یکی از جنایات بزرگ هیتلر که به تازگی کشف شد!

شواهد جدید نشان می‌دهد بیش از ۶۵ هزار تن از سموم بسیار خطرناکی که آدولف هیتلر، رهبر حزب آلمان نازی قصد داشت به وسیله آن‌ها برنامه تسلیحات شیمیایی خود را پیش ببرد، در سال‌های جنگ جهانی دوم در دریای بالتیک تخلیه شده است.

زیست شناسان دریایی با بررسی حلقه‌های درخشان سبز رنگ در اعماق دریا به وجود اثراتی از گاز خردل پی برده‌اند. این آلودگی دریایی که «حلقه سبز رنگ مرگ» نام گرفته، درنتیجه واکنش‌های شیمیایی گاز خردل و فساد تدریجی جلبک‌ها ایجاد شده است. آن‌ها با اشاره به عمق آلودگی نسبت به «فاجعه زیست محیطی» هشدار داده‌اند.

گای والترز، نویسنده و مورخ انگلیسی معتقد است مواد شیمیایی بخشی از متعلقات آلمان نازی بود که شخص هیتلر به وسیله آن درصدد پیشبرد ساخت تسلیحات هسته‌ای بود. با شکست آلمان در جنگ جهانی دوم، سربازان انگلیسی و روسی به سموم شیمیایی دست یافتند. آن‌ها این سموم خطرناک را که حجم آن بسیار زیاد بود، با ریختن در آب دریا نابود کردند.

به مرور زمان و با زنگ زدگی محفظه، سموم به آب دریا راه یافتند و موجب ایجاد «حلقه سبز رنگ مرگ» شدند. سم سبز یکی از علل نقص ژنتیکی آبزیان است. حجم آلودگی در این دریا به حدی است که برخی ماهیگیران لهستانی بار‌ها به جای ماهی، پوسته گاز خردل صید کرده ‌ند.

گفته می‌شود، دانشمندان تاکنون موفق به کشف محل دقیق تجمع سموم شیمیایی در دریای بالتیک نشده‌اند با این حال، نسبت به تشدید فجایع زیست محیطی هشدار داده‌اند.