکم وی صادر شده است اطلاعی ندارم، اما مقرر بود تا به این سمت منصوب شود.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس ماده ۷۱ قانون خدمات کشوری که در سال ۷۶ به تصویب رسیده است، سمت هایی از مسئولان  اداری جزء مسئولیت های سیاسی محسوب می شوند و آن چه در این ماده در خصوص به کارگیری بازنشتگان آمده است، به نظر می رسد که در رابطه با به کارگیری افراد بازنشسته در سمت معاونان شهردار در پایتخت منعی وجود ندارد.

سخنگوی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، ادامه داد: در پاسخ به تذکری که پیش از این در صحن شورا مطرح شده بود، باید بگویم این تذکر مشخصا در خصوص معاونان شهردار نبوده است و در واقع مربوط به سایر نیروهایی است که در شهرداری تهران مشغول به کار شده اند.