چگونه از شر چربی های بدن خلاص شویم؟

اگر تا به حال موفق به کاهش وزن شده باشید احتمالا متوجه بُعد دیگر این موضوع شده اید: چربی هایی که برایشان مهم نیست شما چه کاری انجام می دهید. نمی توانید از دست این چربی ها راحت شوید؟

این مقاله به وسیله ۳ راهکار به شما کمک می کند که بدانید چطور چربی های سرسخت شکم را از بین ببرید.

۱:روزه گرفتن متناوب

این راهکار با گول زدن بدن باعث افزایش سوخت وساز موثر شده و به این ترتیب چربی های سرسخت شکم را از بین می برد. اساسا، داشتن فاصله طولانی حدود ۱۲ تا ۱۸ ساعت بین وعده های اصلی بعضی اوقات به بدن کمک می کند با مهار کردن گیرنده های آلفا و فعال کردن گیرنده های بتا چربی سوزی بیشتری انجام دهد.

گیرنده های بتا بر خلاف گیرنده های آلفا که باعث حفظ ذخیره چربی می شوند، به بدن علامت میدهند که وقت چربی سوزی است .بعضی از قسمت های بدن تعداد بیشتری گیرنده بتا نسبت به بقیه قسمت ها دارند. چربی های سر سخت شکم بیشتر تمایل دارند مکانی برای گیرنده های آلفا باشند به همین دلیل کم کردن وزن در قسمت شکم دشوار میشود.

وقتی روزه می گیرید سطح انسولین خون پایین می آید که نهایتا باعث می شود گیرنده های نوع بتا شروع به چربی سوزی کنند. بنا براین وقتی دوباره غذا می خورید بدن آمادگی دارد به جای ذخیره این کالری ها، آن ها را بسوزاند. از لحاظ دریافت کالری و ماکرونوترینت ها، غذا خوردن طی دوره های منظم باعث می شود بدن با بیشترین کارایی شروع به سوزاندن کالری دریافتی کند.

۲: تمرینات تناوبی (اینتروال) با شدت بالا

وقتی صحبت از چربی سوزی به وسیله ورزش به میان می آید، تمرینات اینتروال با شدت بالا به این دلیل که در مقایسه با تمرین قدم زدن ثابت کالری بیشتری در واحد زمان می سوزانند، بهترین راه برای از بین بردن چربی های سرسخت شکم هستند. تمرینات اینتروال با شدت بالا که به HIIT نیز شناخته می شوند برای افزایش حساسیت به انسولین و تحمل گلوکز بسیار مفید هستند.

این دو عامل نقش اساسی در سخت شدن کاهش وزن دارند بنابراین کنترل آنها با تمرینات اینتروال شدید ممکن است انرژی لازم برای سوزاندن چربی های سرسخت شکم را به بدن بدهد.

در نهایت ، اگرچه تمرینات اینتروال با شدت بالا به سختی می توانند تاثیر ۱۰۰% داشته باشند، این تمرینات هر چه کوتاه تر و همراه با استراحت باشند، آسان تر انجام می شوند. بنابراین اگر به مدت طولانی متوجه شدید تمرینات ثابت کوتاه مدت چربی های سرسخت شکم را از بین نمیبرند، بعضی از تمرینات اینتروال شدید مثل دو سرعت یا وزنه زدن به مدت طولانی را امتحان کنید.

   ۳:کافئین همراه با روزه داری و ورزش کردن

کافئین ماده ای ترموژنیک است که به عنوان بخشی از کارایی روزانه و همچنین هنگام ورزش کردن، سوخت و ساز بدن شما را برای چربی سوزی بیشتر بالا می برد. اگر روزه گرفتن و ورزش کردن تاثیری روی چربی های سرسخت شکم ندارد اضافه کردن ۲۰۰ میلی گرم کافئین به رژیم غذایی روزانه خود را امتحان کنید و اگر معمولا کافئین زیادی مصرف می کنید تا ۶۰۰ میلی گرم مصرف خود را بالا ببرید(از طریق قهوه، چای و نوشیدنی های انرژی زا) و همچنین برای کاهش وزن صبور باشید.