فارس: احمدرضا رادان عصر امروز در جمع خبرنگاران به کاهش ۱۱ هزار کشته، مصدوم و زخمی از ابتدای سال جاری تا کنون نسبت به سال گذشته در حوادث راهنمایی و رانندگی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: همراهی مردم در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی با توجه به افزایش خودرو در جادهها و افزایش سفر در بعضی از نقاط موجب کاهش تلفات ناشی از حوادث جادهای شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که این کاهش تلفات جاده‌ای تا پایان سال ادامه یابد و افزود: قانون جدید راهنمایی و رانندگی ابلاغ شده و با متخلفان قطعاً برخورد سخت‌تری صورت می‌گیرد.
رادان با تاکید براینکه برخورد با متخلفان راهنمایی و رانندگی خواسته مردم است، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۵ درصد رانندگان مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند و بی‌انصافی است که پنج درصد بقیه بخواهند اراده خود را به ۹۵ درصد تحمیل کنند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی به اجرای طرح زمستانی راهنمایی رانندگی اشاره کرد و گفت: این طرح با استفاده از قانون جدید راهنمایی و رانندگی زود‌تر از سال گذشته به دلیل فرا رسیدن فصل سرما و بارش‌ها آغاز شده است.

وی همکاری اداره راه و ترابری، اورژانس، هلال‌احمر و امداد خودرو با نیروی انتظامی در کاهش حوادثجاده‌ای را موثر خواند و تصریح کرد: همکاری مردم با پلیس موجب کاهش تلفات و صدمات ناشی از راهنمایی و رانندگی می‌شود.

رادان با بیان اینکه شناسایی نقاط حادثه‌خیز در دستور کار راهنمایی و رانندگی و وزارت راه قرار گرفته است، بیان داشت: تمام نقاط حادثه‌خیز در تقویم پلیس قرار دارد.

به گفته جانشین فرمانده نیروی انتظامی، وزارت راه تلاش بسیاری انجام داده تا بتواند نقاط حادثه‌خیز را کاهش دهد و در این امر نسبتاً موفق بوده است.

وی از استقرار ثابت گشتی‌های پلیس در تمام نقاط حادثه‌خیز در طرح زمستانی جاده‌های کشور خبر داد و اذعان داشت: مردم باید بدانند مسیر پر خطر است و حادثه در کنار آنهاست.

رادان خواستار همراه داشتن وسایل ایمنی، زنجیر چرخ و مواد غذایی در جادهها توسط مردم شد و افزود: مردم از سفرهای غیرضروری در ایام بارش پرهیز کنند.