احتیاجات دانش آموزان در مناطق زلزله زده

فاطمه سعیدی با اشاره به بازدید برخی اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، اظهار کرد: بازدیدی از وضعیت مدارس مناطق زلزله‌زده داشتیم، باید بگویم بیش از 90 درصد مدارس تخریب شده‌اند و برخی مدارس ترک‌های بزرگی دارند که حضور دانش‌آموزان در آنها باید با احتیاط کامل همراه باشد چرا که امنیت کافی ندارند.

وی افزود: با توجه به اینکه نمی‌توان جریان تعلیم و تربیت را تعطیل کرد مقرر شد فعالیت مجدد مدارس در کانکس انجام شود و از روز دوشنبه مدارس مناطق زلزله زده به صورت دو یا سه شیفت فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کتاب‌ها و دفاتر دانش‌آموزان زیر آوار مانده است بنابراین نیاز است مجدد کتاب‌های درسی مورد نیاز برای آنها ارسال شود از سوی دیگر نیاز داریم مردم و خیران در احداث مدارس کمک ویژه‌ای کنند چون خسارات به مدارس در این مناطق سنگین است و دولت به تنهایی نمی‌تواند کار بازسازی مدارس تخریب شده را به سرعت انجام دهد.

سعیدی ادامه داد: زلزله کرمانشاه به قدری شدید بود که مدارس جدید و قدیم هر دو آسیب‌دیده‌اند اما در شهر سرپل ذهاب از مدرسه‌ای بازدید کردیم که با قدمت بیش از 30 سال تخریب نشده بود و ترک‌هایی داشت.

وی در پایان تأکید کرد که برای بازسازی مدارس تخریب شده در جریان زلزله کرمانشاه به جهاد مدرسه سازی در کشور نیاز داریم.