2 برابر شدن یارانه و مستمری مددجویان بهزیستی در غرب کشور

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری که امروز(شنبه) برگزار شد، به تشریح عملکرد سازمان بهزیستی کشور در زلزله استان کرمانشاه پرداخت.

محسنی بندپی اظهار داشت: ۱۰۰ نفر از روان‌شناسان و مددکاران سازمان بهزیستی کشور، از نخستین ساعات پس از وقوع زلزله در قالب ۲۰ گروه ۵ نفره به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

وی افزود: این تیم های حمایتی تا پایان سال جاری در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه حضور دارند و خدمات روان‌شناسی و مددکاری را به آسیب دیدگان زلزله ارائه می دهند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: تاکنون مجموع کمک های غیر نقدی مردم، به ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است و کمک های نقدی نیز از مرز ۴۵۰ میلیون تومان عبور کرده است.

محسنی بندپی تاکید کرد: مددجویان بهزیستی استان کرمانشاه در مناطق زلزله زده تا پایان سال 2 برابر مبلغ یارانه و مستمری همیشگی را دریافت می کنند.

وی یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور مبلغ ۱۰ میلیون وام بلاعوض را برای مسکن مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اختصاص داده است و این مبلغ را در اسرع وقت به مددجویان آسیب دیده پرداخت می کند.

 رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: این مبلغ به مددجویان بهزیستی استان کرمانشاه که توان معرفی ضامن برای دریافت تسهیلات و وام‌های مسکن دولتی را ندارند، پرداخت می شود.

 محسنی بندپی اظهار کرد: پشت نوبتی های معلول استان کرمانشاه که در حال حاضر حدود ۸۰۰ نفر هستند، بدون فوت وقت در چرخه حمایتی سازمان بهزیستی کشور قرار می گیرند.