درخواست دبیر کل هلال احمر از مردم برای کمک نقدی به زلزله زدگان

مصطفی محمدیون با اشاره به حضور جمعیت هلال احمر در حادثه زلزله غرب کشور گفت: ما از روز اول حادثه به عنوان جمعیت هلال احمر در محل وقوع حادثه حاضر شدیم و ماموریتی که به ما داده شده، تامین چادر، پتو و اقلام غذایی بود و توزیع آن توسط واحدهای نظامی و انتظامی در شورای تامین استان مصوب شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر اضافه کرد: ما تا الان ۴۸ هزار چادر توزیع کردیم و ۱۰ فروند بالگرد را آوردییم و در روز اول ۲۰۰ مجروح را به بیمارستان کرمانشاه منتقل کردیم و در دو روز گذشته بالغ بر ۲هزار تخته چادر و مواد غذایی را به نقاط دوردست که امکان دسترسی به آن بسیار سخت است توسط بالگردها منتقل کردیم

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود چادرها درست میان زلزله زدگان توزیع نشد، گفت: کار توزیع چادرها از یک ساعت بعد از حادثه در خود سرپل ذهاب شروع شد اما بر اساس مصوبه شورای تامین استان و دستور استاندار تهیه چادرها به هلال احمر سپرده شد و استاندار عنوان کرد توزیع آ« توسط ارتش و سپاه انجام شود. بر این اساس ما تامین کننده چادر نبودیم و آمار دقیق از توزیع به روستاها نداریم اما بیش از ۸۰درصد نیازها تامین شده است.

محمدیون در پاسخ به سوال دیگری درباره کمک های مردمی، راهبردها و توصیه ها گفت: توصیه ماکد ما کمک نقدی است، چون رسیدگی به این موضوع منحصر به یک هفته و دو هفته نیست بلکه باید حداقل چندین ماه آسیب دیدگان تغذیه و پوشش داده شوند. بهترین روش و راحت ترین روش کمک های نقدی است.

وی در خاتمه گفت: ما از استان های هم جوار نیروهای مورد نیاز را تامین کردیم البته در این مواقع ازدحام نیروها هم باعث کاهش سرعت می شود، ما نیرو جمع کردیم اما تامین اقلام مورد نیاز از همه استان ها بوده است.