لزوم نظارت مستمر برعملکرد سامانه کنترل اردو‌ها

 سید محمد بطحائی درحاشیه بازدید از سامانه کنترل اردو‌های دانش آموزی، با تقدیر از تلاش‌های معاونت پرورشی و فرهنگی و سازمان دانش آموزی درخصوص راه اندازی مرکزکنترل اردو‌های دانش آموزی در کمتر از یک هفته، اظهارکرد: راه اندازی چنین مرکزی در این زمان کم تنها از طریق کار جهادی ممکن است که این موضوع انجام شد.

وی افزود: امنیت و سلامت سفر‌های دانش آموزی مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسئله‌ای است که در اولویت کاری آموزش و پرورش قرار داد و تلاش می‌کنیم درگام بعدی سامانه کنترل سفر‌های دانش آموزی را در مراکز استان‌ها ایجاد و کلیه سفر‌های درون استانی را نیز رصد کند.

بطحایی نظارت مستمر برعملکرد سامانه کنترل اردو‌ها را بسیار مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: از آنجا که سلامت و امنیت دانش آموزان همواره در اولویت قرار دارد کارشناسان و مسئولین مرتبط از اعمال هرگونه سلیقه و خلاقیت در سامانه کنترل آنلاین سفر‌های اردویی باید خودداری کنند و هرنوع تغییر در روند اجرایی سامانه تنها باید از طریق دستورالعمل‌های بالادستی صورت گیرد.

وزیرآموزش و پرورش گفت: تمهیداتی انجام خواهد شد تا از ۱۰ روز آینده حرکت اتوبوس‌های اردویی فقط با ارسال «کد حرکت» از مرکز به سرپرستان اردو امکان پذیر باشد، و این کد به منزله مجوز نهایی اردو خواهد بود.

وی ادامه داد: در فرآیند فعالیت این مرکز جای هیچ گونه اشتباهی نخواهد بود و اولین اشتباه به منزله آخرین اشتباه مسئول مربوطه تلقی می‌شود، زیرا با جان دانش آموزان سرو کار داریم.

بطحایی خاطر نشان کرد: مسئولین ذی ربط، سامانه کنترل سفر‌های دانش آموزی را بررسی تا اگر نیازمند اصلاح و تغییر هست از طریق اداری اقدام لازمه صورت گیرد و برای نهادینه کردن این سامانه زیر ساخت‌های مورد نیاز را نیز فراهم شود.

وی اظهار کرد: مسئولین مربوطه باید با تمام جدیت فعالیت‌های مرکز کنترل را پیگیری کنند و با هرگونه کوتاهی و قصور در استان‌ها برخورد کنند تا سلامت دانش آموزان در اردو‌ها به طور کامل تضمین شود.

بطحایی از رصد حرکت ۲۰۰۰ اتوبوس حامل دانش آموزان اردویی طی ۴۵ روز گذشته توسط این مرکز خبر داد و افزود: تقویت این مرکز هزینه‌ها را کاهش و امنیت و سلامت اردو‌ها را افزایش می‌دهد بنابراین اطلاع رسانی دقیق از فعالیت‌های سامانه برای جامعه ضروری است.