شگرد سارق حرفه ای کرج برای سرقت خودرو

سرهنگ جواد صفایی اظهار کرد: با ارسال پرونده‌ای از کلانتری ۳۱ کوی کارمندان شمالی به همراه متهمی به هویت (م) به جرم سرقت، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی سوابق پرونده متوجه شدند که او از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار بوده که با بهره‌گیری از شیوه و شگردهای پلیسی و با اعتراف متهم موفق به کشف شش دستگاه خودروی سرقتی پراید شدند.

سرهنگ صفایی ادامه داد: متهم در بازجوئی‌های فنی انجام‌شده به سه فقره سرقت داخل خودرو نیز در کرج اعتراف کرد که با تلاش مأموران، شاکیان شناسایی و اموال سرقت شده آنان اعم از کارت و مدارک خودرو، انواع کارت عابر بانک و پخش و باند و لوازم خودرو به آن‌ها تحویل شد.

وی گفت: شیوه و شگرد متهم به این صورت بود که متهم طعمه‌هایش را از میان پرایدهای مدل‌پایین انتخاب و با استفاده از سوئیچ خودرو خودش درب آن‌ها را باز و اقدام به سرقت می‌کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز اضافه کرد: انگیزه سارق از ارتکاب این جرائم، اعتیاد به مواد مخدر و روان‌گردان ازجمله ماده مخدر شیشه و همچنین بیکاری بوده است.

وی گفت: مالکان خودروهای پراید مدل‌پایین برای تجهیز خودروهای خود به قفل‌های مناسب از قبیل قفل‌های پدال، فرمان و تجهیزات ایمنی اقدام کنند.

به گفته سرهنگ صفایی متهم با قرار وثیقه مناسب روانه زندان شد.