سرویس «خادمین رسانه‌ای آستان قدس رضوی» افتتاح شد

داوودی ابراز داشت: بحث کارگاه‌های تخصصی در این دوره از نمایشگاه از جمله برنامه‌های این مجموعه است. در بخش کارگاه‌های تخصصی پذیرای نظرات متخصصین و ایده پردازان خواهیم بود و بدون شک از نقطه نظرات آنها استفاده خواهد شد.

داودی به بحث بازی های کامپیوتری اشاره کرد و بیان داشت: استارتاپ ها در حوزه زیارت و حرم مطهر نیز از دیگر برنامه های آستان قدس رضوی بوده که در این باره نیز نظرات افراد مختلف و ایده پردازان دریافت و مورد بررسی و استفاده قرار می گیرد.

وی تولیدات رسانه ای را دیگر کارگاه این مجموعه عنوان کرد و یادآور شد: متخصصین رسانه و تولیدکنندگان محتوا می توانند در زمینه هایی چون زیارت، حرم مطهر و ... همکاری لازم با این مجموعه داشته باشند و با نقطه نظرات خود همکاری مشترکی را بخصوص در بحث رسانه با این مجموعه ایجاد کنند.

داودی به افتتاح سرویس «خادمین رسانه ای آستان قدس رضوی» در یازدهمین دوره از نمایشگاه رسانه های دیجیتال اشاره کرد و بیان داشت: افرادی که مایل هستند بعنوان خادم رسانه ای در این مجموعه فعالیت کنند می‌توانند تولیدات خود را در زمینه‌های مختلف از جمله عکس، پوستر، دلنوشته، گزارش خبری و ... در اختیار مجموعه آستان قدس رضوی قرار دهند.

مسئول غرفه آستان قدس رضوی با بیان اینکه این مجموعه در تمامی زمینه ها از ایده های افراد استقبال می کند، گفت: البته مجموعه آستان قدس رضوی هیچگونه محدودیتی را برای علاقه مندان جهت همکاری قائل نشده است و برای همکاری ضرورتی به ایده پردازی نیست بطوریکه افراد می توانند فعالیت های مورد علاقه خود را با این مجموعه در میان بگذارند و در حوزه مورد علاقه خود همکاری داشته باشند.

وی تولید محتوا در تمامی بسترها را بعنوان یک اصل برشمرد و تصریح کرد: افراد از طریق سامانه ثبت نام خادمین رسانه آستان قدس رضوی می توانند ثبت نام کنند. این سامانه در وب سایت این مجموعه به نشانی(www.aqr.ir) قرار دارد.

داودی از پخش زنده برنامه های حرم علی ابن موسی الرضا (ع) به صورت زنده از طریق صفحه اینستاگرام این مجموعه سخن به میان آورد و گفت: این سرویس این امکان را برای کاربران مهیا می کند تا از پخش زنده برنامه های حرم امام رضا (ع) آگاه شوند.

وی به فعالیت های پورتال جامع آستان قدس رضوی اشاره کرد و بیان داشت: این پورتال بیش از 20 زیردامنه دارد که هر کدام از این زیردامنه ها مرتبط به یکی از حوزه های آستان قدس و حرم مطهر است.

وی همکاری با سازمان کتابخانه آستان قدس رضوی را دیگر فعالیت این مجموعه عنوان کرد و گفت: عضویت افراد صرفاً از طریق این پورتال امکان پذیر است. کتابخانه آستان قدس رضوی یکی از بزرگترین کتابخانه‌های کشور است.

داو‌دی همچنین از فعالیت کتابخانه دیجیتال پورتال آستان قدس رضوی سخن به میان آورد و افزود: در این کتابخانه بیش از4 هزار کتاب چاپی و بیش از 20هزار کتاب چاپ سنگی و سایر منابع موجود است و اعضا می توانند از مطالب این کتاب های کمیاب که عموماً مورد نیاز محققین قرار میگیرد، استفاده کنند.

مسئول غرفه آستان قدس رضوی با اعلام اینکه عضویت در این کتابخانه هیچگونه محدودیتی برای افراد ندارد، گفت: محتوای این پورتال چند زبانه اعم از انگلیسی، عربی، اردو و ... است.
وی همچنین به فعالیت وب سایت «جایزه جهانی گوهرشاد» اشاره کرد و بیان داشت: این وب سایت مربوط به جشنواره ای می شود که از بانوان فرهیخته و نیکوکار با اهدای تندیس تقدیر بعمل می آید. بطور مثال در سال جاری از یک بانوی روسی به واسطه انجام اقدامی شاخص در بحث وقف و نذر تقدیر شد.

به گفته مسئول غرفه آستان قدس رضوی، جشنواره گوهر شاد هرساله پیش از دهه کرامت برگزار می شود.

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال با هدف آشنایی هر چه بیشتر فعالان حوزه دیجیتال و شرکت‌های فعال با آخرین تحولات صورت گرفته در حوزه رسانه‌های دیجیتال از تاریخ 20 الی 26 آبان در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.