توزیع ۳۲هزار بسته لوازم‌التحریر میان دانش‌آموزان زلزله‌زده/ محموله های کمک به مناطق زلزله زده اسکورت می شود

زلزله شدید 7.3 ریشتری به مشخصات ذیل کرمانشاه را لرزاند.

بزرگی: 7.3

 محل وقوع: استان کرمانشاه - حوالی ازگله

 تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1396/08/21 21:48:16

زلزله در همدان، اراک، زنجان، اهواز، ایلام، سنندج، کرمانشاه، تبریز، ارومیه، اردبیل و چند شهر دیگر نیز احساس شده است.

برخی خبرها همچنین از وقوع زلزله در استان‌های مرکزی، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، بوشهر و خوزستان حکایت دارد.

در پی وقوع زمین لرزه بسیار شدید در قصرشیرین برق این شهرستان مرزی قطع شد و مردم در خیابان‌ها سرگردان هستند.

روزانه ۵۰۰ تن زباله از سرپل ذهاب جمع آوری می شود

زنگیشه تصریح کرد:از آنجایی که بحث پذیرایی و خورد و خوراک زلزله زدگان توسط ظروف یکبار مصرف صورت می گیرد ما شاهد افزایش تولید زباله هستیم به طوری که میزان تولید زباله در سرپل ذهاب از ۷۰ تن در روز به ۵۰۰ تن رسیده است. شرایط عادی نیست ولی ما توانستیم بر کار مسلط شویم.

محموله های کمک به مناطق زلزله زده اسکورت می شود

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه عنوان کرد: از مسیر شهرستان روانسر به عنوان دروازه اورامانات روزانه حدود 600 محموله کمک های مردمی عبور می کند و نیروی انتظامی امنیت لازم برای آنها را فراهم می کند.

توزیع ۳۲هزار بسته لوازم‌التحریر میان دانش‌آموزان زلزله‌زده

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به امدادرسانی روانی به دانش‌آموزان زلزله زده گفت: ۳۲ هزار بسته لوازم التحریر میان دانش‌آموزان این مناطق توزیع می‌شود.

خدمات موسسه علمی آینده سازان برای دانش آموزان زلزله زده غرب کشور

استعدادی گفت:اعزام تیم مشاوره تخصصی برنامه ریزی و مشاوره درسی برای جبران عقب افتادگی تحصیلی، اعزام تیم مشاوره تخصصی کودک و نوجوان جهت سازگاری سریع‌تر و افزایش قدرت تاب‌آوری این عزیزان و ارزشیابی و ارزیابی به منظور رصد پیشرفت علمی و تشخیص نقایص احتمالی یادگیری ازجمله خدماتی است که موسسه علمی آینده سازان برای دانش آموزان زلزله زده در دستور کار دارد .

ایجاد یک مرکز درمانی سرپایی در سرپل ذهاب

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از ایجاد یک مرکز درمانی سرپایی در سرپل ذهاب خبر داد و تاکید کرد: با توجه به خرابی مراکز درمانی این شهرستان مرکز درمانی برای مداوای سرپایی بیماران دایر شده است که روزانه ۵۰۰ بیمار را معاینه و مداوا می کند.

 

تاریخ آزمون وکالت برای داوطلبان کرمانشاهی به زمان دیگری موکول شد

با توجه به وقوع زلزله در استان کرمانشاه برای داوطلبان استان ایلاممدت زمان بیشتری برای پاسخگویی به سوالات در نظر گرفته شده است و تاریخ برگزاری آزمون برای داوطلبان کرمانشاه نیز به زمان دیگری موکول شده است.

گری لوئیس گفت: سازمان ملل آماده هرگونه همکاری برای کمک به مردم زلزله‌زده کرمانشاه است و در صورت اعلام نیاز هلال‌احمر همکاری لازم را در این زمینه خواهد داشت.

بوکسور سنگین‌وزن بریتانیایی دستکش‌های خود را برای کمک به مردم زلزله‌زده کرمانشاه به دست علی دایی می‌رساند.

پست اینستاگرامی کاوه رضایی/کمک ۱۰ هزار یورویی باشگاه شارلوا به زلزله زدگان/عکس

کاوه رضایی از کمک ۱۰ هزار یورویی باشگاه شارلوا به زلزله زدگان غرب کشور خبر داد.

چادر و پلاستیک نیاز اساسی زلزله زدگان کرمانشاهی

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور گفت: تلاش می‌کنیم تا اسکان موقت مردم زلزله زده به وسیله کانکس، مسکن استیجاری یا با ساخت اتاق‌های کوچک در اسرع وقت انجام شود.

فعالیت موکب 20 استان در مناطق زلزله زده

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین از فعالیت موکب‌های 20 استان در مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

آخرین آمار جانباختگان زلزله استان کرمانشاه+ اسامی

پزشکی قانونی کشور شمار جانباختگان زلزله استان کرمانشاه را 444 نفر اعلام کرد.

محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران که برای کمک به نیروهای امدادرسان به مناطق زلزله زده غرب کشور سفر کرده است از گروه های جهادی برای حضور در این مناطق دعوت کرد.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: بازگشایی سریع مدرسه‌های زلزله‌زده، امید و سرزندگی را به جامعه باز می‌گرداند.

ادامه بارش باران در کرمانشاه

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور تصریح کرد: در حال حاضر بارش باران در مناطق زلزله‌زده متوقف شده ولی با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، بارش باران مجدداً در این مناطق ادامه خواهد یافت و لازم است تا با توجه به لغزنده شدن معابر در استان کرمانشاه، رانندگان با احتیاط بیشتری تردد کنند.

امنیت در غرب کشور برقرار شده است

سردار حبیب اله جان نثاری، اظهار کرد: با توجه به گستردگی حادثه در استان کرمانشاه، استقرار کامل نیرو‌ها در شهر‌های حادثه دیده، روستاها، معابر و اردوگاه‌های ایجاد شده صورت گرفته است و بحمدالله با تلاش شبانه روزی نیرو‌های کارآمد این یگان، امنیت ۱۰۰ درصدی در مناطق زلزله زده حاکم است.

وزیر رفاه گفت: سهم توسعه اشتغال در کرمانشاه در بخش روستایی که 4.2 درصد بوده افزایش پیدا می‌کند. در مجموع ما بخشی از منابع را جابه‌جا می‌کنیم تا علاوه بر تخصیص تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال روستایی 160 تا 170 میلیارد تومان هم نیز اختصاص دهیم.

سال‌ها است تاریخ تئوری «دروغ بزرگ» و گوبلز را در زباله‌دانی دفن کرده است. عقب‌مانده‌هایی مانند آمدنیوز ولی همچنان در همان فضا سِیر می‌کنند. چیزی مصرف می‌کنند؟ شاید!

کمک 370 میلیارد ریالی مردم کشور به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه

رئیس سازمان هلال احمر ایران بیان کرد: تا امروز جمعیت هلال احمر به غیر از اقلام امدادی و تجهیزات لازم، 100 میلیارد تومان از بودجه خود را صرف امدادرسانی به حادثه‌دیدگان زلزله کرمانشاه کرده است و مردم هم تا امروز 370 میلیارد ریال وجه نقد و 20 هزار تن اقلام امدادی به زلزله‌زدگان کمک کردند.

بیمارستان امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب پلمپ شد

با توجه به اینکه بیمارستان امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب از استحکام و ایمنی لازم برخوردار نبود، صبح امروز ماموران پلیس امنیت شهرستان این بیمارستان را پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری کردند.

میرشاه‌ولد به راه‌اندازی مرکز سیار ارائه خدمات(فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی) در منطقه سرپل ذهاب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۲ تیم فعالCBR در مناطق زلزله‌زده ارائه خدمت می‌کنند و ۱۰ مهدکودک صحرایی ایجاد شد و با بررسی وضعیت کودکان بی‌سرپرست با انجام ۲۱۶ کار مددکاری ۸ کودک شناسایی شد که ۷ مورد به خانواده و یک نفر در مرکز ساماندهی شدند.

ادامه دار بودن ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در مناطق زلزله زده

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها خودروهای بومی، امدادی و خودروهای سنگین حامل کمک‌های مردمی در این مناطق امکان تردد دارند.

تمام نیازهای دارویی زلزله زدگان تامین شده است

امید عبدی گفت: اکنون تمام کمبودهای دارویی برطرف شده اما این بدین معنا نیست که تا پایان بحران دیگر به هیچ دارویی نیاز نباشد چرا که شرایط در این مناطق هنوز بحرانی است و تا زمانی که شرایط به حالت عادی برگردد، روند تهیه و تامین دارو ادامه خواهد داشت.

آب و برق برخی از مناطق زلزله زده هنوز وصل نشده است

تجری تصریح کرد: در حال حاضر مشکل عمده زلزله زدگان در روستاهایی که به طور کامل تخریب شده‌اند قطع بودن انشعابات برق و آب آشامیدنی است که مرتفع کردن آن باید در اولویت مسئولان مربوطه قرار بگیرد.

لزوم توجه به تغذیه روحی و فکری و بهداشت روانی کودکان زلزله زده

حاجیان زاده با اشاره به زلزله اخیر در غرب کشور افزود: امروز شاهد هستیم که امنیت روانی کودکان سلب شده است و باید در کنار تغذیه و بهداشت امید به زندگی، تغذیه روحی و فکری و بهداشت روانی کودکان را مورد توجه قرار دهیم.

اعزام مشاوران و روانشناسان به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه

راهپیما گفت: مشاوران و روانشناسان اعزامی، اعضای متخصص و باتجربه خانواده بزرگ مشاوران آموزش پرورش شهر تهران، بعد از حادثه ناگوار و دلخراش استان‌های غربی کشور داوطلبانه و با هماهنگی و پیشنهاد مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران, برای کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور اعزام می‌شوند.

 

 

حضور رهبر انقلاب در مناطق زلزله‌زده غرب کشور

هبر معظم انقلاب برای بازدید از مناطق زلزله‌زده غرب کشور به کرمانشاه سفر کردند.

داور شهرآورد ۸۵ پایتخت از جراحی زلزله‌زده‌گان می‌گوید

دکتر بیژن حیدری -جراح ارتوپد بیشتر از همه ما را به یاد داوری شهرآورد پایتخت می‌اندازد، او می‌گوید در حوزه ورزشی این سوال را از من پرسند که تفاوت قضاوت در ورزش و انجام عمل جراحی چیست، درحالیکه اولین اشتباه در هر دو مورد، می‌تواند آخرین اشتباه باشد.

ارسال کاروان کمک های ایران خودرو به مناطق زلزله زده غرب کشور

کاروان کمک شرکت های گروه صنعتی ایران خودرو به هموطنان زلزله زده غرب کشور در ایران خودرو کرمانشاه تجمیع و سپس برای توزیع در شهرها و روستاهای آسیب دیده راهی این مناطق شد.

افزایش نگرانی‌ها در پی ورود موج باران و سرما

به‌ خوبی می‌توان دریافت که مهمترین نگرانی مردم خبر احتمال بارش باران است زیرا در بخش زیادی از شهر چادرهای مسافرتی شخصی را می‌توان دید که قابلیت مقاومت و استفاده بهینه در برابر باران را ندارند همچنین چادر هایی که هلال‌احمر در اختیار آنها قرار داده اگرچه تا حدود بیشتری در برابر باران مقاومت دارند اما نگرانی مردم از جاری شدن آب باران است که می‌تواند محل نشستن آنها در زیر چادر را مورد آسیب جدی قرار دهد.

اهالی کوئیک: خبری از مسئولان دولتی نیست

روستاهای کوئیک شهرستان سرپل‌ذهاب که بیشترین خسارت مالی و جانی را از زلزله اخیر کرمانشاه داشته‌اند در نبود حداقل‌ترین امکانات به ستوه آمده‌اند و می‌گویند: خبری از مسئولان دولتی نیست و تنها سپاه به منطقه ما آمد و بیمارستان برایمان برپا کرد.

تأمین نان در مناطق زلزله‌زده از حالت بحرانی خارج شد

مظفر رحیمی اظهار داشت: با توجه به تخریب زیرساختهای موجود در مناطق زلزله‌زده و قطعی آب و برق از همان روز اول تأمین نان مورد نیاز مردم آسیب‌دیده را در دستور کار قرار دادیم و 70 هزار قرص نان از واحدهای خبازی سطح استان در روز ابتدای حادثه، تأمین و توزیع شد.

آخرین فهرست اسامی کشته شدگان زلزله استان کرمانشاه

پزشکی قانونی اسامی 434 نفر از جانباختگان زلزله در ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، ازگله، شهر کرمانشاه، اسلام آباد غرب،کرند و قصر شیرین را اعلام کرد.

ترافیک پرحجم در مسیرهای منتهی به مناطق زلزله زده غرب کشور

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در محورهای مواصلاتی منتهی به مناطق زلزله‌زده در کرمانشاه شاهد ترافیک نیمه سنگین هستیم، افزود: بر همین اساس در محورهای سر پل ذهاب و قصر شیرین تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین به استثنای کمک‌های مردمی- امدادی و خودروهای بومی ممنوع است و در محور ازگله و ثلاث باباجانی نیز تردد وسایل سنگین ممنوع است.

براتی سده خاطرنشان کرد: به شرط تامین اعتبار مورد نیاز از سوی دولت، زنان سرپرست خانواری که در استان کرمانشاه پشت نوبت هستند به سرعت در چرخه حمایت از سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند.

نیاز به چادر در مناطق زلزله زده هم چنان وجود دارد

به دلیل بروز پس‌لرزه‌های متعدد مردم ترجیح می‌دهند به منازل خود نروند و به همین دلیل نیاز به چادر همچنان وجود دارد.

محسنی بندپی تاکید کرد: مددجویان بهزیستی استان کرمانشاه در مناطق زلزله زده تا پایان سال 2 برابر مبلغ یارانه و مستمری همیشگی را دریافت می کنند.

دوشنبه؛ بازگشت دانش آموزان زلزله زده به مدارس

محبی گفت: دانش آموزان مناطق زلزله زده از روز دوشنبه ۲۹ آبان در مدارس حضور خواهند یافت.

توزیع بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته در بین زلزله زدگان

سلیمی درباره ارائه بسته‌های غذایی گفت: از امروز توزیع بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته آغاز شده است و این در حالی است که از روز دوشنبه بسته‌های یک ماهه توزیع خواهد شد.

واگذاری تعدادی کانکس برای اسکان زلزله‌زدگان استان کرمانشاه

به گفته فتاح در حال حاضر کمیته امداد امام در استان کرمانشاه، تعدادی کانکس برای زلزله‌زدگان این استان تهیه کرده است

ممنوعیت تردد خودروهای سواری به مناطق زلزله‌زده

تا اطلاع ثانوی تردد هرگونه خودرو شخصی از محور کرمانشاه به سمت اسلام‌آباد، دالاهو و سرپل ذهاب ممنوع است.

احتیاجات دانش آموزان در مناطق زلزله زده

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کتاب‌ها و دفاتر دانش‌آموزان زیر آوار مانده است بنابراین نیاز است مجدد کتاب‌های درسی مورد نیاز برای آنها ارسال شود از سوی دیگر نیاز داریم مردم و خیران در احداث مدارس کمک ویژه‌ای کنند چون خسارات به مدارس در این مناطق سنگین است و دولت به تنهایی نمی‌تواند کار بازسازی مدارس تخریب شده را به سرعت انجام دهد.

ارائه خدمات توانبخشی سازمان بهزیستی به مددجویان زلزله غرب کشور

براتی‌سده تصریح کرد: نیازمندی مددجویان سازمان بهزیستی کشور به ویلچر، عصا و تشک مواج و دیگر خدمات توانبخشی طی روزهای گذشته شناسایی شد و تامین این اقلام نیز در دستور کار معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی قرار گرفت.

زلزله‌زدگان غرب کشور از امروز دفترچه خدمات امدادی می‌گیرند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام توزیع دفترچه های امدادی از روز شنبه گفت : این اقدام به منظور ساماندهی خدماتی است که میان آسیب دیدگان انجام می شود.

نیک کردار در مورد فعالیت ادارات و مدارس مناطق زلزله زده گفت: ادارات با دستور استاندار از امروز فعالیت خود را در ساختمان های باقی مانده، چادر یا کانکس انجام می دهند. مدارس مناطق زلزله زده از ابتدای هفته آینده فعالیت خود را آغاز می کنند.

سلیمان محبی اظهار داشت: به دنبال این هستیم که با 2 و یا حتی 3 شیفته کردن مدارسی که آسیب ندیده‌اند از روز دوشنبه مدارس استان را بازگشایی کنیم.

ممنوعیت تردد خودروی شخصی در مناطق زلزله زده

در حالی که محورهای منتهی به مناطق زلزله‌زده در استان کرمانشاه دارای ترافیک سنگین است براساس اعلام پلیس راه کرمانشاه از تردد خودروهای شخصی به مناطق زلزله‌زده جلوگیری خواهد شد.

آخرین وضعیت زلزله زدگان/ چادر به همه خانواده های آسیب دیده رسید

پور جمشیدیان گفت: مرحله اسکان اضطراری به پایان رسیده و برنامه ریزی برای اسکان موقت خانوده های زلزله زده در حال انجام است.

اعزام ده هزار پلیس به مناطق زلزله زده کرمانشاه

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه نیرو به اندازه کافی در مناطق زلزله زده حضور دارند، گفت: با دستور فرمانده ناجا حدود ۱۰ هزار نیرو از مرکز کشور و دیگر استان ها به مناطق زلزله زده اعزام شده اند.

آخرین وضعیت آب و برق مناطق زلزله زده

میثم جعفرزاده با اشاره به اینکه آب و برق تمام نقاط شهری زلزله‌زده وصل شده است، گفت: مشکل آب و برق مناطق سرپل ذهاب، قصر شیرین و ثلاث باباجانی مرتفع شده است بنابراین چون پس‌لرزه‌ها ادامه دارد، نمی‌توان از مردم درخواست کرد که در واحدهای مسکونی خود ساکن شوند.

انجام ۱۳۰۰ عمل جراحی برای مصدومین زلزله

حریرچی خاطرنشان کرد: تاکنون ١٣١٣ عمل جراحی برای مصدومین زلزله زده انجام شده است که آمار بالایی است و جای قدردانی از تیم درمانی کشور دارد.

اعلام اسامی ۴۲۴ جانباخته زلزله استان کرمانشاه

پزشکی قانونی استان کرمانشاه اسامی ۴۲۴ نفر از جانباختگان زلزله شب گذشته در ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، ازگله، شهر کرمانشاه، اسلام آباد غرب،کرند و قصر شیرین را اعلام کرد

اطلاعیه مهم سازمان مدیریت بحران درباره ارسال پوشش نایلونی برای زلزله زدگان

سازمان مدیریت بحران با صدور اطلاعیه‌ای بر ارسال پوشش نایلونی برای چادرهای زلزله زدگان تاکید کرد.

پایان عملیات جستجو در مناطق زلزله زده

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور عنوان کرد: عملیات آواربرداری برای نجات زیرآوار ماندگان در مناطق زلزله زده کرمانشاه به پایان رسید و با توجه به اینکه حدود 30 هزار واحد مسکونی در این مناطق بر اثر زلزله تخریب شدند و یا آسیب دیدند، به ساکنان آن‌ها اسکان اضظراری داده شد.

دستگیری دو سارق غیربومی توسط پلیس آگاهی در شهر سرپل ذهاب

سردار مومنی با تاکید بر اینکه مبارزه با سرقت یکی از اولویت های ناجا در مناطق زلزله زده است، اضافه کرد: روز گذشته، دو سارق غیربومی که برای سرقت از زلزله زدگان وارد شهر سرپل ذهاب شده بودند، توسط پلیس آگاهی دستگیر شدند.

تردد وسایل نقلیه در مناطق زلزله زده ممنوع شد

سرهنگ رحمانی درباره محدودیت ترافیکی در استان کرمانشاه گفت: تردد تمامی وسایل نقلیه سبک و سنگین به غیر از خودروهای امدادی دارای مجوز در محورهای اسلام‌آباد- دالاهو - سرپل ذهاب - قصرشیرین ممنوع است.

اورژانس در انتظار وضعیت سفید در مناطق زلزله زده

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: تا زمانی که شرایط وضعیت سفید در مناطقه زلزله زده کرمانشاه برقرار شود، اورژانس در این مناطق باقی خواهد ماند.

دستگاه‌ها در امدادرسانی سهل‌انگاری کنند، برخورد قضایی می‌کنیم

معاون امنیتی دادستان کل کشور اعلام کرد: هر نهاد و دستگاه موظفی که در حوزه امدادرسانی و کمک به مردم آسیب دیده کوتاهی کرده یا سهل انگاری داشته باشد برخورد قضایی خواهد شد.

شرایط بهداشت محیطی مناطق زلزله‌زده غرب کشور

معاون‌ مرکز سلامت‌ محیط‌ کار وزارت بهداشت‌ گفت: همکاران ما به صورت ویژه سلامت آب شرب مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را کنترل می کنند.

مسکن آسیب‌دیده سه هزار خانوار مددجو بازسازی می شود

رئیس کمیته امداد امام اعلام کرد این کمیته، مسکن آسیب‌دیده سه هزار خانوار مددجو استان کرمانشاه را بازسازی می‌کند.

دست قطع شده کودک زلزله زده پیوند زده شد/عکس

دست راست کودک سرپل ذهابی که در زلزله به صورت کامل از ناحیه مچ قطع شده بود، در یک عمل جراحی چهارساعته و نادر پیوند زده شد.

میثم مطیعی با زلزله زدگان کرمانشاه همراه شد/عکس

میثم مطیعی مداح و ذاکر اهل‌بیت(ع) در مناطق زلزله زدۀ کرمانشاه حاضر شد.

حل مشکلات زیرساختی مناطق زلزله زده

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت:ما به پایداری نسبی در حوزه آب و برق رسیده ایم اما در مناطق آسیب دیده به دلیل پیشگیری از حوادث، امکان وصل آب را نداریم .

دستگاه‌ها در امدادرسانی سهل‌انگاری کنند، برخورد قضایی می‌کنیم

معاون امنیتی دادستان کل کشور اعلام کرد: هر نهاد و دستگاه موظفی که در حوزه امدادرسانی و کمک به مردم آسیب دیده کوتاهی کرده یا سهل انگاری داشته باشد برخورد قضایی خواهد شد

توزیع روزانه ۱۵هزار غذای گرم بین مردم زلزله‌زده/مشکلی در تجهیزات و ماشین آلات نداریم

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: آمادگی کامل داریم تا بلافاصله پس از آواربرداری بازسازی مناطق خسارت دیده را آغاز کنیم.

آغاز مرحله دوم آواربرداری از مناطق زلزله‌زده غرب کشور توسط سپاه

فرمانده نیروی زمینی سپاه از آغاز مرحله دوم آواربرداری در مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد.

تکذیب ادعای حمله راهزنان به محموله‌های امدادی

سردار سعید منتظرالمهدی در واکنش به برخی موضوعات مبنی بر ارتباط دادن بعضی ضعف‌ها در روند امدادرسانی به زلزله زدگان با موضوع امنیت این مناطق گفت: تا این لحظه هیچ مشکل امنیتی و ناامنی در این مناطق گزارش نشده و برخی شایعات مبنی برحمله راهزنان به خودروهای حامل کمک‌های سازمانی صحت ندارد.

سپاه پاسداران اقدام به توزیع رایگان اقلام دارویی بین زلزله‌زدگان کرمانشاه کرده است.

کمبود آب بزرگترین مشکل روستاهای ازگله

بخشدار ازگله گفت: بخش ازگله به‌عنوان کانون زلزله و پس از گذشت سه روز از این واقعه همچنان نیاز بسیاری به چادر است.

خواسته زلزله‌زدگان چیست؟

زلزله مهیب یکشنبه شب نتوانست سینه ستبر و چهر زیبای ایران اسلامی را به زانو درآورد تا استان کرمانشاه از یک آزمون الهی دیگر همچون سال‌های دفاع مقدس سربلند بیرون آید.

افزایش آمار مدارس تخریب شده در زلزله غرب کشور

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه با اشاره به افزایش آمار مدارس تخریب شده در جریان زلزله کرمانشاه اظهار کرد: تیم بازرسی ما از سایر روستاهای زلزله زده بازدید کردند که بر اساس گزارش آنها در این روستاها نیز بخشی از مدارس تخریب شده‌اند.

آمادگی گروه‌های جهادی سپاه عشایری کرمانشاه برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان

فرمانده ناحیه عشایری استان کرمانشاه گفت: ناحیه عشایری آمادگی کامل دارد که از ظرفیت تمام گروه‌های جهادی برای کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده استان استفاده کند.

نجات یک کودک از زیر آوار

به گفته منابع خبری محلی از سرپل ذهاب، این کودک امروز (چهارشنبه) زنده از زیر آوار توسط نیروهای امدادی نجات یافت.

تولد 2 نوزاد در بیمارستان صحرایی هلال‌احمر سرپل‌ذهاب

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: در بیمارستان برپا شده توسط تیم درمان جمعیت هلال‌احمر دو نوزاد متولد شدند.

زلزله‌ای به بزرگی 4.1 ریشتر تازه‌آباد کرمانشاه را لرزاند

مسئول لرزه‌نگاری استان کرمانشاه گفت: زلزله‌ای به بزرگی 4.1 ریشتر دقایقی قبل تازه‌آباد کرمانشاه را لرزاند.

آستان قدس رضوی در کنار مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه است

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی در کنار زلزله‌زدگان استان کرمانشاه است.

انتقال 970 مجروح به بیمارستان‌های کرمانشاه

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش گفت: تاکنون 970 مجروح توسط نیروی زمینی ارتش و بالگردها به بیمارستان‌های کرمانشاه منتقل شده‌اند.

دلایل عجیب و غریب هلال‌احمر درباره عدم ارسال محموله‌ها به برخی مناطق

در روزهای پس از وقوع زلزله شدید کرمانشاه همچنان برخی از مردم این مناطق از نرسیدن محموله‌ها و اقلام مورد نیاز گلایه‌مند هستند و اعلام می‌کنند هیچ کمکی به آنها نشده است.

پذیرش زلزله زدگان در بیمارستان های تهران

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان تهران گفت: تمامی مراکز درمانی ما به صورت رایگان به زلزله زدگان خدمات رسانی می‌کنند.

اخبار منتشر شده مبنی بر حضور "تیدا" سگ زنده یاب در مناطق زلزله زده کرمانشاه کذب است

اسکندری در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر حضور "تیدا" سگ زنده یاب در مناطق زلزله زده کرمانشاه و نجات 6 محبوس زیر آوار گفت: 31 قلاده سگ هلال احمر در 48 ساعت موفق شدند با حجم وسیع عملیات،6 نفر را نجات دهند. چگونه می شود یک سگ که به هیچ وجه زنده یاب نیست بتواند در یک ساعت حضور در مناطق زلزله زده 6 نفر را نجات دهد.

امید عبدی از کمبود مواد غذایی و چادر در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: تلاش برای رفع کمبودها در مناطق زلزله زده ادامه دارد. خوشبختانه مردم ایران همیشه در کمک به هم نوع اولین بودند و همچنان کمک ها ی انها در حال ارسال به منطقه است.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه از دستگیری پیمانکار بیمارستان سرپل ذهاب که در زمین‌لرزه اخیر تخریب شده، خبر داد.

تردد تمامی وسایل نقلیه سبک و سنگین به غیر ازخودروهای امدادی دارای مجوز درمحورهای اسلام آباد-دالاهو-سرپل ذهاب-قصرشیرین ممنوع است.

مهدکودک‌های سیار در مناطق زلزله زده راه اندازی می شود

مشاور رئیس بهزیستی در امور زنان و خانواده اظهار کرد: دو واحد مهدکودک سیار امروز بیست و چهارم آبان ماه، در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه احداث می شود.

وضعیت بیستون و طاق بستان پس از زلزله

راعی تصریح کرد: خوشبختانه هیچ‌گونه آسیبی به آثار موجود در محدوده بیستون و طاق بستان وارد نشده است.

اسامی جان‌باختگان در ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، ازگله، کرمانشاه، اسلام آباد غرب و قصر شیرین در زیر آمده است.

خودروهای آفرود در راه مناطق صعب‌العبور زلزله‌زده+عکس

در حالی که صبح امروز هلال‌احمر از اعزام 10 فروند بالگرد برای کمک‌رسانی به مردم مناطق صعب‌العبور در استان کرمانشاه خبر داد، تعدادی از خودروهای آفرود نیز از شهرهای مختلف عازم استان کرمانشاه شده‌اند تا برای کمک‌رسانی به این مناطق، در صحنه حضور داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود موسوی با تسلیت به خانواده‌های داغدیده در زلزله اخیر گفت: موکب اربعین حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) از شهر میانرود دزفول جهت ارائه خدمات به هموطنان راهی کرمانشاه شد.

بسیاری از مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه در پیامهای خواستار کمک هستند و می‌گویند: به داد ما برسید تا زنده بمانیم.

چادر به خیلی‌ها در سرپل‌ذهاب هنوز‌ نرسیده است

اکبر سنجابی با بیان اینکه امکانات و اقلام بسیاری در شهرستان سرپل‌ذهاب در میان مردم توزیع شده است، اظهار داشت: با گذشت سه شب از وقوع زلزله در استان کرمانشاه تعدادی از مردم سرپل‌ذهاب همچنان در سرما شب را سپری خواهند کرد.

سردار منوچهر امان اللهی با اشاره به ‌شایعاتی مبنی بر ناامنی به‌ویژه در ساعات شب در مناطق زلزله زده اظهار داشت:‌ هیچ سرقتی در مناطق زلزله‌زده صورت نگرفته است.

عملیات احداث منازل زلزله‌زدگان به سپاه و بسیج واگذار شد

فرمانده کل سپاه گفت: عملیات آوار برداری را از ساعات اولیه پس از زلزله شروع کرده‌ایم و می‌خواهیم احداث منازل مناطق روستایی را که به بسیج و سپاه واگذار شده است به سرعت آغاز کنیم.

پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان، موضوع اصلی جلسه هیئت دولت

سخنگوی دولت گفت: طبق دستور رئیس‌جمهور قرار است فردا در جلسه هیئت دولت، پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان بررسی و مصوب شود.

دستور ربیعی برای پیگیری بیمه روستاییان کرمانشاه

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی از بازدید و بررسی اعضای این کمیسیون از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد.

پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان، موضوع اصلی جلسه هیئت دولت

سخنگوی دولت گفت: طبق دستور رئیس‌جمهور قرار است فردا در جلسه هیئت دولت، پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان بررسی و مصوب شود.

روحانی" به مصدومان زلزله شاخه گل اهدا کرد

رییس جمهور در جریان سفر به استان کرمانشاه از مصدومان و مجروحان زلزله اخیر در مناطق مختلف غرب کشور عیادت کرد.

اطلاعیه شماره 2 خانه سینما برای زلزله غرب ایران

خانه سینما اطلاعیه جدیدی را برای کمک به هموطنان زلزله‌زده منتشر کردند.

ارسال کمک های سرخابی ها به زلزله زدگان

2 باشگاه پرسپولیس و استقلال کمک‌های‌ خود را برای زلزله‌زدگان غرب کشور ارسال و با آنها ابراز همدردی کردند.

سقف هیچ مسکن مهری در زلزله فرو نریخت/ مسکن مهر فقط ۲ فوتی داشت

فرشید صالحی اظهار کرد: بر اساس مشاهدات و تصاویر، سقف هیچ خانه‌ای از پروژه‌های مسکن مهر پایین نیامده.

مجروحان زلزله کرمانشاه در بیمارستان میلاد پذیرش شدند

در پی وقوع حادثه مصیبت بار زمین لرزه غرب کشور و با توجه به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری بر یاری رسانی به آسیب دیدگان، بیمارستان میلاد پذیرای 21 نفر از این مصدومان است.

نوذر قنبری گفت: به منظور اسکان زلزله زدگان و همراهان مجروحان بستری در بیمارستان های استان کرمانشاه دو سالن امتحانات، سالن تربیت بدنی، نماز خانه و مسجد واحد کرمانشاه در اختیار هلال احمر استان قرار گرفت.

سه دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی به مناطق زلزله زده ارسال می شود

حمید صمدزاده گفت: با توجه به نیاز مبرم مردم مناطق زلزله زده، پس از 24 تا 48 ساعت به خدمات بهداشت دهان و دندان، سه دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی به شهرستانهای سر پل ذهاب، ثلاثه بابا جانی و گیلانغرب اعزام شدند.

سگ های زنده یاب 6 نفر را از زیر آوار زنده خارج کردند

اسماعیل اسکندری با اعلام اینکه در اولین روز از امدارسانی به زلزله زدگان 6 نفر زنده از زیر آوار نجات یافتند، گفت: تیم‌های آنست جمعیت هلال احمر در اولین روز از امدارسانی به زلزله زدگان یک مادر و دختر، یک زن و سه مرد را زنده از زیرآوار نجات دادند.

جامعه ورزش به همدردی با زلزله زدگان شتافت

قهرمانان و چهره‌های ورزشی کشور آماده جمع آوری کمک‌های مردمی برای هموطنان آسیب زده از زلزله غرب کشور شده اند.

اقدام شایسته قهرمان المپیک برای کمک به زلزله زدگان

قهرمان المپیک مدال طلای خود را جهت کمک به زلزله زدگان غرب کشور به حراج می گذارد.

خدمات روانشناسی و مشاوره رایگان به زلزله زدگان ارائه می شود

عباسعلی اللهیاری رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اعلام این خبر که «تیم مداخله در بحران» از فردا در منطقه زلزله‌زده غرب کشور حضور خواهد یافت، ابراز داشت: از آنجایی که آسیب‌دیدگان این زلزله عمدتاً از خانواده‌های مستضعف هستند پس از آموزش مهارت‌های مقابله با شوک‌های عاطفی به مدت یک سال خدمات مشاوره و روانشناسی رایگان دریافت خواهند کرد. 

مقصران در ساخت بناهای ناایمن درمانی را به دستگاه قضایی معرفی می‌ کنم

وزیر بهداشت گفت: متاسفانه بعضی از بیمارستان‌هایی که عمر سازه آنها به کمتر از 3 سال می رسد، با این زلزله آسیب دیده است و این در حالی است که برخی از ساختمان‌ها با عمر 50 سال آسیب کمتری دیده اند و ما مقصران در ساخت بناهای ناایمن درمانی را به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم.

مرزبان نظری مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه در خصوص زلزله اخیر غرب کشور، اظهار داشت: : 44 مدرسه که عمر 30 سال به بالا داشتند به نحوی تخریب شده‌اند که دیگر امکان استفاده نیست.

زلزله کرمانشاه جان 12 دانش آموز را گرفت

براساس آخرین آمار در استان کرمانشاه در پی زلزله اخیر 12 دانش آموز فوت و تعدادی از همکاران ما آسیب جسمی دیده اند.

دولت فضاهایی را برای سکونت رایگان در اختیار زلزله‌زدگان قرار دهد

نماینده مردم قصرشیرین و سرپل‌ذهاب در مجلس گفت: دولت فضاهایی را برای سکونت به صورت رایگان در اختیار زلزله‌زدگان قرار دهد.

فرهاد تجری در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه یکبار پاکباخته جنگ شد و اکنون نیز پاکباخته زلزله شد.

نماینده مردم قصرشیرین و سرپل‌ذهاب در مجلس شورای اسلامی گفت: این مردم محروم همواره به عنوان مرزداران وفادار انقلاب اسلامی بودند و از این حیث نیاز است که دولت فضاهایی را به صورت رایگان در اختیار مردم زلزله‌زده قرار دهد.

وی با بیان اینکه دولت باید در بلند‌مدت به بازسازی مناطق زلزله‌زده توجه خاصی کند بیان کرد: مردم استان کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی سرمایه زیادی را از دست دادند و‌ اکنون نیز هستی خود را از دست داده‌اند.

تجری با بیان اینکه اکنون مشکل اصلی مناطق آسیب‌دیده زلزله شب گذشته کمبود منابع آب و‌ نانوایی‌ها​ست بیان کرد: اگر مشکل قطعی گاز شهرستان برطرف و نانوایی‌های سطح شهر فعال شود خیلی از بار روانی از روی شهروندان کاسته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون شهرستان سرپل‌ذهاب و قصرشیرین به صورت یک شهر آسیب‌زده درآمده است عنوان کرد: برق شهر سرپل‌ذهاب در قسمت محدودی از قسمتهای عمومی وصل شده و اگر اقدام جدی انجام نشود خسارت زیادی بر مردم وارد می‌شود.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از مسئولان مربوطه تقاضا داریم به هر نحو که شده ظرف چند ساعت آینده مشکلات را برطرف کنند بیان کرد: تعداد زیادی از احشام مردم در زیر آوار مانده و‌در صورت باقی ماندن این اجساد بوی تعفن در منطقه ایجاد خواهد شد.

وی افزود: زلزله‌زدگان زیادی در روستاهای شهرستان سرپل‌ذهاب منازل مسکونی خود را به طور صددرصد از دست دادند و اکنون نیز با مشکل کمبود مکان برای اسکان مواجه هستند.

تجری از وزارت کشور خواست که پیگیر مشکل رانندگان آن سوی مرز پرویزخان باشد.

سرلشکر رضایی: برآورد اعتبار 1000 میلیارد تومانی برای بازسازی منازل زلزله‌زدگان استان کرمانشاه

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بیش از 1000 میلیارد تومان اعتبار برای تعمیرات و‌ بازسازی منازل مسکونی زلزله‌زدگان باید تخصیص یابد.

سرلشکر محسن رضایی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کرمانشاه، با اشاره به اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده مناطق محروم استان کرمانشاه را دارد اظهار داشت: این حادثه که خسارت جانی قابل توجهی داشته​ بیشتر موجب آوارگی و‌ سرگردانی مردم شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خسارت زیادی به منازل و شغل مردم این مناطق وارد شده است که همت جدی مسئولان را برای رفع مشکلات می‌طلبد و باید برای رفع بحران فکر جدی کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون آمار تخریب 30هزار واحد مسکونی را به ما داده‌اند گفت: برخی از این منازل مسکونی 100 درصد تخریب شده و اگر برای بازسازی هر خانه‌ای 30میلیون تومان در نظر بگیریم بیش از 1000 میلیارد تومان به‌منظور تعمیرات و‌ بازسازی منازل اعتبار نیاز است.

رضایی با بیان اینکه تخصیص این اعتبار یک تصمیم‌گیری ملی نیاز دارد بیان کرد: بخشی از این اعتبار باید از صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار شود و در صورتی که گزارش جامعی به دفتر مقام معظم رهبری داده شود ما هم​ کمک خوبی به این استان خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه منطقه‌ای است که در طول دوران دفاع مقدس خسارت‌های زیادی را متحمل شده است عنوان کرد: باید یک بسیج ملی در سراسر کشور به وجود آید. باید رونق واحدهای دامداری و کشاورزی منطقه از بین نرود و خوشبختانه تونل‌های آبی استان کرمانشاه که میلیاردها تومان هزینه برای آن صرف شده فرصت مناسبی را می‌تواند برای توسعه منطقه‌ای استان فراهم کند.

امداد و نجات در مناطق زلزله‌زده به مراحل پایانی خود رسیده/ امدادرسانی بیش از 600 نیروی عملیاتی

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بحث امداد و نجات در مناطق زلزله‌زده به مراحل پایانی خود رسیده است، گفت: بیش از 600 نیروی عملیاتی از هلال احمر به زلزله‌زدگان امدادرسانی می‌کنند.

علی‌اصغر پیوندی امشب در جلسه شورای هماهنگی ستاد بحران کرمانشاه اظهار داشت: بیش از 380 نفر تلفات داشته و 6000 نفر نیز مجروح شده‌اند که به مراکز امدادی ارجاع داده شدند.

وی عنوان کرد: هلال‌احمر براساس وظیفه ذاتی خود به عنوان نخستین ارگانی که در صحنه حضور دارد در ساعات اولیه با تمام توان از استان کرمانشاه و استانهای معین از جمله همدان، ایلام، کردستان و خوزستان حاضر شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بیش از 600 نیروی عملیاتی با آمبولانس و خودروی نجات از طرف هلال احمر اعزام شده است گفت: هلال احمر در قالب گروه‌های مختلف واکنش سریع و تیم‌های دارای سگ‌های زنده‌یاب، تیم تخصصی آواربرداری و اسکان و درمان اضطراری از همان ساعات اولیه در صحنه حاضر شدند.

وی با اشاره به اینکه هشت شهر و تعدادی روستا با جمعیتی بیش از 40 هزار نفر در شعاع 50 کیلومتری از مرکز زلزله مورد آسیب قرار گرفتند افزود: اقدامات بسیار خوبی در ساعات اولیه انجام شد و بحث امداد و نجات به مراحل پایانی خود رسیده است و تلفات را می‌توان به طور قطعی اعلام کرد.

پیوندی با بیان اینکه بیمارستان سرپل‌ذهاب دچار آسیب‌دیدگی شده است گفت: مجروحان این شهرستان به قصرشیرین و کرمانشاه منتقل شدند و پنج بالگرد از استان و پنج بالگرد در دقایق اولیه صبح اضافه شدند و این کار را انجام می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه پتو و زیرانداز بین زلزله‌زدگان توزیع شده است عنوان کرد: به دلیل عدم هماهنگی در توزیع مناسب و عدم مدیریت بحران، توزیع با مشکل مواجه شد اما در ابتدای صبح سرعت بیشتری گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در سرپل‌ذهاب حدود 4000 چادر توزیع شده است گفت: در دالاهو محلی برای اسکان ساخته شده اما در ثلاث‌باباجانی این وضعیت به دلیل توزیع غیرمنطقی با مشکل مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه در ثلاث‌باباجانی 1400 چادر امدادی و 2200 پتو توزیع شده است گفت: در قصرشیرین 800 چادر و 2000 پتو و در سرپل‌ذهاب در صبح 2935 عدد توزیع شد که با گلایه مردم مواجه شد و 2000 عدد نیز در عصر توزیع شد.

پیوندی با بیان اینکه 65 هزار کنسرو در سرپل‌ذهاب توزیع شد افزود: مشکل اصلی در شب گذشته قطعی آب و برق بود که به خاطر زلزله شدید قطع شد و از طرفی زلزله چهار ریشتری قبل از زلزله اصلی سبب هوشیاری و کاهش خسارت شد.

تعداد مصدومان زلزله غرب کشور به 7370 نفر ‌رسید

پیرحسین کولیوند در جمع خبرنگاران با اشاره به تلفات زلزله کرمانشاه اظهار داشت: بر اساس آمار به دست آمده تا ساعت 30: 21 بر اثر وقوع زلزله در غرب کشور 7370 نفر مصدوم شده‌اند که از این تعداد 975 نفر بستری و 690 نفر ترخیص شده‌اند.

وی ادامه داد: از میان مصدومان 4738 نفر به صورت سرپایی درمان شده و 699 نفر توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده‌اند.

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه عملیات امداد و جست‌وجو ادامه دارد تصریح کرد: از میان مصدومان اعزامی، 145 نفر توسط یک فروند هواپیما به بیمارستان‌های تهران و البرز منتقل شده‌اند، ضمن اینکه 146 نفر توسط بالگرد به کرمانشاه و 13 نفر توسط اتوبوس آمبولانس به بیمارستان بعثت همدان انتقال پیدا کردند.

سپاه در حال ارسال چادر به مناطق‌ زلزله‌زده/ حضور 40 گروه روان‌شناس و روان‌پزشک در منطقه

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی امشب در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کرمانشاه با بیان اینکه کمتر از 24 ساعت از وقوع زلزله گذشته است، اظهار داشت: مردم استان کرمانشاه به‌دلیل حضور در دوران دفاع مقدس در برابر حوادث آب‌دیده هستند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اقدامات اولیه همچون امنیت و اسکان در مناطق زلزله‌زده انجام شده است بیان کرد: در برخی موضوعات همچون اسکان با کمبود چادر روبه‌رو بودیم که وزیر کشور درخواست 20هزار چادر را داد و سپاه نیز در حال ارسال چادر است که باید این چادرها مناسب توزیع شود.

هاشمی افزود: انتظار داریم از فردا بهم‌ریختگی در امدادرسانی نباشد و در دو سه روز آینده باید به بحث مشکلات جاری مردم همچون اسکان و تامین غذا پرداخته شود و در بحث آواربرداری نیز باید دولت کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان اقدامات اولیه انجام شده و حتی برای برخی مصدومان حادثه عمل‌های دوم و سوم انجام شده است که این عمل‌ها بدون هزینه و با حمایت دولت است و در بحث روانی و بهداشت که از چند روز آینده آغاز می‌شود نیز باید ورود کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به کمک ارتش، سپاه، هلال احمر و ناجا برای امدادرسانی به مصدومان گفت: با همیاری تمامی دستگاه‌ها 20 بالگرد کار امدادرسانی و انتقال مصدومان را انجام داد که پیش‌بینی می‌کنیم در حوزه بهداشت اقدامات اولیه تا فردا عصر تمام می‌شود.

هاشمی از حضور 40 گروه روان‌شناس و روان‌پزشک در منطقه خبرداد و افزود: کارها در حوزه بهداشت باید انجام شود ولی اکنون موضوع تامین غذا و چادر و پس از آن وسایل گرمایشی اهمیت دارد.

وزیر بهداشت از کمک شهرداری تهران به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه خبرداد و از نماینده ولی فقیه در استان درخواست کرد که از فردا روحانیون در مناطق زلزله‌زده برای کمک حاضر شوند.

‌اتمام عملیات جستجوی زیر آو‌ارماندگان تا پایان امشب

وحید نیک‌کردار معاون عمرانی استاندار کرمانشاه نیز از به اتمام رسیدن عملیات جستجوی زیر آوارماندگان تا امشب خبر داد.

توزیع 5 هزار ‌تخته چادر در مناطق زلزله‌زده/ خسارت سنگینی به منطقه وارد آمد

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: 5 هزار تخته چادر در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه و در میان مردم آسیب‌دیده در حال توزیع است.

اسماعیل نجار با اشاره به اینکه جلسات متعددی برای تسریع در امدادرسانی به آسیب‌دیدگان برگزار شده است، اظهار داشت: علاوه بر چادرهای موجود در استان کرمانشاه، 5 هزارتخته چادر نیز در حال توزیع در میان آسیب‌دیدگان است.

رئیس مدیریت بحران کشور آمار کشته‌شدگان زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه 407 نفر اعلام کرد و گفت: 6 هزار و 700 نفر نیز در این زلزله مصدوم شدند.

نجار از برگزاری جلسه مدیریت بحران استان با حضور وزیر کشور در کرمانشاه خبر داد و افزود: امکانات خوبی در حال توزیع بین آسیب‌دیدگان است.

وی با بیان اینکه خسارت سنگینی به منطقه وارد آمده است، عنوان کرد: اسکان موقت، آب‌رسانی و تأمین آذوقه مردم منطقه در حال انجام است.

رئیس مدیریت بحران کشور از ترمیم زیرساخت‌های آسیب‌دیده مانند برق و آب در مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: امیدوار هستیم که تا ظهر فردا مشکلات باقیمانده برطرف شود.

بسیج برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان ‌آمادگی دارد

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: با توجه به فصل سرما بسیج آمادگی دارد در بحث اسکان اضطراری زلزله‌زدگان ورود کند.

سردار علی فضلی امشب در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کرمانشاه با بیان اینکه بازسازی بعد از امداد و نجات باید شروع شود، اظهار داشت: سپاه و بسیج از ساعتهای اولیه وقوع زلزله با بسیج امکانات اولیه و حضور سردار ریحانی و عظیمی به یاری زلزله‌زدگان شتافت.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حضور فرمانده کل سپاه در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه بیان کرد: در بحث امدادرسانی بسیج تیم‌هایی از جامعه بسیج پزشکی نیز در مناطق زلزله‌زده حاضر شدند زیرا در دقایق نخست وقوع هر حادثه‌ای بحث امداد و نجات اولویت دارد.

فضلی افزود: به نظر می‌رسد در برخی از مناطق روستایی به‌دلیل مشکل دسترسی اطلاعات دقیقی از خسارتها وجود نداشته باشد که باید برای تکمیل امدادرسانی اطلاعات دقیقتری از این مناطق داشته باشیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج برابر رسالت خود برای یاری به زلزله‌زدگان تا آخرین لحظه حضور خواهد داشت خاطرنشان کرد: به‌دلیل سرما و نیاز مردم زلزله‌زده به اسکان، بسیج آمادگی دارد که در بحث اسکان اضطراری مردم ورود کند.

12 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در کرمانشاه 100درصد تخریب شد

‌مهدیانی امشب در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کرمانشاه با بیان اینکه بازسازی بعد از امداد و نجات باید شروع شود، اظهار داشت: تعداد واحدهای تخریبی زیاد است و برخی روستاها صددرصد تخریب شده‌اند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر 15 لودر و 35 کمپرسی از سوی بنیاد مسکن در روستاها مستقر شده تا مسیرها بازگشایی شود،  افزود: از دولت می‌خواهیم که در تامین منابع و تسهیلات برای بازسازی تعجیل کند.

مهدیانی تصریح کرد: برابر آمار اولیه 12 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی صددرصد تخریب شده و 15 هزار واحد هم نیازمند تعمیر است.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق روستایی وضعیت واحدهای مسکونی بسیار بد است و حتی خانه‌هایی که در این مناطق سرپا هستند نیز قابل سکونت نیستند و باید پس از تخریب دوباره ساخته شوند و از فردا نیز با 100 نفر نیرو کار بررسی واحدهای زلزله‌زده آغاز خواهد شد.

سرپرست اورژانس کشور: 5 بیمارستان صحرایی در مناطق زلزله‌زده ‌برپا می‌شود

پیرحسین کولیوند در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه‌ اظهار داشت: به‌دلیل تخریب بیمارستان سرپل‌ذهاب از صبح امروز و در نخستین اقدام بیمارستان صحرایی 50 تخته‌خوابی در این شهر برپا شد و بسیاری از درمان‌های اولیه مصدومان در این بیمارسان انجام شد.

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به برپایی پنج بیمارستان در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: یک بیمارستان 50 تخته‌خوابی اورژانس در سرپل‌ذهاب برپا شده است و یک بیمارستان 50 تخته‌خوابی توسط ارتش و یک بیمارستان 30 تخته‌خوابی توسط سپاه در این شهر در حال استقرار و برپایی است.

کولیوند افزود: در شهر ثلاث باباجانی نیز یک بیمارستان 50 تخته‌خوابی برپا شده است و در اسلام‌آباد غرب نیز یک بیمارستان 30 تخته‌خوابی برپا خواهد شد تا شمار بیمارستان‌های سیار مناطق زلزله‌زده به پنج بیمارستان برسد و این بیمارستان‌ها تا بازسازی بیمارستانهای اصلی این شهرها مستقر هستند.

وی با بیان اینکه کار بازسازی بیمارستان‌های تخریب شده از فردا آغاز می‌شود گفت: از فردا گشت‌زنی آمبولانس‌ها در مناطق روستایی آغاز می‌شود و در بحث دارو، تجهیزات پزشکی و خون و فرآورده‌های خونی هیچ کمبودی در مناطق زلزله‌زده وجود ندارد و می‌توان گفت در بخش درمانی این مناطق به وضعیت ثابت رسیده‌ایم.

وی از انتقال بدون عارضه تمام مصدومان زلزله استان کرمانشاه خبر داد و افزود: بسیاری از مصدومان قطع عضوها با سرعت منتقل شدند تا امکان پیوند عضو وجود داشته باشد.

عیادت امام جمعه کرمانشاه ‌از مصدومین زلزله‌

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با حضور در مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله طالقانی از مصدومین بستری در این مرکز عیادت و دلجویی کرد.

آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با حضور در مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله طالقانی از مصدومین بستری در این مرکز عیادت و دلجویی کرد.

شایعه زلزله دوباره مردم استان کرمانشاه را به خیابان‌ها کشاند

شایعه زلزله دوباره از طرف عده‌ای سودجو مردم استان کرمانشاه را برای دومین شب به خیابان‌ها کشاند.

‌به دنبال وقوع زلزله شدید در استان کرمانشاه در ساعت 22 شب گذشته مردم استان شب را در خیابان‌ها گذراندند، اما امشب نیز به دنبال شایعه برخی افراد سودجو مبنی بر وقوع دوباره زلزله مردم در خیابان‌ها حضور پیدا کرده‌اند.

هم‌اکنون بیشتر پارک‌های شهر کرمانشاه مملو از خانواده‌ها و چادرهای مسافرتی است اما مردم شهرستانهایی همچون سرپل‌ذهاب و قصرشیرین امروز نیز حاضر به بازگشت به منازل خود نشده‌اند.

باوجود تأکید مکرر مسئولان مبنی بر استناد به اخبار منابع رسمی درباره زلزله اما گاهی شایعه‌ای از طرف منابع نامعتبر  منتشر می‌شود که سبب اختلال در زندگی مردم شده است.

تعداد مصدومان زلزله غرب کشور به 7100 نفر ‌رسید

تعداد مجروحان زلزله غرب کشور به 7100 نفر رسید.

تعداد کشته‌شدگان زلزله غرب کشور به 445 نفر رسید

 تعداد کشته‌شدگان زلزله غرب کشور به 445 نفر رسید.

تعداد کشته‌شدگان زلزله غرب کشور به 407 نفر رسید

ب تعداد کشته‌شدگان زلزله غرب کشور به 407 نفر رسید.

تعداد مصدومان زلزله غرب کشور به 6700 نفر ‌رسید

 تعداد مجروحان زلزله غرب کشور به 6700 نفر رسید.

ایجاد پل هوایی ارتش در منطقه زلزله‌زده برای انتقال مجروحان/600 مصدوم تاکنون ‌جابه‌جا شده‌اند

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه با توان بالگری ارتش تاکنون بیش از 600 مصدوم را از مناطق زلزله‌زده جابه‌جا کرده‌ایم، گفت: در حاضر چهار تیپ ارتش در منطقه در حال آواربرداری هستند.

‌امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی عصر امروز در جمع خبرنگاران در منطقه سرپل‌ذهاب با تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان در زلزله کرمانشاه اظهار داشت: متاسفانه زلزله شب گذشته خسارت فراوانی برجای گذاشت و باعث جان باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان شد.

وی با بیان اینکه از لحظه وقوع حادثه یگان‌های ارتش در منطقه حضور یافتند، افزود: برای جابه‌جایی مصدومان، ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدام به ایجاد یک پل هوایی از کرمانشاه تا سرپل‌ذهاب کرد تا در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانیم مجروحان زلزله را منتقل کنیم.

امیر موسوی با بیان اینکه تاکنون بیش از 6 هزار نفر در این زلزله مصدوم شده‌اند و احتمالا پیکرهای بسیاری در زیر آوار‌ مانده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر اولویت نخست برای ارتش از زیر آوار درآوردن مصدومان احتمالی است.

وی با بیان اینکه با توان بالگری ارتش تاکنون بیش از 600 مصدوم را از مناطق زلزله زده جابه جا کرده ایم، ادامه داد: در حاضر چهار تیپ ارتش در منطقه در حال آواربرداری هستند و امیدواریم در سریع ترین زمان ممکن کار به اتمام برسد.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه یک هزار تخته چادر و یسایر ملزومات مورد نیاز را از تهران به مناطق زلزله زده ارسال کرده ایم، گفت: تلاش داریم تا مجروحی زیر آورار نماند.

تعداد کشته شدگان زلزله غرب کشور به 395 نفر رسید

مردم نگران کمبود پتو و چادر در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه نباشند

رئیس سازمان هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: تا پایان امروز تمامی اقلام مورد نیاز مردم به دست آنها می‎رسد.

محمدرضا امیریان با بیان اینکه اقلام امدادی و مورد نیاز مردم تا پایان امروز به دست مردم می‎رسد، اظهار داشت: مردم نگران کمبود پتو و چادر در مناطق زلزله‌زده نباشند.

رئیس سازمان هلال‌احمر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه نیروهای امدادی در مناطق زلزله‎زده حضور دارند، گفت: در شهرهای ثلاث‌باباجانی و سرپل‌ذهاب تمامی اقدامات لازم در حال انجام است.

امیریان از ترس و نگرانی مردم در ارتباط با تأمین اقلام مورد نیاز در مناطق حادثه‌دیده خبر داد و افزود: مردم استان کرمانشاه با حفظ آرامش روحی و روانی خود اطمینان داشته باشند نیروهای امدادی و هلال‎احمر تمام تلاش خود را برای اقلام مورد نیاز این عزیزان خواهند داشت.

وی اظهار کرد: تمامی راه‌های ارتباطی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بازگشایی و کار امدادرسانی در حال انجام است.

مرگ تلخ 6 دانش‌آموز کرمانشاهی در زلزله دیشب/ آمار تلفات جانی دانش‌آموزان سرپل‌ذهاب مشخص نیست

رئیس روابط‌عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه از مرگ تلخ 6 دانش‌آموز کرمانشاهی در زلزله دیشب خبر داد و گفت: آمار تلفات جانی دانش‌آموزان سرپل‌ذهاب مشخص نیست.

حسین پارساپور با اعلام این خبر اظهار داشت: تاکنون براساس آماری که به ما رسیده، در روستای «ده‌جامی» از توابع دالاهو 5 دانش‌آموز و در روستای «زرده» هم که از توابع دالاهو است، یک دانش‌آموز جان باخته است.

 وی با بیان اینکه از تلفات جانی دانش‌آموزان در شهرستان سرپل‌ذهاب فعلاً خبری نداریم، افزود: دیوار 2 مدرسه در اسلام‌آباد غرب تخریب شده و هیچ مدرسه‌ای تخریب کامل نشده، خرابی‌ها به صورت بخشی، بوده است.

اعزام 59 روانشناس به مناطق زلزله زده ‌کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: 50 روانشناس جهت حمایت روانی از آسیب دیدگان به مناطق زلزله زده استان اعزام شده است.

انتقال مجروحان با 3 فروند هواپیمای حمل مجروح سپاه به تهران

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: 1200 تخت بیمارستانی در تهران آماده پذیرش مجروحان زلزله شب گذشته استان کرمانشاه شده است.

مجتبی نیک‌کردار با اشاره به اینکه 1200 تخت بیمارستانی در تهران آماده پذیرش مجروحان زلزله شب گذشته استان کرمانشاه شده است اظهار داشت: کمک‌های استانهای معین در حال ارسال است و شهرداری تهران نیز کمک‌های مناسبی ارسال کرده است.

وی با بیان اینکه تمامی راه‌ها بازگشایی شده است عنوان کرد: وزیر کشور و معاون عمرانی به منظور بازدید از مناطق زلزله‌زده وارد استان کرمانشاه شدند و فرودگاه‌ برای پروازهای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان هماهنگ شده است.

نیک‌کردار با اشاره به اینکه 33 فروند بالگرد هوانیروز در حال تردد در مسیر فرودگاه تا مناطق زلزله‌زده هستند گفت: سه هواپیمای مخصوص حمل مجروح سپاه پاسداران مشغول انتقال مجروحان از فرودگاه به تهران هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون 4000 مجروح از زیر آوار خارج شده‌اند و 340 نفر نیز جان باختند افزود: عملیات امداد و نجات ادامه دارد و اکنون کار تسریع یافته است و امید داریم تا آخر وقت امروز کار آواربرداری به پایان برسد.

مادر و کودک کرمانشاهی از زیرآوار زنده بیرون آمدند/ حضور 41 تیم آواربرداری در منطقه

رئیس سازمان امداد و نجات کشور گفت: مادر و دختر در استان کرمانشاه با کمک سگ زنده‌یاب زنده از زیر آوار بیرون آمدند.

مرتضی سلیمی با بیان اینکه 31 تیم سگ‌های زنده‌یاب به مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه اعزام شده‌اند، اظهار داشت: با کمک سگهای زنده‎یاب مادر و دختر از زیر آوار زلزله زنده بیرون آمدند.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور با بیان اینکه 16 تیم واکنش سریع نیز به منطقه اعزام شده‎اند، گفت: تمهیدات لازم برای اسکان اضطراری مردم در مناطق زلزله‎زده اندیشیده شده است.

سلیمی با بیان اینکه  41 تیم آواربرداری نیز برای تسریع در آواربرداری در منطقه حضور دارند، عنوان کرد: 9 تیم درمان اضطراری نیز در مناطق زلزله زده حضور داشته و اقدامات مورد نیاز پزشکی را در اختیار حادثه‌دیدگان قرار خواهند داد.

وی از انجام هماهنگی‌های لازم برای انتقال مصدومان به مراکز درمانی خبر داد و افزود: 40 دستگاه آمبولانس برای انتقال مجروحان و مصدومان حادثه از سوی سازمان هلال‌احمر تدارک دیده شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور اظهار کرد: 22 هزار تخته چادر، 56 هزار پتو و اقلام امدادی و غذایی مورد نیاز حادثه‌دیگان نیز تهیه و در حال ارسال به منطقه است.

80 نفر از مصدومان زلزله کرمانشاه به بیمارستان‌های تهران منتقل می‌شوند

سرپرست اورژانس کشور گفت: 80 نفر از مصدومان زلزله کرمانشاه به بیمارستان‌های امام خمینی(ره)، طالقانی، سینا و شریعتی تهران منتقل می‌شوند.

پیرحسین کولیوند در جمع خبرنگاران با اشاره به تلفات زلزله کرمانشاه اظهار داشت: کارهای اولیه برای تمام مصدومان رهاسازی شده از زیر آوارها انجام شده و مصدومان در حال اعزام به بیمارستان‌های کرمانشاه هستند.

وی افزود: شب گذشته مصدومان با آمبولانس و اتوبوس آمبولانس‌ها منتقل می‌شدند اما با روشن شدن هوا از صبح امروز مصدومان مرتب با بالگردهای اورژانس، هوانیروز و هلال احمر منتقل شده‌اند و همکاری خوبی بین دستگاه‌ها مشاهده می‌شود.

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه عملیات امداد و جست‌وجو ادامه دارد عنوان کرد: هنوز افرادی زیر آوار مانده‌اند که جستجو برای یافتن این افراد ادامه داد.

کولیوند با اشاره به لزوم انتقال مصدومان به بیمارستان‌های استان‌های دیگر تصریح کرد: به منظور تسریع در امدادرسانی و شرایط موجود 80 نفر از مصدومان زلزله به بیمارستان‌های تهران منتقل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مصدومان این حادثه به بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، طالقانی، سینا و شریعتی تهران منتقل می‌شوند.

مردم شهرستان ثلاث‌باباجانی به شدت نیازمند پتو، چادر، آب و نان هستند/15 نفر تاکنون جان‌ باختند

فرماندار ثلاث‌باباجانی گفت: مردم شهرستان ثلاث‌باباجانی به شدت نیازمند پتو، چادر، آب و نان هستند.

علی‌اکبر اکبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: تاکنون در شهرستان ثلالث‌باباجانی 15 نفر جان خود را از دست داده‌اند و بیش از 60 نفر نیز مصدوم شده‌اند.

وی عنوان کرد: در این زلزله 70 درصد منازل شهرهای ازگله و تازه‌آباد به صورت 100 درصد دچار خسارت شده‌اند و 70 درصد روستاها نیز بین 60 تا 100 درصد خسارت دیده‌اند.

اکبری با اشاره به اینکه مردم این شهرستان اکنون به شدت نیازمند پتو، چادر، آب و نان هستند گفت: با وجود اینکه آب و برق این شهرستان وصل شده اما به دلیل ترس و اضطراب و تخریب بالا مردم حاضر به بازگشت به منازل نیستند و با این شرایط نیاز به چادر و آب شدت می‌یابد.

تعداد کشته شدگان زلزله غرب کشور به 348 نفر رسید

تعداد کشته شدگان زلزله غرب کشور به 348 نفر رسید.

سعیدی: تعداد جان باختگان زلزله به 336 نفر رسید

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تعداد جان باختگان زلزله غرب کشور به 336 نفر رسید.

بهنام سعیدی براساس آخرین آمار اعلام شده تعداد جانباختگان زلزله به تفکیک مناطق مختلف درگیر به شرح ذیل است: کرمانشاه 14،  جوان رود 3، دالاهو 14، سرپل ذهاب 240، ثلاث بابا جانی 15، اسلام آباد غرب 22، قصرشیرین 28 که در مجموع 328 نفر تا این لحظه جان خود را از دست داده اند.

به گزارش تسنیم، به دنبال وقوع زلزله 7.3 ریشتری در ازگله کرمانشاه، برخی از استان های غربی کشورمان لرزیدند که در پی آن تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز زخمی شده اند.

تمامی محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه باز است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: تمامی محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه با اقدامات نیروهای راهداری باز است.

بهمن خسروانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: به‌دنبال زلزله شب گذشته برخی از محوزهای مواصلاتی استان مسدود شد که با تلاش نیروهای راهداری این محورها از ساعات ابتدایی حادثه بازگشایی شد.

وی از مردم خواست که به مناطق زلزله‌زده و مکان‌هایی که امکان ریزش وجود دارد سفر نکنند  که نیروهای راهداری بتوانند وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

نجات نوزاد کرمانشاهی از زیر آوار زلزله در سرپل‎ذهاب

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت: یک نوزاد در شهرستان سرپل‎ذهاب از زیر آوار زنده بیرون آمد.

فریدون صادقی با اشاره به زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه، اظهار داشت: نیروهای امدادی یک نوزاد را از زیر آوار در شهرستان سرپل‎ذهاب زنده بیرون آوردند.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به امدادرسانی نیروهای اورژانس در همان دقایق ابتدایی حادثه در شب گذشته، گفت: بیشترین خسارت زمین‌لرزه نیز در شهرهای ثلاث‌باباجانی و سرپل‌ذهاب به بار آمده است.

صادقی بیان کرد: تلاش نیروهای امدادی برای نجات کسانی که در زیر آوار هستند ادامه داشته و یک نوزاد نیز از زیر آوار زنده بیرون آمد.

طاق بستان و بیستون از زلزله در امان ماندند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه طاق بستان و بیستون از زلزله در امان ماندند، جزئیات آسیب زلزله به آثار تاریخی کرمانشاه را تشریح کرد.

 جلیل بالایی اظهار داشت: پنج تا از بناهی تاریخی استان در 3 شهرستان دالاهو، سرپل ذهاب و قصرشیرین خسارت محدودی دیده‌اند و کارشناسان ما اکنون در حال ارزیابی دقیق این تخریب هستند.

وی افزود: خوشبختانه این خسارت ها در حدی نیست که جای نگرانی داشته باشد، این پنج آثار تاریخی شامل کاروانسرای شاه عباسی، چهارقاپی، عمارت خسرو در شهرستان قصر شیرین، زیج منیژه در شهرستان سرپل ذهاب و قلعه یزدگرد در شهرستان دالاهو است در واقع میانگین تخریب اینها کمتر از 25 درصد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: آثار تاریخی معروف استان همچون طاق بستان، بیستون، بازار سنتی و معبد آناهیتا آسیبی ندیده‌اند.

فردا تمامی مدارس استان کرمانشاه تعطیل است

فردا سه‌شنبه 23 آبان‌ماه تمامی مدارس دوره‌های تحصیلی استان کرمانشاه تعطیل است.

اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه اعلام کرد که "به دلیل خطرات ناشی از وقوع زلزله  فردا سه‌شنبه 23 آبان‌ماه تمامی مدارس دوره‌های تحصیلی استان کرمانشاه در گروه صبح و ظهر تعطیل است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور: تعداد جان باختگان زلزله به 328 نفر رسید

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تعداد جان باختگان زلزله غرب کشور به 328 نفر رسید.

بهنام سعیدی براساس آخرین آمار اعلام شده تعداد جانباختگان زلزله به تفکیک مناطق مختلف درگیر به شرح ذیل است: کرمانشاه 10،  جوان رود 3، دلاهو 14، سرپل ذهاب 236، ثلاث بابا جانی 15، اسلام آباد غرب 22، قصرشیرین 28 کهدر مجموع 328 نفر تا این لحظه جان خود را از دست داده اند.

به گزارش تسنیم، به دنبال وقوع زلزله 7.3 ریشتری در ازگله کرمانشاه، برخی از استان های غربی کشورمان لرزیدند که در پی آن تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز زخمی شده اند.

وزیر کشور به استان کرمانشاه سفر می‌کند

وزیر کشور برای بازدید میدانی از وضعیت مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ظهر امروز به این استان سفر می‌کند.

 عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به همراه قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت برای بازدید میدانی از وضعیت مناطق زلزله‌زده  کرمانشاه ظهر امروز به این استان سفر می‌کند.

 بیمارستان صحرایی ارتش در سرپل‌ذهاب برپا شده است و به مصدومان حادثه زلزله خدمات درمانی ارائه می‌کند و تاکنون نیز 250 نیروی امدادی در شهر سرپل‌ذهاب برای امدادرسانی حاضر شده‌اند.

براساس تصمیمات ستاد مدیریت بحران شهرستان سرپل‌ذهاب نیز 7 هزار تخته چادر در این شهرستان مستقر خواهد شد و تا ظهر امروز نیز بسته‌های غذایی و آب از طریق استانهای مجاور به این منطقه ارسال می‌شود.

امیدواریم تا پایان امروز بحث امداد و نجات به پایان برسد

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: امیدواریم تا پایان امروز بحث امداد و نجات در شهر سرپل‌ذهاب و سایر مناطق زلزله‌زده به پایان برسد.

اسماعیل نجار در جمع خبرنگاران با تسلیت درگذشت تعدادی از هم‌وطنان اظهار داشت: از بدو شروع حادثه تمام مسئولان کشوری و استانی برای امدادرسانی بسیج شده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه امکانات از صبح امروز بیش از شب گذشته در مناطق زلزله‌زده مستقر شده است بیان کرد: اکنون در حال تخلیه مجروحان هستیم و امیدواریم تا پایان امروز بحث امداد و نجات در مناطق زلزله‌زده به پایان برسد.

نجار در مورد مشکلات موجود در مناطق زلزله‌زده و سرپل‌ذهاب گفت: در بحث اسکان موقت توزیع چادر انجام شده است ولی هنوز کافی نیست و همچنان به توزیع آب آشامیدنی نیاز داریم.

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به قطعی آب و برق در برخی از مناطق زلزله‌زده افزود: وزارت نیرو پیگیر قطعی آب و برق است و تا عصر امروز مشکل آب و برق در سرپل‌ذهاب برطرف خواهد شد.

زلزله آسیبی به تاسیسات پالایشگاه کرمانشاه وارد نکرد

مدیرعامل شرکت پالایش نفت کرمانشاه گفت: زلزله 7.3 ریشتری شب گذشته استان کرمانشاه هیچ آسیبی به تاسیسات پالایشگاه نفت این شهر وارد نکرد.

ابراهیم باقری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به محض وقوع زلزله دیشب، تمام تیم های امدادی و عملیاتی شرکت پالایش نفت کرمانشاه به حالت آماده باش درآمدند و تمامی سیستم ها و تاسیسات پالایشگاه را چک کردند که خوشبختانه هیچ گونه گزارشی دال بر وارد شدن خسارت نداشتیم.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت کرمانشاه در مورد تامین بنزین و دیگر سوخت های مورد نیاز مصرفی مردم استان کرمانشاه گفت: ما هیچ مشکلی برای تامین بنزین و دیگر سوختهای مورد نیاز مردم استان کرمانشاه نداریم و همچون گذشته این تولیدات انجام می شود.

باقری از مردم خواست که آرامش خود را حفظ کرده و از مراجعه بی مورد و غیرضروری به جایگاه های سوخت رسانی اجتناب کنند.

شهروندان از تردد غیرضروری در مناطق آسیب دیده جلوگیری کنند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: شهروندان از تردد غیرضروری در مناطق آسیب دیده جلوگیری کنند تا روند امدادرسانی نیروهای امداری با سرعت بیشتری انجام شود.

سردار منوچهر امان اللهی در پی زلزله در استان کرمانشاه اظهار داشت: نیروهای نظامی-انتظامی از قسمت‌های مختلف اعم از حوزه امنیت و... جهت امدادرسانی و کمک به مناطق زلزله‌ زده اعزام شداند.

وی که برای بررسی روند امدادرسانی در سرپل ذهاب مستقر شده است ادامه داد: در حوزه امنیت در هیچ منطقه‌ای با مشکل روبه‌رو نیستیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه شهروندان گرامی با مامورین انتظامی همکاری و همراهی داشته باشند، افزود: شهروندان سعی کنند از تردد غیرضروری در مناطق آسیب دیده جدا جلوگیری نمایند تا روند امدادرسانی نیروهای امداری با سرعت بیشتری انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای کمکی هم از طریق ناجا و از سایر استان‌های معین در منطقه مستقر و از هر لحاظ در جهت انسجام‌بخشی در خدمت مردم منطقه هستند.

امان‌اللهی با بیان اینکه جاده‌های منتهی به سرپل ذهاب همه باز هستند، افزود: در زمینه عبور و مرور در سطح شهرستان سرپل ذهاب مشکلی وجود ندارد اما از سایر مسیرهای ورودی به شهرستان سرپل ذهاب به دلیل امدادرسانی و کمک ترافیک روان است.

اعلام اسامی جان‌باختگان زلزله کرمانشاه

پزشکی قانونی استان کرمانشاه اسامی جانباختگان زلزله شب گذشته در ثلاث باباجانی را اعلام کرد.

 اسامی 9 نفر از جانباختگان زلزله شب گذشته در ثلاث باباجانی به شرح زیر است؛

1. خورشید احمدی — فررزند محمود

2. خاتون فیضی — فرزند فرج

3. مهیار بدری — فرزند غریب

4. پوریا ملکی — فرزند بهرام

5. تارا رضایی — فرزند عابد

6. فلاح میری —

7. خاصیه مرادی — فرزندد رحیم

8. عزیز مریدی — فرزند مصطفی

9. حسن امامی —

سرپل ذهاب

1. زینب فرضی —

2. مانیسا ویسی — فرزند منصور

3. فریدون سلطانی — فرزند یدالله

4. ابراهیم رمضانی میراحمدی — فرزند محمد رشید

5. حدیث کرمی

6. میثم کرمی

در حال بروزرسانی...

پیش‌بینی استاندار کرمانشاه از  افزایش تلفات زلزله غرب کشور به 300 نفر

استاندار کرمانشاه در تماس تلفنی با رئیس جمهور گفت: برآورد می‌شود تلفات زلزله کرمانشاه به حدود 300 نفر برسد.

 هوشنگ بازوند در تماس تلفنی با حسن روحانی اظهار داشت: برآورد می‌شود تلفات زلزله کرمانشاه به حدود 300 نفر برسد.

وی افزود: بیشترین تلفات زلزله در سرپل ذهاب رخ داده است.

 امنیت کامل در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه حاکم است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: امنیت کامل در نقاط زلزله‌زده استان کرمانشاه حکم فرما است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

سردار منوچهر امان‌اللهی با اشاره به وقوع زمین‌لرزه شب گذشته با تسلیت به خانواده جانباختگان این حادثه و آرزوی بهبودی برای مصدومان آن اظهار داشت: نیروی انتظامی استان کرمانشاه بلافاصله پس از وقوع این زمین لرزه با تمهیدات ویژه امنیت کامل را در نقاط حادثه دیده برقرار کرد و نیروهای کمکی خود را به مناطق زلزله دیده شده اعزام کرد.

وی افزود: همه محورهای اصلی مناطق زلزله زده شده در استان کرمانشاه باز است و ترافیک در آنها جریان دارد.

امان‌اللهی با دعوت از مردم برای رعایت خونسردی گفت: پلیس نیز در کنار دیگر ارگانهای امداد رسان با آمادگی صد در صد در حال خدمت رسانی به مردم است.

هرگونه اسباب‌کشی در استان کرمانشاه ممنوع است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: به دنبال وقوع زلزله در استان کرمانشاه هرگونه اسباب‌کشی در این استان ممنوع است.

سردار منوچهر امان‌اللهی اظهار داشت: هر گونه اسباب کشی ممنوع بوده و در صورت نیاز می بایست از کلانتری محل مجوز کسب شود.

وی عنوان کرد: مردم در صورت نیاز به خدمات پلیس با شماره تلفن 110 تماس بگیرند.

تغییر چهره شهر سرپل ذهاب بر اثر وقوع زلزله / تداوم قطعی برق

گزارش خبرنگار از سرپل ذهاب حکایت از خسارت شدید زلزله به این شهر حکایت دارد.

 زلزله یکشنبه شب چهره این شهر را تغییر داده است به طوری که می توان گفت نیمی از سازه های این شهر پس از گذشت شبی سخت اکنون وجود دارد.

به گزارش خبرنگار تسنیم از سطح شهر سرپل ذهاب همچنان برق در این شهر قطع است و در سراسر شهر صدای آمبولانسها به گوش می رسد که در حال انتقال مصدومان هستند.

مردم سرپل به عنوان نخستین امدادگران به یاری همشهریان خود شتافته اند ولی عمق فاجعه سبب شده که کاری از پیش نبرند و امدادرسانی نیازمند تجهیزات باشد.

در حال حاضر امدادرسانی از طریق سگهای زنده یاب هلال احمر در میان ساختمانهای فروریخته این شهر آغاز شده است ولی ترافیک شدید در سطح شهر مشکلاتی را برای امدادرسانی ایجاد کرده است.

مسکن مهر سرپل ذهاب بر اثر زلزله به شدت آسیب دیده است و افراد بسیاری را در زیر آوارها گیر انداخته که از دقایق ابتدایی امروز کار آواربرداری در مناطق مختلف شهر سرپل ذهاب آغاز شده است.

با وجود اینکه کار امدادرسانی به مردم شهر سرپل ذهاب در مراحل ابتدایی قرار دارد ولی خبری از روستاها به ویژه روستاهای دورافتاده وجود ندارد و هنوز از سرنوشت روستاییان این شهرستان خبری در دست نیست.

به گزارش تسنیم ساختمانهای باقیمانده از جمله فرمانداری شهرستان به مکانی موقت برای اسکان مردم تبدیل شده اند و مکان سپاه سرپل به ستاد مدیریت بحران اختصاص یافته است.

فرماندار سرپل ذهاب از آغاز به کار یک بیمارستان صحرایی در این شهرستان خبرداد و افزود که با توجه به تخریب بیمارستان شهر این بیمارستان صحرایی کار رسیدگی و مداوای مصدومان را انجام می دهد ولی مصدومان به شهرهای دیگر منتقل می شوند.

 

ستاد مدیریت بحران جمعیت هلال حمر استان اصفهان تشکیل شد

32 نجاتگر در قالب تیم‌های تخصصی آوار، پیش بیمارستانی و آنست به استعداد 6 دستگاه آمبولانس و 6 دستگاه خودرو امدادی به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

در پی وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی 7.2 در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) در ساعت 21:48 روز یکشنبه  در استان کرمانشاه در حوالی ازگله، بامداد امروز دوشنبه 22 آبان ماه ستاد مدیریت بحران جمعیت هلال حمر استان اصفهان با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات این جمعیت تشکیل شد .

سپس مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان و مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در ساعت 3 بامداد از روند بارگیری و ارسال اقلام امدادی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه توسط حوزه معاونت امداد و نجات جمعیت استان بازدید کردند .

بامداد امروز، 32 نجاتگر در قالب تیم‌های تخصصی آوار، پیش بیمارستانی و آنست به استعداد 6 دستگاه آمبولانس و 6 دستگاه خودرو امدادی به مناطق زلزله زده اعزام شده و نیز 5 هزار تخته پتو و هزار دستگاه چادر امدادی با 5 دستگاه تریلر به این مناطق ارسال شدند.

تیم‌های امداد و نجات هلال احمر زنجان به کرمانشاه اعزام شدند

مدیرعامل هلال احمر استان زنجان با اعلام آمادگی این ارگان برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان زلزله شب گذشته گفت: تیم‌های واکنش سریع، اسکان، و آنست از استان زنجان به کرمانشاه اعزام شدند.

شهرام میرزایی با اشاره به زلزله شب گذشته در برخی از مناطق کشور اظهار داشت: هلال احمر استان زنجان دیشب بعد از حادثه آمادگی خود را به سازمان امداد و نجات کشور برای خدمترسانی به استان‌های حادثه‌دیده اعلام کرد.

وی افزود: 30 نفر از اعضای تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان و شعب در قالب تیم آواربردای به استان کرمانشاه اعزام شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز از اعزام تیم اسکان با تیم آنست به استان کرمانشاه خبر داد و افزود: شش دستگاه خودرو کمکدار و تجهیزات زنده‌یاب و تجهیزات آواربرداری به استان کرمانشاه ارسال شده است.

وی گفت: اتفاق افتادن این حوادث طبیعی است و بعد از وقوع آن حادثه باید با حفظ خونسردی اقدامات لازم را انجام دهیم.

میرزایی با بیان اینکه کمک به یکدیگر سابقه دیرینه در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما دارد، ابراز کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و به یکدیگر کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شعار هلال احمر" هر خانواده یک امدادگر" است، گفت: اگر در هر خانواده یک نفر به مسائل امدادرسانی آگاه باشد و آموزش دیده باشد در مواقع اضطراری می‌تواند یاری‌رسان خانواده خود و دیگران باشد.

آمار جان‌باختگان زلزله کرمانشاه به 207 نفر رسید

بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی، در پی وقوع زلزله 7.2 ریشتری شب‌گذشته در مرز ایران و عراق، تاکنون 207 جسد توسط پزشکی قانونی استان کرمانشاه معاینه و برای آنان جواز دفن صادر شده است.

آرتین کمالی مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: تیم‌های پزشکی قانونی در شهرستان‌های استان کرمانشاه مسقر و در حال معاینه اجساد زلزله هستند که تا این لحظه تعداد اجساد معاینه شده به 207 تن رسیده است.

وی با اشاره به تعداد اجساد معاینه شده در هر یک از شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: تا این لحظه تعداد اجساد معاینه شده در شهرستان سرپل ذهاب 142، اسلام آباد غرب 22، ثلاث باباجانی 15، کرند غرب 14 و قصر شیرین نیز 14 نفر بوده است که در مجموع به 207 تن می‌رسد.

 

3 تیم فوریت‌های پزشکی همدان به کرمانشاه اعزام شدند

مدیریت بحران حوادث و فوریت های پزشکی همدان با بیان اینکه سه تیم فوریت های پزشکی برای کمک به نیروهای‌های استان کرمانشاه به این استان اعزام شدند، گفت: بیمارستان‌های همدان آماده خدمت رسانی به مصدومان و مجروحان زلزله کرمانشاه هستند.

حبیب معصومی اظهار داشت: پس از زلزله 7.2 مرز بین عراق و ایران که قسمت های وسیعی از کشور را به لرزه در آورد و خساراتی به استان کرمانشاه وارد کرده است، اظهار داشت:در استان همدان هیچگونه تماس با مراکز اورژانس انجام نشده و همدان شاهد خسارات نبوده است.

وی در خصوص وضعیت بیمارستان‌ها، اورژانس و نیروهای امدادی استان همدان به عنوان پشتیبان کرمانشاه، افزود:بیمارستان‌های و نیروهای امدادی استان در حال آماده باش کامل برایی کمک رسانی در صورت نیاز هستند.

معصومی با تأکید بر اینکه سه تیم فوریت‌های پزشکی استان به کرمانشاه اعزام شده اند، تصریح کرد:این سه تیم در قالب 7 نفر نیروی انسانی، یک اتوبوس و دو آمبولانس با ظرفیت پذیرش دو مصدوم است.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان در خصوص درخواست کرمانشاه برای اعزام پزشک به این استان ابراز کرد:6 پزشک برای کم رسانی در اقدامات درمانی به کرمانشاه اعزام می‌شوند.

معصومی با بیان اینکه احتمال اعزام مصدومان از استان کرمانشاه به بیمارستان‌های استان وجود دارد، تأکید کرد:بیمارستان‌های های استان در حال حاضر بیماران عادی را پذیرش نمی کنند تا در صورت نیاز بتوانن مصدومان و مجروحان زلزله از استان کرمانشاه را بپذیرند.

بیمارستان صحرایی قزوین به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اعزام شد

در پی دستور وزیر بهداشت بیمارستان صحرایی استان قزوین به مناطق زلزله زده اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، با دستور وزیر بهداشت به  دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مبنی بر اعزام کادر درمانی متخصص و تجهیزات و امکانات پزشکی به مراکز درمانی مناطق زلزله زده، بیمارستان صحرایی 50 تختخوابی قزوین همراه با 20 نفر پرسنل فنی و برپایی جهت امداد رسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شد.

شامگاه یکشنبه زمین لرزه‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر مناطق مرزی ایران و عراق رخ داد که استان‌های غربی کشور این زلزله را احساس کردند.

این زمین لرزه در استان قزوین نیز احساس شد و خوشبختانه تلفاتی در پی نداشت.

سعیدی: 164 کشته و ‌ 1686 نفر تاکنون ‌مصدوم شده‌اند

معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پس از وثوع زلزله در ازگله کرمانشاه تاکنون 1684 نفر مصدوم شده اند.

‌‌وی گفت: بالگردهای امداد و نجات با روشن شدن هوا به پرواز آمدند و در کار امدادرسانی به ما کمک می‌کنند.

اسامی مصدومان بستری در بیمارستان قصرشیرین

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، اسامی مصدومان زلزله 7.3 ریشتری شب گذشته بستری در بیمارستان قصرشیرین اعلام شد

1. والیه نجفی

2. فاطمه خانی

3. امید افشار

4. شمسی ویسی

5. فرانک ویسی

6. پروین خدایی

7. مریم رضایی

8. بغرین صفری

9. عبدالکریم حیدری

10. فرزاد خیری

11. میلاد نجفی

12. محمد رضا ابراهیمی

13. سیاووش حیدری

14. کریم حیدری

15. محمد امیر محمدی

16. علی تاری

17. امیر فتاحی

18. شراره راد

19. سیما یارمرادی

20. طلیه نظری

21. متین امیری

22. پریناز رستمی

23. حبیب حسینی

24. حمید حافر

25. والیه سلیمی

26. شمس الله حسین نیا

27. اقبال نوروز آبادی

28. محمد نورایی

29. مصطفی احمدی

30. آمنه دلدی

31. سوگل یارمرادی

32. مریم جمالی

33. آنتا سجادی

34. سمیه مرادی

35. مریم مالکی

36. یار حسن پرواره

37. شایان پیشیار

38. توران مرادی

39. آرمیتا برمخ

40. عبدالحمید ترابی خواه

41. محمد رضا فرامرزی

42. سیما عزیزی

43. گل بانو موسیان

44. پیمان محمدی

45. سلطان مراد محمدی

46. عباس رئوف

47. امید رئوف

48. نرگس حبیبی

49. سیامک یازی

50. هستی بایسته

51. دیگ وار مازودی

52. ارسان یار

53. فاطمه فتاحی

54. معصومه عبدالملکی

55. فتانه مرادی

56. پیمان مرادی

57. آیدین مرادی

58. سهیلا رستمی

59. شاهین امامی

60. علی نودهی

61. اوالفضل بامشاد

62. هادی نادری

63. نسرین پارسه

64. شیرین نوروزی

65. زهرا نعیمی

66. رحمان درون پرور

67. عزن گلرخ

68. مولود محمدی

69. اسد همتی

70. ملک میرزایی

71. حبیب الله حسینی

72. گوهر نجفی

73. سمیرا جلیلی

74. کیانوش وسیع پیام

75. قباد آلی نژاد

76. زهرا کرندی

77. عبدالله فرخی

78. پرستو رستمی

79. لیدا الیس پور

80. فرید هاشمی

81. شراره راغ

82. فاطمه خانی

83. مرضیه رجبی

84. علیجان نظری

85. سوسن جگرلو

86. روح الله عزیزی

87. مژگان احمدی نژاد

88. سهراب موسیوند

89. علی محمد منصوری

90. سلمان قنبری

91. لیلا حسینی

92. پروین حسینی

93. محیا حسینی

94. فرشته صیادی

95. منظر صیادی

96. جمیله دهقانمنش

97. سهراب ترابی

98. نقی گودرزی

99. زهرا محبی

100. سمیه مرادی

101. احمد اولاد

102. شهاب شرقی

103. غزال پرنو

104. علیشاه رحمانی

105. آرمان عزیزی

106. فرزانه سالمی

107. فوزیه بازداران

108. میلاد پایبرجا

109. آرش فرامرزی

110. فاطمه نعمتی جگرلویی

111. مرضیه الهی

112. شریف نوروزی

113. میثم هاشمی

114. احسان هاشمی

115. حبیب الله حسینی

116. حسین پارس

117. گودرز رضایی

118. حسن مرادی

119. غمرناز نوروزی

120. فرامرز حبیبی

وضعیت نابسامان بیمارستان اسلام آباد غرب

بیمارستان اسلام آباد غرب در پی زلزله شب گذشته و به دلیل مراجعه مصدومان وضعیت نابسامانی دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلام آباد غرب در پی وقوع زلزله هفت ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه شماری از ساکنان اسلام آباد غرب کشته شده یا مصدوم شدند که مصدومان به روشهای مختلف به بیمارستان این شهرستان منتقل شدند.

از سوی دیگر به دلیل تخریب بیمارستان سرپل ذهاب بخشی از مصدومان این شهر و مصدوم و مجروحانی از شهرستانهای دالاهو و ثلاث باباجانی نیز به این بیمارستان منتقل شدند تا این بیمارستان با حجم بسیاری از مصدومان روبه رو شود.

اما بیمارستان تازه تاسیس شهر اسلام آباد غرب که در زلزله شب گذشته نیز آسیب دیده توانایی پاسخگویی به تعداد زیاد مصدومان را ندارد و با تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان، بسیاری از مصدومان حادثه زلزله در حیاط بیمارستان تحت درمان هستند.

اکنون بسیاری از بخش‌های بیمارستان شاهد حضور مصدومان زلزله است؛ به طوری که عبور و مرور نیز در فضای بیمارستان سخت شده و کمبود امکانات و کادر درمانی نیز به مشکلات این بیمارستان افزوده است.

به گزارش خبرنگار تسنیم با تداوم وضعیت فعلی این بیمارستان توانایی برای مداوای مصدومان ندارد و تنها اعزام مصدومان به مرکز استان از افزایش تلفات زلزله جلوگیری خواهد کرد که این اعزام نیز به حضور آمبولانسها نیاز دارد.

استاندار کرمانشاه در بازدیدی که دقایقی پیش از بیمارستان اسلام آباد غرب داشت دستور اعزام آمبولانسها را انتقال مصدومان به مرکز استان را داد و بسیاری از خانواده های مصدومان نیز تقاضایی به جز این مورد ندارند.

برخی از همراهان بیماران در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشتند که در صورت حضور آمبولانسها امکان انتقال مصدومان حتی به صورت چند نفر در یک آمبولانس وجود دارد تا کار درمان حادثه دیدگان زلزله انجام شود

دستور ویژه فرمانده سپاه برای امدادرسانی به زلزله زدگان غرب کشور

سخنگوی سپاه گفت: با دستور ویژه فرمانده کل سپاه مجموعه یگان های سپاه در استان کرمانشاه و ایلام به سرعت برای امداد رسانی به زلزله زدگان اقدام کردند.

سردار رمضان شریف در گفت‌وگو با شبکه خبر اظهار داشت: با دستور ویژه فرمانده کل سپاه پس از وقوع زلزله شدید در ازگله کرمانشاه مجموعه یگان های سپاه در استان کرمانشاه و ایلام به سرعت به کمک برای امداد رسانی زلزله زدگان شتافتند.

وی افزود: ‌بیمارستان‌های صحرایی عملیاتی می‌شود و دستور لازم برای همکاری سپاه‌های استان‌های مجاور صادر شده است .

سخنگوی سپاه از در اختیارقرار دادن تجهیزات راهسازی سپاه برای کمک به وزارت راه خبر داد و گفت: سپاه آمادگی خود را برای کمک در بخش‌های مختلف اعلام ‌کرد.

مدارس "سنندج، سقز، بانه، مریوان، سروآباد و بیجار" تعطیل شد‌

مسئول روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: تمامی مدارس شهر و روستای شهرستان سنندج، سقز، بانه، مریوان، سروآباد و بیجار دوشنبه 22 آبان‌ماه تعطیل شدند.

علی‌رضا منتشلو در گفت‌گو با خبرنگار تسنیم در سنندج، با اشاره به وقوع زلزله یکشنبه‌شب اظهار داشت: با تصمیم ستاد مدیریت بحران و تایید فرمانداران، تمامی مدارس شهر و روستای شهرستان سنندج، سقز، بانه، مریوان و سروآباد دوشنبه 22 آبان‌ماه تعطیل شدند.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان تصریح کرد: همچنین با تصمیم ستاد بحران شهرستان بیجار و تایید فرماندار تمامی مدارس شهر و روستای این شهرستان در نوبت صبح دوشنبه تعطیل شدند.

دستور فرمانده کل ارتش برای کمک فوری به زلزله‌زدگان ‌

سخنگوی ارتش گفت: تجهیزات و نفرات مستقر ارتش در غرب کشور با دستور فرمانده کل ارتش در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفت.

امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی در گفت‌و‌گو با شبکه خبر اظهار داشت: ‌تجهیزات و نفرات مستقر ارتش در غرب کشور با دستور فرمانده کل ارتش در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پادگان‌های الله‌اکبر و ابوذر و بالگردهای هوانیروز ارتش در اختیار مردم و ستاد مدیرست بحران قرار دارد، تصریح کرد: اورژانس‌‌های ارتش در منطقه و دو بیمارستان صحرایی نیز در اختیار مردم قرار گرفته است.

کمبود آمبولانس مهمترین مشکل امداد رسانی به مجروحان زلزله غرب کشور

استاندار کرمانشاه گفت: متاسفانه برای انتقال صدمه دیدگان از حادثه زلزله با کمبود آمبولانس مواجه بودیم.

هوشنگ بازوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: با روشن شدن هوا می توان از بالگرد استفاده کنیم زیرا تاکنون از نظر انتقال مجروحان به بیمارستان مشکلات زیادی داشتیم.

وی ادامه داد: متاسفانه برای انتقال صدمه دیدگان از حادثه زلزله با کمبود آمبولانس مواجه بودیم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد چالش انتقال مجروح مهمترین مسئله بعد از وقوع زلزله بود که با روشن شده هوا و استفاده از بالگرد این مسئله یرطر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در بحث تامین مواد غذایی مشکل خاصی وجود ندارد و شهرستان سرپل مهمترین جایی است که امداد رسانی و تامین مواد غذایی در آن باید با قدرت و سرعت بیشتری پیگیری شود که با پخش کنسرو در مرحله نخست و تامین غذای گرم در مراحل بعدی این مشکل برطرف می شود.

به گزارش تسنیم، به دنبال وقوع زلزله 7.3 ریشتری در ازگله کرمانشاه، برخی از استان های غربی کشورمان لرزیدند که در پی آن تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز زخمی شده اند.

میزان خسارت در مناطق زلزله‌زده از طریق هوایی ارزیابی می‌شود

رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: میزان خسارت در مناطق زلزله‌زده از طریق هوایی ارزیابی می‌شود.

مرتضی سلیمی هلال احمر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به کمبود برخی امکانات از جمله آمبولانس در مناطق زلزله زده اظهار داشت: در تلاشیم تا سریعا مشکل برطرف شده و امبولانس به تعداد کافی به منطقه اعزام شود.

وی با بیان اینکه برای بررسی میزان خسارت زلزله عازم سرپل ذهاب هستم، تصریح کرد: میزان خسارت در مناطق زلزله‌زده از طریق هوایی ارزیابی می‌شود.

منطقه‌ای که دیشب با قدرت 7.3 ریشتر لرزید

ازگله کجاست؟

اَزْگَله یکی از شهرهای تابعه شهرستان ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه در غرب ایران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه،  شهر ازگله در غرب استان کرمانشاه قرار دارد و یکی از شهرهای تابعه شهرستان ثلاث باباجانی به حساب می آید.

فاصله شهر ازگله تا مرکز استان کرمانشاه حدود 200 کیلومتر است. طبق آخرین سرشماری در سال 95 جمعیت این شهرستان 1502 نفر است.

به دنبال وقوع زلزله 7.3 ریشتری در روز یکشنبه بیست و یکم آبان ماه سال 1396 در شهر ازگله کرمانشاه، برخی از استان های غربی کشورمان لرزیدند که در پی آن تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز زخمی شده اند.

فقط به تعدادی چادر در قصر‌شیرین نیاز داریم

فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه بر اوضاع مسلط شدیم، گفت: فقط به تعدادی چادر در قصر‌شیرین نیاز داریم.

فرامز اکبری در قصرشیرینبا بیان اینکه با تخریب مرکز درمانی سرپل‌ذهاب، بیمارستان قصرشیرین بار مضاعفی دارد، اظهار داشت: حجم کار بالاست اما تقریباً پاسخگوی نیازها هستیم.

وی با بیان اینکه اسکان زلزله‌زدگان تقریباً انجام شده و کمبود چادر رفع شده است، تصریح کرد: غیر از یکی دو روستا مشکل خاصی نداشتیم.

اکبری با بیان اینکه مشکل آب حل شده و آب بسته‌بندی شده هم توزیع شده است، افزود:  فقط به تعدادی چادر نیاز داریم که هلال احمر به‌زودی تأمین می‌کند.

فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه بر اوضاع مسلط شدیم، خاطرنشان کرد: ‌فردا در روشنی هوا میزان خسارت را جمع‌بندی می‌کنیم‌.

برپایی 2 بیمارستان صحرایی در مناطق زلزله‌زده/بسیج تمام امکانات برای ‌امدادرسانی‌

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: برای تسریع در درمان مصدومان زلزله قرار است دو بیمارستان صحرایی ساخته شود.

مجتبی نیک کردار در کرمانشاه ‌با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها موظف شدند ‌تمام تجهیزات‌شان را برای امدادرسانی به میدان بیاورند، اظهار داشت: برای تسریع در درمان مصدومان زلزله قرار است دو بیمارستان صحرایی ساخته شود.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه برق سرپل‌ذهاب تا ساعت 10 صبح وصل می‌شود، افزود: آب‌رسانی سیار از صبح امروز شروع می‌شود.

نیک‌کردار با بیان اینکه 200 ‌ سایت تلفن‌همراه قطع شده بود که 100 سایت آن وصل شد، ادامه داد: مقرر شده تمام راه‌های روستایی تا ساعت 9 صبح باز شود.

وی با بیان اینکه ‌نجار‌ رئیس مدیریت بحران کشور هم برای مدیریت میدانی بحران وارد کرمانشاه شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا دو ساعت آینده امدادرسانی به مصدومان به اتمام برسد.

جان‌باختن بیش از 155 نفر و زخمی‌شدن 1500 نفر در 3 شهرستان استان کرمانشاه

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 155 نفر از مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی به‌دلیل وقوع زلزله کشته و بیش از 1500 نفر زخمی شدند.

فرهاد تجری در کرمانشاه اظهار داشت: بیش از 1500 نفر از مردم شهرستانهای قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی بر اثر زلزله شب گذشته مصدوم و بیش از 155 نفر از مردم این سه شهرستان کشته شدند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به شدت وقوع زلزله در سرپل‌ذهاب تاکنون فوت 100 نفر در این شهرستان گزارش شده است.

وی با اشاره به آسیب زلزله به بیمارستان سرپل‌ذهاب گفت: با توجه به ریزش سقف و نمای بیمارستان سرپل‌ذهاب​ که تا حدودی فضای داخلی بیمارستان تخریب شده است مصدومان زلزله در محوطه بیرون بیمارستان در حال مداوا هستند.

تجری با بیان اینکه هیچ فردی از مصدومان، بیماران یا پرسنل پزشکی بیمارستان در زیر آوار نیستند افزود: مصدومانی که نیازمند اقدامات تخصصی باشند به مرکز استان کرمانشاه اعزام می‌شوند.

برپایی 2 بیمارستان صحرایی در مناطق زلزله‌زده/بسیج تمام امکانات برای ‌امدادرسانی‌

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: برای تسریع در درمان مصدومان زلزله قرار است دو بیمارستان صحرایی ساخته شود.

مجتبی نیک کردار ددر کرمانشاه ‌با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها موظف شدند ‌تمام تجهیزات‌شان را برای امدادرسانی به میدان بیاورند، اظهار داشت: برای تسریع در درمان مصدومان زلزله قرار است دو بیمارستان صحرایی ساخته شود.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه برق سرپل‌ذهاب تا ساعت 10 صبح وصل می‌شود، افزود: آب‌رسانی سیار از صبح امروز شروع می‌شود.

نیک‌کردار با بیان اینکه 200 ‌ سایت تلفن‌همراه قطع شده بود که 100 سایت آن وصل شد، ادامه داد: مقرر شده تمام راه‌های روستایی تا ساعت 9 صبح باز شود.

وی با بیان اینکه ‌نجار‌ رئیس مدیریت بحران کشور هم برای مدیریت میدانی بحران وارد کرمانشاه شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا دو ساعت آینده امدادرسانی به مصدومان به اتمام برسد.

جان‌باختن بیش از 155 نفر و زخمی‌شدن 1500 نفر در 3 شهرستان استان کرمانشاه

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 155 نفر از مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی به‌دلیل وقوع زلزله کشته و بیش از 1500 نفر زخمی شدند.

فرهاد تجری د در کرمانشاه اظهار داشت: بیش از 1500 نفر از مردم شهرستانهای قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی بر اثر زلزله شب گذشته مصدوم و بیش از 155 نفر از مردم این سه شهرستان کشته شدند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به شدت وقوع زلزله در سرپل‌ذهاب تاکنون فوت 100 نفر در این شهرستان گزارش شده است.

وی با اشاره به آسیب زلزله به بیمارستان سرپل‌ذهاب گفت: با توجه به ریزش سقف و نمای بیمارستان سرپل‌ذهاب​ که تا حدودی فضای داخلی بیمارستان تخریب شده است مصدومان زلزله در محوطه بیرون بیمارستان در حال مداوا هستند.

تجری با بیان اینکه هیچ فردی از مصدومان، بیماران یا پرسنل پزشکی بیمارستان در زیر آوار نیستند افزود: مصدومانی که نیازمند اقدامات تخصصی باشند به مرکز استان کرمانشاه اعزام می‌شوند.

سعیدی: ‌141 نفر تاکنون جان باخته‌اند/‌ 866 نفر ‌مصدوم شده‌اند‌

معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: براساس آخرین آمارها تاکنون 141 نفر جان باخته اندو بیش از 866 نفر نیز مصدوم شده‌اند.

‌سعیدی در ‌کرمانشاه‌ با تشریح آخرین تلفات زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه اظهار داشت: براساس آخرین آمارها تاکنون 141 نفر جان باخته اندو بیش از 866 نفر نیز مصدو‌م شده‌اند.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه استان‌های همجوار کانون زلزله در آماده‌باش کامل قرار دارند، افزود: از همان زمان وقوع زلزله نیروهای سپاه و ارتش به کمک زلزله‌زدگان شتافتند و بحمدالله خدمت‌رسانی به مصدومان با تمام قدرت در حال انجام است.

سعیدی عملیات امداد و نجات در سراسر استان کرمانشاه شروع شده است، تصریح کرد: تمام تلاش خود را در سازمان مدیریت بحران کشور به کار گرفته ایم تا در سریع‌ترین زمان اجساد از زیر آوار خارج شود.

‌وی با بیان اینکه بیرون آوردن مجروحان در حال حاضر نخست امدادگران است، خاطرشان کرد: بالگردهای امداد و نجات با روشن شدن هوا به پرواز در‌خواهند آمد تا در ‌امداد‌رسانی به ما کمک کنند.

71 نفر از مردم سرپل‌ذهاب در زلزله جان باختند/‌400 نفر مصدوم شدند

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: بر اثر زلزله شب گذشته 71 نفر از مردم شهرستان سرپل‌ذهاب کشته و بیش از 400 نفر مصدوم شدند.

اکبر سنجابی  در سرپل‌ذهاب، با اشاره به اینکه بیشترین خسارت احتمالی در این شهرستان رخ داده است گفت: تاکنون به دلیل شدت خسارت وارده برق این شهرستان قطع است.

وی با بیان اینکه بیمارستان سرپل ذهاب تخریب شده و دیگر قابل استفاده نیست، بیان کرد: اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی در پادگان ابوذر کردیم و در محوطه بیرونی بیمارستان خدمات امدادی ارائه می‌شود.

فرماندار سرپل‌ذهاب با بیان اینکه گروه‌های امدادی و‌ آواربردار مشغول انجام عملیات هستند بیان کرد: امیدواریم هر چه نیروهای امدادی بیشتری از سوی مرکز و سایر استانها به این شهرستان اعزام شوند.

سنجابی از اسکان بخشی از جمعیت این شهرستان در پادگان ابوذر خبرداد و افزود: به طور تقریبی شاید بتوان گفت حدود 15 درصد از شهرستان تخریب شدید شده است.

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: بخشی از محور مواصلاتی سرپل ذهاب از گردنه پاطاق به دلیل ریزش کوه مسدود شده بود.

فرودگاه کرمانشاه در شرایط ‌عادی قرار گرفت

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه گفت: به دنبال وقوع زلزله شرایط در فرودگاه کرمانشاه نرمال بوده و این فرودگاه در آمادگی کامل است.

مجتبی بیاتی  در کرمانشاه با اشاره به وقوع زلزله 7.3 ریشتری در کرمانشاه اظهار داشت: به دنبال وقوع زلزله شرایط در فرودگاه کرمانشاه نرمال بوده و این فرودگاه در آمادگی کامل است.

‌وی تصریح کرد: به دنبال وقوع زلزله در استان کرمانشاه مسؤلان فرودگاه کرمانشاه ضمن بازدید از سطوح پروازی, ابنیه‌های فرودگاهی‌, سیستم‌های کمک ناوبری و زیر‌ساخت‌های فرودگاه, شرایط را نرمال ارزیابی کرده و این فرودگاه در  آمادگی کامل به سر می‌برد.

برق سرپل‌ذهاب تا فردا وصل می‌شود/ کدر بودن آب در سرپل‌ذهاب و هرسین

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: شبکه برق شهر سرپل‌ذهاب تخریب شده است ولی برق این شهر تا فردا وصل می‌شود.

مجتبی نیک‌کردار در کرمانشاه اظهار داشت: بیمارستانهای روانسر، گیلانغرب، قصرشیرین و اسلام‌آباد غرب مجروحان را مداوا می‌کنند اما اگر مجروحانی نیازمند متخصص باشند بلافاصله به کرمانشاه منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه برق تمام شهرها وصل شده است عنوان کرد: تنها برق شهر سرپل‌ذهاب به دلیل تخریب شدید قطع و پست فوق توزیع در این شهر به طور کامل از کار افتاده است و سیمهای توزیع در تمام خیابانها پاره شده و باید جمع‌آوری شوند و تا فردا برق سرپل‌ذهاب وصل می‌شود.

نیک‌کردار گفت: آب آشامیدنی شهرهای سرپل‌ذهاب و هرسین با توجه به اینکه از سراب تأمین می‌شوند به دلیل تکانه‌های شدید کدر شده و آب بسته‌بندی در این شهرها توزیع می‌شود.

وی افزود: هلال احمر علاوه بر برپایی چادر و اسکان‌های اضطراری به دلیل سردی هوا در حال توزیع پتو بین مردم است.

نیک‌کردار گفت: به محض روشن شدن هوا 20 دستگاه بالگرد به استان اعزام می‌شود و کار انتقال و نجات مصدومان را به عهده می‌گیرد و راههای استان به طور کامل باز است و رفت‌وآمد جریان دارد. 

وی با اشاره به اینکه کمک‌هایی از طرف استانهای معین از نظر آب و تغذیه و ماشین‌آلات آواربرداری در راه است گفت: تقاطع غیرهم‌سطح در شهر کرمانشاه دچار خسارت نشده‌اند و خسارت قطار شهری کرمانشاه شایعه است.

اعلام 3 روز عزای عمومی در استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت: به دلیل تلفات زلزله 7.3 ریشتری ازگله کرمانشاه به مدت 3 روز عزای عمومی در استان کرمانشاه اعلام شد.

 هوشنگ بازوند در جلسه مدیریت بحران استان کرمانشاه که در فرمانداری برگزار می‌شود اظهار داشت: به دلیل تلفات زلزله 7.3 ریشتری ازگله کرمانشاه به مدت 3 روز عزای عمومی در استان کرمانشاه اعلام شد.

تعداد جانباختگان زلزله 7.3 ریشتری غرب کشور به 129 نفر رسید

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: بر اثر زلزله 7.3 ریشتری ازگله کرمانشاه تاکنون 129 نفر جان باخته اند.

مجتبی نیک کردار  در کرمانشاه، با اشاره به وقوع زلزله در منطقه ازگله استان کرمانشاه اظهار داشت: طبق اعلام پزشکی قانونی متاسفانه تا کنون 129 نفر جان باخته اند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بیش از 300 نفر مصدوم شده‌اند افزود: با طلوع آفتاب 20 بالگرد به منطقه اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: تاکنون 5 هزار پتو توزیع شده، ارتباطات رادیویی و موبایلی برقرار شد است و آواربرداری بعد از امداد و نجات آغاز می‌شود.

نیک کردار خاطر نشان کرد: راه‌های اصلی باز هستند و راه‌های روستایی تا صبح باز می‌شوند.

احتمال اتمام سوخت دیزل اضطراری بیمارستان سرپل‌ذهاب

مدیرکل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: بنابر گزارش علوم پزشکی احتمال اتمام سوخت دیزل اضطراری برق بیمارستان سرپل‌ذهاب وجود دارد.

علیمراد مرادی‌مجد  در کرمانشاه اظهار داشت: از ابتدای حادثه زلزله با خاموشی برق در سرپل‌ذهاب، ثلاث‌باباجانی، گیلان‌غرب و قصرشیرین و بخش‌هایی از کرمانشاه و اسلام‌آبادغرب مواجه شدیم و همکاران بعد از وقوع زلزله بلافاصله اقدام کردند.

وی افزود: بعد از دو ساعت از حادثه برق بیشتر شهرستان‌ها وصل شد اما برق شهرستان سرپل‌ذهاب و بخش‌های اطراف وصل نشده است و هم‌اکنون گروههای اجرایی در حال رفع مشکلات هستند.

مرادی‌مجد با اشاره به اینکه نگرانی کنونی ما برق شهرستان سرپل‌ذهاب است و امید داریم که تا قبل از طلوع آفتاب بخش عمده‌ای از شهرستان برق‌دار شود عنوان کرد: شهرستان سرپل‌ذهاب به طور کامل خاموش است اما بیمارستان با دیزل اضطراری تأمین برق شد و احتمال اتمام سوخت وجود دارد و دیزل اضطراری برای جایگزینی اعزام شده و احتمالا دو ساعت دیگر برسد. 

80 نفر از مردم جوانرود مصدوم و 3 نفر جان باختند

نماینده مردم اورامانات در مجلس گفت: بیش از 80 نفر از مردم شهرستان‌های جوانرود و ثلاث‌باباجانی بر اثر زلزله مصدومیت و سه نفر نیز فوت شدند.

شهاب نادری  در کرمانشاه، با اشاره به وقوع زلزله در استان کرمانشاه، اظهار داشت: بیش از 80 نفر از مردم شهرستان‌های جوانرود و ثلاث‌باباجانی بر اثر زلزله مصدوم و اکنون در بیمارستان جوانرود بستری و سه نفر نیز فوت شدند. 

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی گروه ارزیابی را به مناطق مختلف استان اعزام کردیم اما خسارت‌های احتمالی در این مناطق بسیار زیاد است.

محورهای ارتباطی در مناطق زلزله‌زده ‌کرمانشاه بازگشایی شد/ آماده‌سازی اردوگاه اسکان هلال احمر‌

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر ‌کرمانشاه گفت: تمامی راه‌های ارتباطی استان ‌برای امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده بازگشایی شده است.

محمدرضا امیریان  در کرمانشاه‌ با اشاره به اعزام تیم‌های ارزیابی هلال‌احمر به مناطق آسیب‌دیده است، اظهار داشت: تمامی راه‌های ارتباطی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه بازگشایی و کار امدادرسانی در حال انجام است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه از برپایی اردوگاه اسکان در شهرستان قصرشیرین خبر داد و گفت: نیروهای هلال‌احمر در حال حاضر در منطقه در حال آماده‌سازی این اردوگاه هستند و تا صبح این محل آماده اسکان خواهد بود.

امیریان با اشاره به اعزام تیم‌های ارزیابی به مناطق روستایی، بیان کرد: در صورت نیاز چادرهای هلال‌احمر به روستائیان اهدا خواهد شد تا در محدوده منازل خود به برپایی آن اقدام کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه در شهرستان سرپل‌ذهاب نیز اردوگاه اسکان اضطراری برپا می‌شود، عنوان کرد: در مجموع بیش از سه هزار نفر در این اردوگاه‌های اضطراری اسکان داده می‌شوند.

امیریان اظهار کرد: امکانات مورد نیاز مردم در مناطق آسیب‌دیده مانند مواد غذایی، وسایل گرمایشی مانند پتو و چادر در اختیار این عزیزان قرار می‌گیرد.

تخریب بیمارستان سرپل‌ذهاب‌/ آماده‌باش 20 فروند بالگرد اورژانس‌

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت: بیمارستان سرپل‌ذهاب دچار آسیب‌دیدگی و تخریب شده است.

صائب مدرسی  در کرمانشاه، با بیان اینکه تا این لحظه آمار دقیقی از تلفات زمین‌لرزه‌ شب گذشته در دست نیست، اظهار داشت: بیشترین خسارت زمین‌لرزه نیز در شهرهای ثلاث‌باباجانی و سرپل‌ذهاب به بار آمده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه به علت کوهستانی بودن منطقه کار امدادرسانی با مشکلاتی روبه‌رو‌ست، گفت: تاکنون هیچ‌گونه آمار دقیقی از میزان خسارت و تعداد تلفات زمین‌لرزه‌ در دست نیست.

مدرسی از اعزام 30 دستگاه آمبولانس به مناطق حادثه‌دیده خبر داد و افزود: 20 فروند بالگرد نیز در صورت نیاز از سوی مرکز اورژانس کشور به منطقه اعزام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیروهای امدادی از استان‌های ایلام و همدان نیز به منطقه اعزام شده‌اند، بیان کرد: به علت صعب‌العبور و کوهستانی بودن منطقه امدادرسانی چند روز به طول می‌انجامد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه مردم جای امنی را برای برپایی چادر انتخاب کنند، گفت: در صورت امکان از وسایل گرمایشی به علت انتشاز گاز مونوکسید کربن در داخل چادر استفاده نکنند.

مدرسی با اشاره به اینکه بیمارستان سرپل‌ذهاب نیز دچار آسیب‌دیدگی و تخریب شده است، عنوان کرد: به این دلیل کار امدادرسانی در این شهرستان با مشکل روبرو است.

وی با درخواست از مردم برای پرهیز از انتشار شایعات، اظهار کرد: مردم عزیز برای امدادرسانی به مردم حادثه‌دیده همکاری‌های لازم را با نیروهای امدادی و انتظامی داشته باشند.

مشکل کمبود دارو در کرمانشاه نداریم/حضور اورژانس با تمام امکانات در منطقه‌

معاون عذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه مشکل کمبود دارو در کرمانشاه نداریم، گفت: اورژانس با تمام امکانات در منطقه حضور دارد.

امید عبدی در کرمانشاه با خدمات درمانی به مصدومان زلزله کرمانشاه با تمام توان در حال انجام است، اظهار داشت: کلیه داروها و تجهیزات مصرفی مورد نیاز بیمارستان‌های شهرستان‌های جوانرود،ثلاث باباجانی، اسلام آبادغرب، قصرشیرین و دالاهو تامین و در حال انتقال است.

وی با بیان اینکه مشکل کمبود دارو در کرمانشاه نداریم، تصریح کرد: اورژانس با تمام امکانات در منطقه حضور دارد.

28 بالگرد آماده اعزام به مناطق زلزله‌زده/ آغاز آواربرداری در شهرها و روستاهای کرمانشاه

استاندار کرمانشاه از آمادگی 28 بالگرد برای اعزام به مناطق زلزله خبر داد و افزود: با روشن شدن آسمان بالگردها برای کمک به روند امداد رسانی راهی شهرهای غربی استان کرمانشاه می‌شوند.

هوشنگ بازوند اظهار داشت: زلزله در وسعت بسیار زیادی اتفاق افتاده و 6 شهر استان کرمانشاه را در برگرفته است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ارتباط جاده‌های بین شهری برقرار است گفت: برق بخشی از شهر سرپل ذهاب و چند روستا قطع است.

وی  ادامه داد: گروه‌های امدادی سپاه، ارتش، هلال احمر و بسیج در حال امدادرسانی هستند و آوار برداری نیز از یک ساعت پیش آغاز شده است.

بازوند با بیان اینکه مشکل آب شرب شهرهای غربی کرمانشاه برطرف شده است گفت: مشکل اصلی تامین برق و پتو است.

استاندار کرمانشاه از آمادگی 28 بالگرد برای اعزام به مناطق زلزله خبر داد و افزود: با روشن شدن آسمان بالگردها برای کمک به روند امداد رسانی راهی شهرهای غربی استان کرمانشاه می‌شوند.

وی در ادامه از مردم خواست که در محورهای استان کرمانشاه ترافیک ایجاد نکنند تا ترافیک مانع امداد رسانی نشود.

تعداد کشته‌های زلزله کرمانشاه به بیش از 100 نفر رسید

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: تعداد کشته‌های زلزله استان کرمانشاه تاکنون به 100 نفر رسیده است.

 در کرمانشاه، اظهار داشت: تاکنون تعداد کشته‌های این زلزله بیش از 100 نفر و تعداد مصدومان به بیش از 200 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تمامی بیمارستان‌ها در آماده‌باش کامل هستند عنوان کرد: بیمارستان‌های سرپل‌ذهاب، گیلان‌غرب و قصرشیرین در حال رسیدگی به مجروحان هستند اما در صورت نیاز به متخصص به بیمارستان‌های کرمانشاه اعزام می‌شوند.

واحد‌های خون از همدان، ایلام و کردستان به کرمانشاه ارسال شد

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت: مشکل و نگرانی از بابت تامین خون نداریم و واحد‌های خون از همدان، ایلام و کردستان به کرمانشاه ارسال شد.

بشیر حاجی بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: مشکل و نگرانی از بابت تامین خون نداریم و واحد‌های خون از همدان، ایلام و کردستان به کرمانشاه ارسال شد.

به دنبال وقوع زلزله 7.3 ریشتری در ازگیل کرمانشاه، برخی از استان های غربی کشورمان لرزیدند که در پی آن تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز زخمی شده اند.

درمان مصدومان زلزله‌ در قصرشیرین با سرعت ‌در حال انجام است

فرماندار قصرشیرین گفت: ‌درمان مصدومان زلزله‌ در قصرشیرین با سرعت ‌در حال انجام است.

فرامز اکبری در قصرشیرین با بیان اینکه شرایط درمان مصدومان زلزله 7.3 ریشتری با سرعت و تمام امکانات در حال انجام است، اظهار داشت: در حال حاضر دارو و امکانات برای درمان بیماران به تعداد فراوان داریم و مشکلی از این نظر نیست.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران برای درمان بیماران در بیمارستان ارتش در قصرشیرین اعلام آمادگی کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر چادر در بین مردم توزیع شده تا اسکان اضطراری مردم انجام شود.

اکبری با بیان اینکه نیروهای نظامی امنیت شهر را تحت کنترل دارند، افزود: برق شهر وصل شده و همه نیروهای امدادی در حال ارائه خدمات به زلزله‌زدگان هستند.

آب مناطق زلزله‌زده قابل شرب نیست/ پتو برای مردم فرستاده شد

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه آب مناطق زلزله‌زده قابل شرب نیست، گفت: ‌پتو برای مردم فرستاده شد.

مجتبی نیک‌کردار  در کرمانشاه با بیان اینکه متأسفانه بر اثر زلزله آب شرب کدر شده است، اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای در حال توزیع آب در بین مردم است.

وی با بیان اینکه ‌مجروحان‌ در ‌بیمارستان‌های قصرشیرین مداودا شده‌اند، افزود: ‌مجروحانی که به داروهای تخصصی دارند به کرمانشاه اعزام شده‌ا‌ند.

نیک‌کردار با بیان اینکه اسکان اضطراری مردم در مناطق زلزله‌زده شروع شده است، تصریح کرد: ‌‌هلال‌احمر بلافاصله در شهر قصرشیرین و سرپل ‌اردوگاه‌های اسکان را راه‌اندازی کرده و پتو و لوازم خواب برای مردم فرستاده شده است.

دستور وزیر دفاع برای کمک‌رسانی فوری به مناطق زلزله‌زده‌

نماینده مردم‌ ‌اورامانات در مجلس از دستور وزیر دفاع برای کمک‌رسانی فوری به مناطق زلزله‌زده‌ خبر داد.

شهاب نادری در کرمانشاه اظهار داشت: پس از وقوع زلزله 7.3 ریشتری در کرمانشاه و با توجه به امکان تلفات و خسارات بالا‌ی این زلزله، در تماسی تلفنی با ‌امیر حاتمی وزیر ‌دفاع از وی درخواست فوری کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده را  داشتم.

وی با بیان اینکه امیر حاتمی در این تماس تلفنی ضمن ابراز همدردی با جانباختگان این زمین لرزه تاکید کرد دستور فروی کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده را خواهم داد، تصریح کرد: امیر حاتمی تاکید کرد وزارت دفاع با تمام توان آماده کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده است.

درخواست اعزام پزشک‌ به مناطق زلزله‌زده/ بیمارستان صحرایی در قصرشیرین‌ برپا شد

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت: درخواست اعزام پزشک به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از سازمان نظام پزشکی ارسال شده است.

صائب مدرسی در کرمانشاه، با اشاره به تشکیل کمیته بحران در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اظهار داشت: به تمامی نیروهای بخش درمان استان فراخوان داده شده و بیمارستان‌ها نیز در آماده‌باش به سر می‌برند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه 10 فروند بالگرد و تعدادی اتوبوس‌آمبولانس از استانهای دیگر به کرمانشاه اعزام شده‌اند، افزود: بیمارستان صحرایی استان قزوین که برای ایام اربعین در قصرشیرین مستقر بود دوباره راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعدادی آمبولانس به شهرستانهای درگیر زلزله در استان کرمانشاه اعزام شده است، اظهار کرد: از استان‌های معین نیز درخواست کمک شده و بیمارستان ‌های این استانها نیز در آماده‌باش هستند.

هیچ‌گونه خسارتی از زلزله در آذربایجان‌غربی رخ نداده است

رئیس سازمان آتش‌نشانی آذربایجان غربی گفت: در آذربایجان غربی هیچ‌گونه حادثه ناگواری رخ نداده و آوار و فروریختگی ساختمان وجود نداشته و فقط در 2 نقطه از سطح شهر ترک‌خوردگی جزئی مشاهده می‌شد.

ابراهیم شاد قوشچی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به جزئیات حوادث زمین‌لرزه اخیر که در آذربایجان غربی نیز احساس شد اظهار داشت: در حادثه زلزله اخیر که در عراق رخ داد مردم در آذربایجان غربی نیز این زلزله را احساس کرده و کمی ترسیدند.

وی در ارتباط با جزئیات خسارت این زلزله در آذربایجان‌غربی افزود: در آذربایجان غربی هیچ‌گونه حادثه ناگواری رخ نداده و آوار و فروریختگی ساختمان وجود نداشته و فقط در 2 نقطه از سطح شهر ترک‌خوردگی جزئی مشاهده می‌شد.

شاد قوشچی گفت: تمامی نیروهای آتش‌نشانی در آماده‌باش کامل هستند و در این راستا 10 ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهر و یک تیم به‌صورت سیار در سطح شهر آماده خدمات‌رسانی هستند.

تلفات جانی و ‌مجروحان ‌زمین لرزه کرمانشاه ‌بالاست/واحدهای مسکونی و تجاری بسیاری تخریب شده‌اند

معاون سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تلفات جانی‌ و‌ مجروحان‌ زمین‌لرزه کرمانشاه ‌بالاست، گفت: واحدهای مسکونی و تجاری بسیاری تخریب شده‌اند.

بهنام سعیدی در کرمانشاه با تشریح آخرین جزئیات زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه اظهار داشت: ‌متأسفانه‌ تلفات جانی و ‌مجروحان این زمین لرزه بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه ‌در این زمین لرزه واحدهای مسکونی و تجاری بسیاری تخریب شده است، افزو‌د: به مناطق زلزله‌زده‌ عوامل امداد و نجات اعزام شده‌اند.

سعیدی با بیان اینکه شورای هماهنگی مدیریت بحران ‌تمام استان‌های همجوار آماده کمک رسانی ‌هستند، تصریح کرد: براساس  آ‌خرین تاکنون در سر پل ذهاب 10 نفر، ثلاث باباجانی 5 نفر، در دالاهو 9 نفر و در قصیر شیرین 9 نفر جان خود را از دست ‌داده‌اند.

وضعیت کردستان عادی شد/مردم ‌آرامش خود را حفظ کنند

شرایط ‌‌کردستان ‌پس از وقوع زلزله در حال حاضر عادی شده و ‌مردم کم کم به خانه‌هایشان بر می‌گردند.

 زمین لرزه امشب در تمام شهرستان‌های استان کردستان احساس شد که باعث شد ‌مردم سرا‌سیمه به خیابان‌ها آمده و ‌تا ساعتی پس از زلزله در بیرون از خانه‌ها حضور داشتند.

براساس این گزارش، این زمین لرزه باعث تراکم و ترافیک در خیابان‌های استان کردستان شده بود.

‌مدیرکل مدیریت بحران استان کردستان اعلام کرد‌ تیم‌های ارزیاب‌ خسارت به مناطق مختلف استان اعزام شده‌اند.

براساس آخرین آمارهای دریافتی، این زمین لرزه در کامیاران خسارات مختصری به ویژه در مناطق روستایی به دنبال داشته و هنوز گزارشی از تلفات جانی نداشته‌ایم.

‌شرایط کلی استان کردستان ‌در حال حاضر عادی بوده و ‌مردم کم کم به خانه‌هایشان بر می‌گردند و شرایط آرام و عادی شده است.

‌مدیران استان کردستان از مردم می‌خواهند ‌آرامش خود را حفظ کرده و به خانه‌ها بر‌گردند تا بهتر بتوانیم ‌خدمت‌رسانی کنیم.

مدارس آذربایجان شرقی روز دوشنبه تعطیل نیست

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: تمام مدارس استان آذربایجان شرقی روز دوشنبه(22 آبان‌ماه) دایر هستند و هیچ‌گونه تعطیلی نداریم.

 جعفر پاشایی در گفت‌وگو با خبرنگاران، در ارتباط با وضعیت تعطیلی مدارس آذربایجان شرقی به دلیل وقوع زلزله در یکشنبه‌ شب اظهار داشت:‌ تمام مدارس استان آذربایجان شرقی روز دوشنبه(22 آبان‌ماه) دایر هستند و هیچ‌گونه تعطیلی نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر حفظ خونسردی و آرامش والدین تصریح کرد:  تمامی ارگان‌های امنیتی و مدیریت بحران آماده باش هستند و ما نیز برای ایمن ماندن دانش آموزان  در مدارس، هشیار خواهیم بود و تمهیدات اتخاذ شده است.

شهرتی‌فر معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی هم گفت‌: تاکنون خسارت و تلفاتی از زلزله در آذربایجان شرقی گزارش نشده است و مردم آرامش خود را حفظ کنند.

وی افزود: ستاد مدیریت بحران استان در حال آماده باش است.

گزارش‌های خبرنگاران تسنیم در سراسر آذربایجان شرقی حاکی از آن است که بیشتر این مردم بلافاصله بعد از اینکه از مکان وقوع زلزله مطلع شدند به خانه‌های خود بازگشتند.

پرواز‌‌های فرودگاه‌های تبریز، ارومیه، اردبیل و سنندج فردا برقرار است‌

عضو هیئت مدیره فرودگاه‌های کشور گفت: پرواز‌های فرودگاه‌های تبریز، ارومیه، اردبیل و سنندج برقرار است.

مرادی عضو هیئت مدیره فرودگاه‌های کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در سنندج با اشاره وقوع زلزله در غرب کشور اظهار داشت: ‌با وجود وقوع زمین‌لرزه شدید در غرب کشور، ‌اما این زمین لرزه در کرمانشاه و ایلام ‌شدت بیشتری داشت.

وی با بیان اینکه ‌فرودگاه‌های تبریز، ارومیه، اردبیل و سنندج باز است، تصریح کرد: ‌فرودگاه‌ها در این مناطق آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند و شرایط مسافرتی و پروازها‌ برقرار است.

عضو هیئت مدیره فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه ‌تا این لحظه مشکلی نداشته‌ایم، ادامه داد: ‌‌فرودگاه‌ها و میادین پروازی این استان‌ها سالم بوده و آماده خدمت‌رسانی به هموطنان است.

سپاه و بسیج استان ایلام به حالت آماده‌باش درآمدند

جانشین سپاه امیرالمؤمنین(ع) ایلام گفت: به دنبال زلزله ساعات قبل در ایلام، سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام به حالت آماده باش درآمدند.

جمال شاکرمی  در ایلام  اظهار داشت: نیروهای بسیج و سپاه به دنبال زلزله ساعات قبل در استان به حالت آماده باش در آمده است.

وی افزود: تمامی امکانات سپاه آماده خدمت رسانی در صورت هرگونه رخدادی است.

جانشین سپاه امیرالمؤمنین(ع) ایلام تاکید کرد: هم اکنون اوضاع اسان عادی بوده و از مردم می خواهیم خونسردی خود را حفظ کنند.

دلپیشه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه بیمارستان های استان ایلام به طور کامل در حالت آماده باش هستند گفت: کادر درمانی بیمارستان‌ها در حالت آماده باش هستند.

وی ادامه داد: برخی از بیماران مثل همه مردم نگرانی هایی دارند که با حضور کادر درمانی این وضعیت نیز در حال برطرف شدن است.

وقوع پس لرزه خفیف در استان‌های اطراف البرز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از وقوع پس لرزه خفیف در استانهای اطراف البرز خبر داد.

مهدی مهرور در کرج، با اشاره به اینکه زلزله در استان کرمانشاه رخ داده است، اظهار داشت: در استان البرزی زلزله‌ای رخ نداده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه استانهای اطراف البرز پس لرزه خفیف داشته است، ادامه داد: زلزله در استان کرمانشاه در عمق 11 کیلومتری، ساعت 21:48:16  رخ داده است.

وی اضافه کرد: مردم نکات ایمنی لازم را رعایت و هوشیار باشند. 

آمادگی ‌کامل ‌مراکز درمانی اصفهان برای کمک به استان‌های زلزله‌زده

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مراکز آموزشی و درمانی و اورژانس استان اصفهان برای کمک به استان‌های زلزله‌زده‌ و آسیب دیدگان در آماده باش کامل هستند.

 دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مراکز آموزشی و درمانی و اورژانس استان برای کمک به استان‌های زلزله‌زده‌ و آسیب دیدگان در آمادگی کامل هستند.

دقایقی پیش در برخی استان‌ها و شهرهای کشور زمین لرزه‌ای حادث شد و در پی آن تمام نیروهای استانی در آماده باش کامل قرار گرفتند.

با وجودی که مسئولان مردم را به آرامش دعوت کرده‌اند اما بسیاری از مردم در خیابان‌ها به سر می‌برند.

3 تیم امدادی از لرستان به مناطق زلزله‌زده ‌کرمانشاه اعزام شدند

مدیرکل ستاد مدیریت بحران لرستان گفت: با توجه به درخواست هلال احمر استان کرمانشاه 3 تیم اسکان اضطراری، آواربرداری و سگ‌های زنده یاب از هلال احمر استان لرستان به سمت شهرستان قصرشیرین کرمانشاه حرکت کردند تا در امر امدادرسانی به این استان کمک کنند.

رضا آریایی  در خرم‌آباد، در رابطه با کمک رسانی به استان کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به درخواست هلال احمر استان کرمانشاه 3 تیم اسکان اضطراری، آواربرداری و سگ‌های زنده یاب از هلال احمر استان لرستان به سمت شهرستان قصرشیرین کرمانشاه حرکت کردند تا در امر امدادرسانی به این استان کمک کنند.

وی فزود: شرکت توزیع برق استان لرستان نیز در حالت آماده باش است تا درصورت درخواست استان کرمانشاه به این استان برای کمک اعزام شود که تاکنون این درخواست از سوی کرمانشاه داده نشده است.

3 نفر مصدوم در زلزله سردشت/‌در ارومیه مصدومی وجود ندارد‌

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی گفت: بر اثر زلزله 3 نفر در شهرستان سردشت مصدوم شدند که حال آن‌ها نیز خوب است و تابه‌حال از ارومیه گزارش مصدومیت نداریم.

باقر بهرامیدر ارومیه، با اشاره به تعداد مصدومان زلزله در آذربایجان غربی اظهار داشت: تابه‌حال طبق گزارش‌های رسیده 3 نفر در شهرستان سردشت بر اثر زلزله مصدوم شده‌اند.

وی گفت: در ارومیه هیچ مصدومی وجود ندارد اما متاسفانه در شبکه‌های تلویزیونی به‌اشتباه به‌جای آذربایجان غربی از ارومیه استفاده‌ شده است.

بهرامی افزود: تمامی تیم‌های امدادی در سطح استان آذربایجان غربی درحال آماده باش بوده و هم‌اکنون نیز 5 تیم به استان کرمانشاه در حال اعزام‌ هستند.

وی عنوان کرد: یکی از مصدومان شهرستان سردشت به دلیل افتادن لوستر بر روی کتف او مصدوم شده و دو نفر دیگر در حال فرار از زلزله در پله‌ها بر اثر افتادن دچار مصدومیت شده‌اند.

رئیس اورژانس آذربایجان غربی با بیان اینکه حال 3 مصدوم شهرستان سردشت خوب گزارش‌شده است اظهار داشت: در آذربایجان غربی به‌جزاین 3 نفر، فرد دیگری مصدوم نشده و تابه‌حال نیز گزارشی دریافت نکرده‌ایم.

زلزله در شهرستان شبستر خسارتی نداشته است‌

فرماندار شبستر گفت:بعد از وقوع این زمین لرزه طی تماس‌هایی که تاکنون با دهیاران و نیروهای امدادی شهرستان شبستر داشتیم خوشبختانه هیچ خسارتی تاکنون گزارش نشده است.

منصور طالب پور دقایقی قبل  در شبستر، با اشاره به وقوع زمین‌لرزه در شبستر اظهار کرد: زمین لرزه در حدود 3 ریشتر در شهرستان شبستر نیز احساس شده ولی به طور دقیق مشخص نیست.

وی افزود :بعد از وقوع این زمین لرزه طی تماس‌هایی که تاکنون با دهیاران و نیروهای امدادی شهرستان شبستر داشتیم خوشبختانه هیچ خسارتی تا بدین لحظه گزارش نشده و اکنون نیز در حال تماس با دهیاران و شهرداران بخش‌های سه گانه هستیم تا اگر موردی بود نیروهای امدادی اعزام شوند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان شبستر تصریح کرد:شورای هماهنگی مدیریت بحران و نیروهای امدادی شهرستان شبستر به صورت آماده باش هستند و در صورت اعلام گزارش در سریع‌ترین زمان در محل حضور خواهند یافت.

فرماندار شبستر خاطرنشان کرد: جای هیگونه نگرانی نیست و جو آرامی در سطح شهرستان شبستر حاکم است.

قطع برق در برخی مناطق کرمانشاه/‌اعزام نیروهای ارزیاب به مناطق زلزله‌زده

فرماندار کرمانشاه از قطع برق در برخی مناطق کرمانشاه خبر داد و گفت: نیروهای ارزیاب به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

فضل‌الله رنجبر در کرمانشاه​ اظهار داشت: تاکنون گزارشی از خسارت زلزله در کرمانشاه گزارش نشده است.

فرماندار کرمانشاه گفت: قطعی برق در برخی از نقاط کرمانشاه رخ داده است که نیروها در حال اعزام به سمت مناطق آسیب‌دیده هستند.

وی عنوان کرد: نیروهای مدیریت بحران استان کرمانشاه هم اکنون در محل فرمانداری کرمانشاه مستقر و در حال برگزاری نشست اضطراری هستند.

رنجبر افزود: نیروهای انتظامی، هلال‌احمر، اورژانس و دیگر سازمان‌ها در حال آماده‌باش​ کامل هستند.

سردار ریحانی: سپاه به یاری زلزله‌زدگان استان کرمانشاه شتافت‌

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه از فراخوان و اعزام گردانهای سپاه به مناطق زلزله زده خبر داد.

سردار بهمن ریحانی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که در استانداری در حال برگزاری است اظهار داشت: علاوه بر سپاه شهرستانها، گردان‌های بیت المقدس، امام حسین(ع) و لشکر عملیاتی نبی اکرم (ص) به مناطق حادثه دیده در شهرستان‌های سرپلذهاب، ثلاث باباجانی، قصرشیرین و دالاهو فراخوان و اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: 10 تیم ارزیاب و 15 تیم امدادی با تجهیزات کامل به مناطق حادثه دیده اعزام شده اند و 6 فروند بالگرد امدادی تا عادی شدن اوضاع در استان مستقر خواهند بود.

نیروهای امدادی و واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر خوزستان در حالت آماده‌باش قرار گرفتند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: تیم‌های امدادی و واکنش سریع این جمعیت با توجه به زلزله اخیر در مرز ایران و عراق و لرزش برخی از شهرستان‌های استان به حالت آماده باش درآمدند.

علی خدادادی در اهواز اظهار داشت: با توجه به احساس زمین لرزه شدید در برخی شهرهای خوزستان، تمامی نیروهای این جمعیت از جمله تیم‌های امدادی، تیم‌های واکنش سریع و تیم‌های ارزیاب در حال آماده باش قرار گرفتند.

وی به نگرانی مردم و تماس‌های آنها با مرکز 112 جمعیت هلال احمر خوزستان اشاره کرد و گفت: از این رو امدادگران این جمعیت در آماده باش کامل قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه در صورت هرگونه حادثه امدادگران این جمعیت آماده خدمت رسانی هستند، بیان کرد: تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر خسارت احتمالی در استان خوزستان گزارش نشده است.

زلزله در حلبچه تلفات جانی نداشته است

استاندار حلبچه با بیان اینکه زلزله در حلبچه تلفات جانی نداشته است، گفت: ‌خسارات مادی ‌این زلزله احتمالا زیاد است.

علی عثمان علی در کرمانشاه با بیان اینکه ‌زلزله امشب در شمال عراق در حلبچه هیچ تلفات جانی نداشته است، اظهار داشت: تیم‌های امداد و نجات در حال جست‌وجو برای شناسایی ‌تلفات احتمالی هستند.

مدارس استان کردستان روز دوشنبه تعطیل نیستند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: تمام مدارس استان کردستان روز دوشنبه(22 آبان‌ماه) دایر هستند و هیچ‌گونه تعطیلی نداریم.

آرتیکاس اقبال  در سنندج، در ارتباط با وضعیت تعطیلی مدارس کردستان به دلیل وقوع زلزله در یکشنبه‌شب اظهار داشت:‌ تمام مدارس استان کردستان روز دوشنبه(22 آبان‌ماه) دایر هستند و هیچ‌گونه تعطیلی نداریم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان خطاب به شهروندانی که هنوز در خیابان‌های سطح شهر هستند، تصریح کرد: مردم با خیال راحت به خانه‌های خود برگردند.

6 کشته و 50 مصدوم تاکنون/نیروهای سپاه، بسیج‌ و ارتش‌ ‌در منطقه حضور دارند

استاندار کرمانشاه با ارائه آخرین آمار تلفات زلزله در کرمانشاه گفت: تاکنون در ‌قصر‌شیرین دو نفر و در ازگله چهار نفر کشته شده‌اند.

هوشنگ بازوند ‌در کرمانشاه با ارائه آخرین آمار تلفات زلزله در کرمانشاه اظهار داشت: تاکنون در ‌قصر‌شیرین دو نفر و در ازگله چهار کشته شده‌اند.

وی با بیان اینکه در کل استان کرمانشاه بر‌ اثر زلزله حدود 50 نفر مصدوم و زخمی شده‌اند، تصریح کرد: ‌مصدومان در حال مداوا هستند.

بازوند با بیان اینکه برق شهرهای ازگله‌، سرپل ذهاب و ‌ثلاث باباجانی ‌قطع شده است، ادامه داد: ‌امیدواریم تا یک ساعت بتوانیم برق را ‌وصل کنیم‌.

وی با دعوت مردم به آر‌امش خاطرنشان کرد: تمام امکانات و ظرفیت‌های ارتش، سپاه و بسیج در منطقه حضور دارند و جای نگرانی نیست و همه چیز تحت کنترل است.

زلزله چهارمحال و بختیاری خسارتی در پی نداشته است

مدیرکل مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به لزوم احتیاط نیروهای مدیریت بحران استان در آماده‌باش کامل هستند.

ستار فرهادی  در شهرکرد اظهار داشت: زلزله 3.5 ریشتری در مرز استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان رخ داده است و خسارتی برای استان در پی نداشته است.

وی افزود: استان‌های در معرض خطر در آماده‌باش کامل هستند اما برای احتیاط نیروهای مدیریت بحران استان نیز در آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: اینگونه زلزله‌ها خسارت‌زا نیستند و مردم نیز در این زمینه نگران نباشند.

زلزله در قصرشیرین و سرپل‌ذهاب خسارات زیادی داشته است

پیرحسین کولیوند در قصرشیرین با بیان‌ اینکه  باید به اطلاع می‌رسانم ‌متأسفانه زلزله در قصرشیرین و سرپل‌ذهاب خسارات زیادی داشته است، اظهار داشت:  ‌آمبولانس‌ها به سمت این دو شهر اعزام شده‌اند و هماهنگی‌های لازم را با امیر حیدری فرمانده لشکر نیروی زمینی و سردار جلالی پدافند غیرعامل برای کمک و امدادرسانی هر چه سریع‌تر و بهتر به عمل آورده‌ایم.

آماده‌باش نیروهای هوانیروز و بیمارستان‌های ارتش‌

فرمانده ارشد ارتش در غرب کشور گفت: تیپ 281 بیستون، نیروهای هوانیروز و بیمارستان‌های ارتش در آماده‌باش کامل است.

امیر فرهاد آریانفر در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه که در استانداری در حال برگزاری است اظهار داشت: نیروهای هوانیروز و بیمارستان‌های ارتش در آماده باش قرار دارد.

فرمانده ارشد ارتش در غرب کشور تیپ 281 بیستون نیز برای امدادرسانی به مجروحان در آماده باش قرار دارد.

 زلزله ای به قدرت هفت و سه دهم ریشتر در امواج درونی زمین ساعت 21 امشب غرب استان کرمانشاه را لرزاند.

زمین لرزه در لرستان تاکنون خسارت جانی نداشته است

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان گفت: بر اساس اطلاعات اخذشده از طرف فرمانداری‌های استان خوشبختانه هیچ‌گونه جراحت انسانی در لرستان گزارش نشده است.

 رضا آریایی امشب در گفت‌وگوی تلویزیونی با صداوسیمای مرکز استان لرستان اظهار داشت: بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌ای به بزرگی 7.3 دهم ریشتر در ساعت 21:48 دقیقه از گله شهرستان قصر شیرین کرمانشاه را لرزاند که در اثر این زمین‌لرزه تعدادی از شهرستان‌های هم‌جوار ازجمله استان لرستان را نیز تکان داد.

وی افزود: تمامی شهرهای استان لرستان زلزله را احساس کردند و بر اساس اطلاعات اخذشده از طرف فرمانداری‌های استان خوشبختانه هیچ‌گونه جراحت انسانی گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان عنوان کرد: در شهرستان‌های کوهدشت، رومشکان، پل‌دختر و دلفان برق قطع شد که با تلاش شرکت توزیع برق استان برق اکثر نواحی وصل شد و در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد و در برخی مناطق که برق قطع است نیز تلاش می‌شود مشکل برطرف شود.

وی بیان کرد: بر اساس اطلاعات اخذشده از فرمانداری شهرستان رومشکان تعدادی از واحدهای مسکونی نا مقاوم شهری و روستایی این شهرستان دچار خسارت شده است و میزان خسارت واردشده در دست بررسی است.

آریایی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی وامدادی استان لرستان در حال آماده‌باش کامل است، استان کرمانشاه نیز هیچ‌گونه درخواست کمکی از استان نداشته است.

زلزله به برخی مناطق ‌رومشکان در لرستان خسارت زد

بر اثر زمین لرزه امشب برق در شهرهای پلدختر و کوهدشت و برخی مناطق روستایی شهرستان دلفان در استان لرستان قطع شده و برخی مناطق شهرستان رومشکان نیز خسارت دیده است

‌رضا آریایی مدیرکل ستاد مدیریت بحران لرستان دقایقی قبل در مورد زمین لرزه در شهرهای لرستان اظهار داشت: بر اثر زمین لرزه استان‌های لرستان، همدان، ایلام، مرکزی و تعداد زیادی از شهرهای استان به لرزه درآمدند اما خوشبختانه تا این لحظه خسارتی گزارش نشده است

وی افزود: این زمین لرزه در ازگله قصر شیرین کرمانشاه بوده و باعث شده تا برق پلدختر و کوهدشت قطع شوند و تا این لحظه خساراتی از این زمین لرزه اعلام نشده است؛ این زمین لرزه به بزرگی 6.6 ریشتر بود.

جعفر طولابی فرماندار دلفان در مورد زمین لرزه امشب درشهرستان دلفان اظهار داشت: با بررسی به عمل توسط پاسگاه های انتظامی و دهیاری ها خوشبختانه تاکنون خسارتی از وقوع زلزله امشب نداشته ایم؛ زلزله باعث قطع برق در برخی از نقاط روستایی شده است که تلاش مامورین توزیع برق برای وصل مجدد ادامه دارد.

بر اساس اعلام مردم زلزله به برخی مناطق شهرستان رومشگان در لرستان خسارت زده است.

زلزله ‌در تمام‌ نقاط استان مرکزی هم احساس شده است‌

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: زلزله تقریباً در تمامی نقاط استان احساس شده است.

سعید فرخی  در اراک، با اشاره به وقوع زلزله اظهار داشت: زلزله  تقریباً در تمامی نقاط استان احساس شده است.

وی افزود: با اطلاعی که از طریق فرمانداران دریافت شده تاکنون مشکل یا خسارت خاصی گزارش  نشده است.

فرخی عنوان کرد: تمامی دستگاه ها و  نیروهای مرتبط استان درحال آماده باش کامل قرار دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بیان کرد: درحال حاضر نیز مرکز مدیریت بحران استانداری فعال و در حال رصد وضعیت کل استان هستیم.

زلزله استان کردستان را لرزاند؛ مردم ‌به خیابان‌ها آمدند

زلزله استان کردستان را لرزاند و مردم سنندج از ترس پس‌لرزه‌های زلزله به خیابان‌ها آمدند.

‌زلزله استان کردستان (شهرستان‌های سنندج، دهگلان، بیجار، سروآباد و قروه) را لرزاند؛ هنوز از خسارات احتمالی زلزله خبری گزارش نشده است.

مردم شهر سنندج از ترس پس‌لرزه‌های زلزله به خیابان‌ها آمدند.

‌مناطق و شهرستان‌های اطراف استان اصفهان برای چند ثانیه‌ای لرزید‌

 دقایقی پیش شهر اصفهان، مناطق و شهرستان‌های اطراف برای چند ثانیه‌ای لرزید.

شهروندان ساکن در مناطق مختلف شهر اصفهان از جمله جابر انصاری، میدان شهدا، کاوه، شهر بهارستان، سپاهان شهر، بزرگمهر، ملک شهر، میدان امام حسین (ع) و.. این زلزله را احساس کرده‌اند. 

بیشتر شهرهای لرستان لرزید‌

مدیرکل ستاد بحران استان لرستان گفت: زلزله در ازگله کرمانشاه با قدرت 7.3 ریشتر بیشتر شهرهای لرستان را هم لرزاند.

رضا آریایی دقایقی قبل اظهار داشت: زلزله در ازگله کرمانشاه با قدرت 7.3 ریشتر بیشتر شهرهای  لرستان را هم لرزاند.

زلزله شدیدی دقایقی پیش استان لرستان را لرزاند؛ این زلزله در همه شهرستان‌های استان لرستان احساس و مردم هم اکنون در کوچه و خیابان هستند، جزئیات این زمین لزله متعاقلا اعلام می‌شود.

زلزله زنجان را لرزاند‌

 دقایقی پیش زلزله‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر استان زنجان را لرزاند.

به گفته صفی‌الله کرامتی، مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان کانون این زلزله در سلیمانیه عراق گزارش شده اما لرزش‌های آن علاوه بر زنجان در استان‌های قزوین، همدان، کرمانشاه و کردستان نیز احساس شده است.

وی با دعوت مردم به حفظ آرامش و خونسردی و نیز رعایت نکات ایمنی در هنگام بروز زلزله ابراز کرد: با استعلام‌های انجام شده، این زلزله در استان زنجان خسارتی نداشته است.

زمین لرزه برق "پلدختر و کوهدشت" را قطع کرد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران لرستان گفت: بر اثر زمین لرزه امشب برق در شهرهای پلدختر و کوهدشت در استان لرستان قطع شده است.

رضا آریایی دقایقی قبل در مورد زمین لرزه در شهرهای لرستان اظهار داشت: بر اثر زمین لرزه استان‌های لرستان، همدان، ایلام، مرکزی و تعداد زیادی از شهرهای استان به لرزه درآمدند.

وی افزود: این زمین لرزه در ازگله قصر شیرین کرمانشاه بوده و باعث شده تا برق پلدختر و کوهدشت قطع شوند و تا این لحظه خساراتی از این زمین لرزه اعلام نشده است؛ این زمین لرزه به بزرگی 6.6 ریشتر بود.

زمین لرزه برق برخی مناطق روستایی ‌دلفان را قطع کرد‌

فرماندار دلفان گفت: زمین لرزه برق برخی مناطق روستایی درشهرستان دلفان را قطع کرد.

جعفر طولابی در مورد زمین لرزه امشب درشهرستان دلفان اظهار داشت:  با بررسی به عمل توسط پاسگاه های انتظامی و دهیاری ها خوشبختانه تاکنون خسارتی از وقوع زلزله امشب نداشته ایم.

وی افزود:زلزله باعث قطع برق در برخی از نقاط روستایی شده است که تلاش  مامورین توزیع برق برای وصل مجدد ادامه دارد

زلزله در ازگله کرمانشاه با قدرت 7.3 ریشتر بیشتر شهرهای  لرستان را هم لرزاند؛ این زلزله در همه شهرستان‌های استان لرستان احساس و مردم هم اکنون در کوچه و خیابان هستند، جزئیات این زمین لزله متعاقلا اعلام می‌شود.

جزئیات دقیق از لرزه‌های احساس شده در شهر اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به وقوع زلزله در غرب کشور گفت: مردم اصفهان نگران نباشند و آرامش خود را در زمینه زلزله و شایعات حفظ کنند زیرا در اصفهان جای نگرانی نیست.

منصور شیشه‌فروش  در اصفهان با اشاره به زلزله صورت گرفته و نگرانی‌های مردم اظهار داشت: کانون این زلزله در غرب کشور بوده و چند استان از جمله اصفهان و مناطقی از شهرکرد به واسطه آن لرزیده و زلزله در این استان احساس شده است.

وی ادامه داد: در استان اصفهان نیز زلزله به صورت تکان احساس شد اما در حال حاضر جای نگرانی وجود ندارد و کانون آن غرب کشور بوده که در اصفهان احساس شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان تصریح کرد: از مردم خواهش می‌کنیم که آرامش خود را حفظ کنند زیرا در استان اصفهان جای هیچ نگرانی دیگری وجود دارد و هیچ مورد خاصی در این استان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تیم‌های عملیاتی ما برای کمک به استان‌های دیگر آماده‌باش هستند و مشکلی در این زمینه نیست.‌

آخرین جزئیات زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه از زبان نجار

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه زلزله زده ازگله خبر داد و گفت: ‌مردم آرامش خود را حفط کنند.

اسماعیل نجار  در کرمانشاه  با بیان اینکه پس از وقوع زلزله 7.3 ریشتری در ازگله کرمانشاه، بلافاصله ‌شورای مدیریت بحران کرمانشاه تشکیل شد، اظهار داشت: ‌براساس آخرین گزارش‌های دریافتی تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند.

وی با توصیه به مردم برای حفظ آرامش خود افزود: این زمین‌لرزه در همدان، خوزستان، لرستان و اکثر استان‌های غربی نیز احساس شده و از مردم می‌خواهیم اخبار را از صداو سیما پیگیری کنند.

نجار با اظهار امیداوری نسبت به اینکه ان‌شاالله این زلزله خسارت جانی نداشته باشد، گفت: پس از بررسی دقیق میزان خسارات اعلام می‌شود.

زلزله در تمام نقاط استان همدان احساس شد‌

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با بیان اینکه زلزله در تمام نقاط استان احساس شد، گفت: خسارتی تا کنون گزارش نشده است

 زمین لرزه‌ای که در ساعت 21:48 به قدرت 7.3 ریشتر در منطقه ازگله کرمانشاه مرز میان ایران و عراق اتفاق افتاد در تمامی نقاط استان همدان احساس شد.

وی گفت: خوشبختانه این زمین لرزه در استان همدان هیچگونه خسارتی دربر نداشته است در عین حال تمامی بیمارستان‌ها و مراکز امدادی و درمانی استان همدان برای کمک‌رسانی به استان کرمانشاه در آمادگی کامل هستند.‌

زلزله‌ای به بزرگی 3.5 ریشتر چهارمحال و بختیاری را لرزاند

دقایقی قبل زلزله‌ای به بزرگی 3.5 ریشتر چهارمحال و بختیاری را لرزاند.

 براساس اعلام مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله‌ای به بزرگی 3.5 ریشتر چهارمحال و بختیاری را لرزاند.

 محل وقوع زلزله در  مرز استانهای اصفهان و چهارمحال و بختیاری،  حوالی فریدون شهر(اصفهان) در ساعت 22:36 دقیقه است.

این زلزله در طول جغرافیایی: 49.98، عرض جغرافیایی:  32.72 و عمق زمین‌لرزه: 10 کیلومتر رخ داده است.

 نزدیک‌ترین شهرها:

27 کیلومتری فریدون شهر (اصفهان)

31 کیلومتری چلگرد (چهارمحال وبختیاری)

34 کیلومتری افوس (اصفهان)

 نزدیکترین مراکز استان:

93 کیلومتری شهرکرد

155 کیلومتری اراک

مردم ایلام از ترس زلزله به خانه‌هایشان نمی‌روند‌

پس از وقوع زلزله 7.3 ریشزی در ازگله کرمانشاه، بلافاصله ستاد مدیریت بحران در استانداری ایلام تشکیل شد‌.

 پس از وقوع زلزله 7.3 ریشزی در ازگله کرمانشاه، بلافاصله ستاد مدیریت بحران در استانداری ایلام  تشکیل شد‌.

براساس این گزارش، تاکنون از تلفات جانی این زلزله در استان ایلام گزارش اعلام نشده‌ است.

‌‌تیم‌های هلال احمر در سطح شهر مستقر هستند.

مردم از ترس زمین‌لرزه دوباره به خانه نمی‌روند و در خودرو و پارک‌ها مستقر شد‌ه‌اند.‌

مجروحیت  تعدادی از مردم قصرشیرین‌/‌اعزام نیروهای امدادی به منطقه

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه پس از وقوع زلزله ساعت 21 امشب اوضاع در استان کرمانشاه آرام است.

رضا محمودیان  اظهار داشت: اوضاع در استان کرمانشاه آرام است و مردم خونسردی خود را حفظ کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه بیان کرد: مرکز زلزله در شهرستانهای ثلاث باباجانی و قصرشیرین گزارش شده است.

محمودیان بزرگی زلزله در قصرشیرین و ازگله را هفت و سه دهم ریشتر اعلام کرد و افزود: تعدادی از مردم در قصرشیرین مجروح شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از تعداد مجروحان یا کشته‌های احتمالی آماری در دست نیست، بیان کرد: نیروهای امدادی و مدیریت بحران در حال اعزام به منطقه هستند.

زلزله آذربایجان شرقی را لرزاند؛ مردم ‌به خیابان‌ها آمدند

زلزله استان آذربایجان شرقی را لرزاند و مردم از ترس پس‌لرزه‌های زلزله به خیابان‌ها آمدند.

زلزله نسبتا شدیدی دقایقی پیش استان آذربایجان شرقی را لرزاند؛ این زلزله در اکثر شهرستان‌های استان احساس و مردم هم اکنون در کوچه و خیابان هستند.