هاو ده ردى ئیوه م / همدرد شما هستیم

 به گزارش افکارنیوز، تنها چند ثانیه زلزله آمد و قلب ایران شکست، ساعت 21 و 5 دقیقه و 35 ثانیه بود که براساس اعلام رسمی مرکز لرزه‌نگاری کشور، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5/4 ریشتر حوالی ازگله استان کرمانشاه را لرزاند. این زلزله که در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داد، خسارت چندانی در پی نداشت اما دقایقی بعد فاجعه از راه رسید. ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه زلزله دیگری به بزرگی ۷/۲ ریشتر در 32 کیلومتری رخ داد. براساس آنچه مرکز جهانی لرزه نگاری منتشر کرده، این زمین لرزه در عمق 11 کیلومتری زمین رخ داد و مرکز زلزله 20 کیلومتر با سرپل ذهاب بیشتر فاصله نداشت. شهری که در جنگ تحمیلی بارها و بارها در مقابل یورش بعثی ها مقاومت کرد و از ایران عزیز دفاع کرد اما حالا مردم این شهر و شهرهای اطرافش با زلزله ای مهیب مواجه شده اند.

حالا همچون در زمان جنگ که هر ایرانی برای دفاع از خاک به سمت غرب کشور می رود، همه مردم ایران خود را همدرد زلزله زدگان می دانند و با آنها همدل هستند و در کنار انها خواهند بود.

مردم همه چشم به خبرها دوخته اند و برای کمک به زلزله زدگان از جان و مال خود دریغ نمی کنند تا بتوانند خود را شریک غم مردم غیور کرد و سرپل ذهاب و دیگر شهرها باشند.

طبق آخرین اخبار ۴۴۵ هموطن در این زلزله جان خود را از دست دادند و بالای ۷۰۰۰ نفر مصدوم شدند اما همچنان عملیات امداد و نجات ادامه دارد و مردم کشور از هر نژاد و قومی زبانشان این روزها و ساعتها زبان کردی است.