خدمات ویژه برای توسعه پیام‌ رسان‌های داخلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اصل برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال را تخمین زدن توانمندی‌ها در کشور عنوان کرد و بیان داشت: هماهنگی‌ها در عرصه داخلی و برداشتن موانع پیرامون این امر باید محقق شود. اگر انرژی و پتانسیل موجود را به کار ببریم بدون شک در برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در سال آینده به صورت پربارتر پربارتر موفق‌تر خواهیم بود.

 این عضو کابیه دولت ابراز داشت: این انگیزه‌ها، علاقه‌ها و انرژی‌ها در نمایشگاه به صورت بارز دیده می‌شود و بسیار ارزشمند خواهد بود.

 وی یادآور شد: کاهش تعرفه و تغییر مدل تعرفه‌گذاری 2 بحث متفاوت است، ما در عرصه سرویس‌های دسترسی در درون کشور یک تعرفه‌هایی داریم که در دنیا مقایسه می‌شود، کشور ما جز 10 کشور اول دنیا در خصوص شاخص نسبت درآمد خانواده‌ها با هزینه‌ای که پرداخت می‌کنند به لحاظ قیمت موبایل اینترنت محسوب می‌شود.

 آذری جهرمی گفت: سرویس اینترنت موبایل نسبت به سرویس ثابت اینترنت در دنیا گران قیمت تر است، در عین حال در کشور در خصوص سرویس اینترنت ثابت در مقایسه با دنیا رتبه بهتر از 90 نداریم.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مدل تعرفه‌گذاری سرویس‌های ثابت را یکی از دلایل این موضوع عنوان کرد و بیان داشت: کاربران دائماً نگران این هستند که حجم اینترنت شان چه زمانی تمام می‌شود و همین امر موجب رفتار محافظه کارانه کاربران در مصرف می‌شود و در فضای دانلود قرار می‌گیرند، همین مطلب بزرگترین ضربه را به تولیدکنندگان محتوا و اکوسیستم این مجموعه وارد می‌کند.

 به گفته این عضو کابینه دولت؛ در دنیا مدل حجمی برای اینترنت ثابت منسوخ شده است و از این مدل استفاده نمی‌شود بر همین اساس باید در کشور به سمت اینترنت غیرحجمی برویم.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه اینترنت غیر حجمی و با اختصاصی تفاوت‌هایی دارد افزود: زمانی که سرویس غیر حجمی استفاده می‌شود در حالاتی ممکن است تضمین پهنای باند را نداشته باشیم. یعنی سرویس شما در 95درصد اوقات مطابق با سرعتی که خریداری شده سرویس دهی می‌کند.

 وی در خصوص طرح سما اظهار داشت: محتوای سالم و محتوای مورد اطمیمنان بحث‌های جداگانه‌ای است. شامد می‌تواند یک مرجعی باشد برای ما در کشور تا اطمینان خاطر به مردم داده شود چه بنگاه‌هایی اخبار و محتواهایشان مورد اطمینان است.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه شامد زیر ساخت اعتماد الکترونیکی است که حاکمیت آن را تایید می‌کند بیان داشت: بر اساس این طرح به تدریج محتواهایی که مورد اطمینان بیشتر است مورد اقبال بیشتری قرار می‌گیرند. شامد می‌تواند حوزه پخش شایعات در فضای مجازی را مدیریت کند. کسانی که رفتار غیرحرفه‌ای دارند از طریق افکار عمومی و ارزیابی‌های منصفانه و عادلانه بررسی و اعلام می‌شود.

 آذری جهرمی خاطرنشان کرد: شامد می‌تواند کمک فراوانی به بهود وضعیت فعلی و سالم سازی فضای مجازی داشته باشد این امر موضوع بسیار مهمی است که وزارت ارشاد آغاز کرده و ما نیز همه جانبه در وزارت ارتباطات کمک خواهیم کرد.