شاخ‌دارترین دروغ‌ها درباره زلزله کرمانشاه/ از گوبلز تا آمدنیوز؛ کاسب‌کارها مشغول کارند!

آمدنیوز خیال می‌کند تئوری‌های گوبلز هنوز کار می‌کند؛ فرمانده تبلیغات ارتش هیلتر که گفته بود: «دروغ را هرچه بزرگ‌تر بگوئید، مردم ساده‌تر باور می‌کنند!» احتمالاً برای همین از فردای زلزله مشغول خیال‌بافی است؛ دروغ می‌گوید و واقعیت‌های میدان را وارونه جا می‌زند. از ماجرای هواپیمای امدادرسانی ارتش گرفته که فرانسوی جا زدند، تا دروغ‌هایی که درباره مسکن مهر سر هم کردند. رسانه‌ها البته پیشرفت کردند؛ سواد رسانه‌ایِ مردم هم. خیلی بیشتر از دوران جنگ بین‌الملل. آنقدر که دروغ‌های آمدنیوز کمتر از چند دقیقه افشا شوند.

 شاخ‌دارترین دروغ‌هایی که مقلدان هیتلر درباره زلزله کرمانشاه گفتند/ از گوبلز تا آمدنیوز؛ کاسب‌کارها مشغول کارند!
 
در این گزارش تنها بخش‌هایی از این اباطیل را لیست کردیم؛ در بوته‌ی نقد قرار دادیم و نسبتشان را با حقیقت سنجیدیم. اباطیلی که به سبک دوران نازی آنقدر گل‌درشت گفته شده، که لازم نیست تکذیب شوند! جمع‌بندی و نتیجه‌گیری با شماست.
 
اول| القای اختلاف میان نیروهای نظامی و ناکارآمدی سپاه در امدادرسانی‌

مبتذل‌تر از این نمی‌شود. ارتش و سپاه از نخستین ساعت‌های فاجعه برای امدادرسانی حاضر بودند. بنابر مصوبات ستاد بحران، سپاه امدادرسانی به روستاهای آسیب‌زده را به عهده گرفت و ارتش به شهرها رسیدگی می‌کرد. فرصت‌طلب‌ها ولی مدام بر طبل تفرقه کوبیدند. از یک طرف دستاوردهای ارتش را برجسته می‌کردند و از سوی دیگر از هیچ فرصتی برای زیر سؤال بردن دستاوردهای جوان‌های بسیجی دریغ نمی‌شد. این همه درحالی است که متوالیاً فرماندهان ارتش قهرمان از همبستگی و اتحاد می‌گویند. امیر سرلشگر موسوی فرمانده کل ارتش در این‌باره گفته: «ارتش و سپاه در حادثه زلزله جلوه‌های زیبایی از هم‌افزایی را به تصویر کشیدند.»

شاخ‌دارترین دروغ‌هایی که مقلدان هیتلر درباره زلزله کرمانشاه گفتند/ از گوبلز تا آمدنیوز؛ کاسب‌کارها مشغول کارند!
 

از طرف دیگر تماشای نظرات مردمی درباره چندوچون امدادرسانی نیروهای ارتش و سپاه هم تماشایی است:

 

دوم| القای بی‌کیفیت بودن مسکن مهر و عقده‌گشایی از دولت سابق

آش آنقدر شور شد که آقای رئیس‌جمهور در جلسه‌ی هیأت دولت از همه بخواهد تا «زلزله را میز محاکمه نکنند.» شاگردان مکتب گوبلز اما حاضر نشدند به احترام عزاداری مردم هم دهانشان را ببندند. صدها کشته و هزاران مجروح و بی‌سرپناه؛ یک‌مشت فرصت‌طلب ولی آب را برای تسویه حساب با دولت سابق گل‌آلود کردند. انگار نه انگار که مصیبت‌زده‌های پهلوانِ کُرد، این روزها بیشتر از همیشه نیازمند آرامشند.

 
 
همه‌ی اباطیلی که این جماعت سرِ هم کرده بودند، البته خیلی زود نقش برآب شد. وقتی اداره کل مسکن و شهرسازی کرمانشاه اعلام کرد علیرغم تمام دروغ‌ها، واحدهای مسکن مهر در کرمانشاه تنها دو نفر فوتی داشته است. احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی هم با اذعان به کیفیت ساختمان‌های مسکن مهر بیان داشت: «در شهرستان سرپل ذهاب ۲ پروژه ۲۰۰ واحدی و ۵۷۶ واحدی توسط تعاونی‌های مسکن احداث شده که پروژه اول هیچگونه آسیبی ندیده و پروژه دوم که دارای ۲۴ بلوک بوده نیز از نظر سازه‌ای سالم و حتی یک سقف نیز از کل پروژه فرو نریخته است، این در حالی است که دیوارهای جانبی آن بلوک‌ها به خصوص در طبقات پایین با توجه به شدت زلزله ۷.۳ ریشتری تخریب شده است.»
 
وی در ادامه اضافه کرد: «با این اوصاف تأکید می‌شود همه بلوک‌های مسکن مهر ایستایی خود را حفظ کرده و کاملا پابرجا هستند که خوشبختانه همین امر موجب کاهش چشمگیر تلفات و خسارت جانی نسبت به ساختمان‌های اطراف (که متأسفانه تعداد زیادی از آن‌ها ۱۰۰ درصد تخریب و با خاک یکسان شده‌اند)، شده است؛ به طوری‌که آمارهای غیررسمی اعلامی در منطقه حاکی از کشته شدن ۲ نفر در این پروژه تا کنون بوده است.»
 

سوم|خیال‌بافی درباره کمک‌های خارجی/ وقتی زامبی‌ها هواپیمای ارتش را هواپیمای فرانسوی جا زدند!

این‌که ممالک خارجی علاوه بر ابراز همدردی، پیشنهاد کمک‌های بشردوستانه داشته باشند، رسم است. رسم است و نشان انسان‌دوستی. البته که زلزله‌ی کرمانشاه نه از حیث تلفات و نه از لحاظ خرابی‌ها آنقدر گسترده نبود که نتوان با قوای داخلی آن‌را جمع کرد. برای همین هم ظریف وزیر امور خارجه ضمن تشکر از تمام پیشنهادات کمک از کشورهای خارجی، آن‌ها را رد کرد. گوبلزی‌ها ولی اینجا هم دست به کار شدند. القای مداوم ناتوانی نیروهای امدادرسانی و لجاجت در پنهان کردن حقیقت، آن‌ها را دروغ‌گو می‌کند. آنقدر که تصویر هواپیمای پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی را به‌جای هواپیمای فرانسوی منتشر کنند. و بعد هم مدعی شوند فرانسوی‌ها شبانه(!) برای یاری ایران شتافتند!

 
شاخ‌دارترین دروغ‌هایی درباره زلزله کرمانشاه/ از گوبلز تا آمدنیوز؛ کاسب‌کارها مشغول کارند!
 
عاقبت جیره‌خواری همین است؛ آن‌ها عادت کرده‌اند دُم تکان دهند. شاید ارباب‌های اروپایی‌شان مواجبشان را بیشتر کنند!
 
چهارم|انتشار سخنان تقطیع‌شده «سمت خدا»/ ناشی‌گری یا بی‌شرفی؛ مسئله این است!

دروغ‌گو شاخ و دُم ندارد؛ همین‌که یک فیلم تقطیع‌شده را که از قضا برای چند سال قبل است منتشر کنی و بعد آن را بهانه‌ای برای عقده‌گشایی از روحانیت قرار دهی، دلایل خوبی برای اثبات فرصت‌طلبی نیست؟ این جماعت دقیقاً چه کار دیگری می‌توانند انجام دهند تا اثبات کنند برای لجن‌پراکنی و عقده‌گشایی ساخته شدند؟

دوران هیتلر گذشته؛ حالا سال‌ها است تاریخ تئوری «دروغ بزرگ» و گوبلز را در زباله‌دانی دفن کرده است. عقب‌مانده‌هایی مانند آمدنیوز ولی همچنان در همان آسمان سِیر می‌کنند. چیزی مصرف می‌کنند؟ شاید!

کلی آسمان-ریسمان بافتند تا اثبات کنند تماس سردار جعفری با فرمانده سپاه تهران «نمایشی» است. این دروغ هم چندان دوام نداشت؛ برخی کاربران فضای مجازی با انتشار تصاویری اثبات کردند بعضی تلفن‌های همراه وقتی «پشت‌خط» داشته باشند هم زنگ می‌خورند. بعلاوه روابط عمومی سپاه پاسداران هم فایل صوتی کامل تماس تلفنی سردار جعفری را با فرمانده سپاه تهران منتشر کرد تا دروغ‌گو بیشتر از گذشته رسوا شود.