مهدکودک‌های سیار در مناطق زلزله زده راه اندازی می شود

فاطمه عباسی افزود: کودکان، زنان، سالمندان و معلولان و در مجموع افرادی که درجریان وقوع زلزله در استان کرمانشاه، دچار معلولیت شدند، در اولویت دریافت خدمات امدادی، مددکاری و روانشناسی هستند.

مشاور رئیس بهزیستی در امور زنان و خانواده ادامه داد: مهدکودک های احداث شده در مناطق زلزله زده ، به کودکان و مادران آسیب دیده خدمات مورد نیاز را ارائه می دهند.

عباسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ستاد پذیرش سازمان بهزیستی کشور در مناطق زلزله زده مستقر است و عوامل حاضر فعالانه مشغول به رسیدگی به امور زلزله زدگان هستند.

وی تصریح کرد: اولویت کاری عوامل اورژانس اجتماعی و مشاورانی که در قالب «طرح محب» به مناطق زلزله زده اعزام شده اند، شناسایی و ارائه خدمات به افراد آسیب پذیر است.

مشاور رئیس بهزیستی در امور زنان و خانواده تاکید کرد: فرم های ویژه ای برای شناسایی این افراد در مناطق زلزله زده از سوی نیروهای سازمان بهزیستی میان زلزله زدگان توزیع شده است و تا عصر امروز آمار تفکیک شده آسیب دیدگان جمع بندی و اعلام می شود.

عباسی اظهار کرد: تجهیز کانکس های ویژه مهد کودک ها آغاز شده است و قرار است در این دو مهد کودک علاوه بر ارائه خدمات مورد نیاز مادر و کودک، حمایت ها و درمان های روانشناسی نیز به این گروه ارائه شود.

وی با اشاره به اهمیت حمایت های روانی پس از وقوع زلزله از آسیب دیدگان تصریح کرد: راهکارهای کاهش و کنترل استرس فقدان و از دست رفتن عزیزان مساله ای مهم است و روانشناسان و مددکاران بهزیستی در مناطق زلزله زده کرمانشاه از این موضوع غافل نیستند.

مشاور رئیس بهزیستی در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد:  روانشناسان و مددکاران سازمان بهزیستی در قالب مداخلات روانشناختی به زلزله زدگان استان کرمانشاه و حادثه دیدگان این بلای طبیعی خدمات ارائه می دهند.