حل مشکلات زیرساختی مناطق زلزله زده

جعفرزاده مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر درباره اقدامات این وزارتخانه در کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کشور گفت:شب وقوع زلزله 21 سد منطقه بازرسی شد که آسیبی ندیده بودند و در حوزه برق نیز یک نیروگاه از مدار خارج شده بود که پس از مدت یک ساعت و نیم  دروباره به مدار بازگشت.

وی با اشاره به اینکه اکنون در تامین آب و برق مشکلی نداریم گفت:با توجه به پس لرزه های مکرر و گل آلود شدن سرچشمه آب ، نمی توانستیم از اول سیستم آب رسانی از طریق شبکه داشته باشیم ضمن اینکه کیفیت آب برای ما مهم بود زیرا نمی خواستیم با ارسال آب ناسالم مشکلات مردم را چند برابر کنیم.

این مقام مسئول  درباره وضعیت  کنونی مناطق زلزله زده  تصریح کرد: ما به پایداری نسبی در دو حوزه آب و برق رسیده ایم اما در مناطق آسیب دیده به دلیل پیشگیری از حوادث جدید همچون آب گرفتگی منازل، امکان وصل آب را نداریم از این رو 86 تانکر در سرپل ذهاب آبرسانی را انجام  می دهند .

جعفرزاده ادامه داد: در قصر شیرین از 24 ساعت گذشته آبرسانی به صورت نرمال و از طریق شبکه صورت می گیرد؛ در این مدت یک میلیون و 500 هزار بطری آب توزیع شده است و در خطوط اصلی با نصب شیرهای برداشت مردم می توانند از آب شرب استفاده کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو افزود: در شهر ازگله شبکه آب  پایدار شده است و  تمرکز خود را بر  مناطق روستایی گذاشته ایم زیرا تخریب صورت گرفته در روستاها بیشتر بود.

وی ادامه داد:در حال حاضر  7 مجتمع که هرکدام 10 تا 15 روستا را پوشش می دهند به شبکه آب وصل هستند و مابقی از طریق تانکر آبرسانی می شوند.

در ادامه بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز اظهار داشت: در شهرهای قصرشیرین و جوانرود شرایط عادی شده و در شهر ثلاث نیز خانه به خانه مراجعه و گاز را وصل می کنیم .

وی افزود: 4 نانوایی را به گاز وصل کردیم و سی ان جی ها به شبکه وصل شده است. 

این مقام مسئول تصریح کرد:زمانیکه مردم در منازل خویش ساکن شدند درخواست دهند تا با همکاری نظام مهندسی گاز مشترکان وصل شود.

بوجارزاده تاکید کرد:تقاضای ما اینست که هموطنان به هیچ عنوان اقدام به وصل گاز نکنند.