نشانه‌ای مبنی بر نفوذ به سامانه آیداتیس یافت نشد

 سید محمود تارا، رئیس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در مورد ادعای مطرح شده مبنی بر افشاء اطلاعات بیماران مراجعه کننده به مراکز درمان اعتیاد کشور اظهارداشت: بررسی شواهد فعلی نشان می‌دهد که تا کنون هیچ نشانه ای مبنی بر هک و یا نفوذ به سامانه آیداتیس یافت نشده است.

وی گفت: با توجه به این که وزارت بهداشت، اطلاعات هویتی بیماران این مراکز را در سامانه آیداتیس نگهداری نمی کند این اطمینان اولیه وجود دارد، افرادی با هدف تشویش اذهان عمومی و برنامه ریزی شده در نظر دارند جلوی حرکت بزرگ وزارت بهداشت در ساماندهی مراکز درمان اعتیاد و همت این وزارتخانه در پیشگیری از سوء استفاده های برخی جریان های معدود در این مراکز را بگیرند.

رئیس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت همچنین نگهداری اطلاعات مراکز درمان اعتیاد در مراکز خارج از کشور را تکذیب و اعلام می کند هیچ یک از سایت های رسمی وزارت بهداشت نظیر این سامانه در مرکز داده خارج از کشور، وجود ندارند و این سامانه ها منحصرا در مرکز داده وزارت بهداشت استقرار دارند.

 تارا گفت: وزارت بهداشت از مراکز نظارتی درخواست کرده است تا با ارزیابی سامانه ها و اطمینان خاطر مبنی بر غیر واقعی بودن ادعاها، احتمال سوء استفاده افراد سودجو و گروه های فرصت طلب مربوطه از سامانه های ذیربط را اعلام کنند.