اربعین امسال بهتر از سالهای گذشته

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری با تقدیر از تلاش همه دست‌اندرکاران در ایران و عراق برای برگزاری هر چه با شکوه‌ترمراسم اربعین حسینی گفت: کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین امسال کار بزرگ و موفقی را ساماندهی و اجرا کرد.

وی افزود: ساماندهی اعزام و بازگشت حدود 2 میلیون و 300 هزار زائر کاری دشوار و طاقت فرسا است بنابراین بدینوسیله از تلاشها و اقدامات صورت گرفته تقدیر و تشکر می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، فعالیت بخشهای مختلف را در مقایسه با سالهای گذشته بهتر توصیف و در عین حال تصریح کرد: بحث آسیب‌شناسی از جمله جلوگیری از اسراف، پرهیز از موازی کاری، حرکت به سمت کارهای منطقی و عقلانی و استفاده از دیدگاه و راهکارهای مردم باید جدی گرفته شود و نقاط ضعف رفع و نقاط قوت تقویت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تاکید کرد: بُعد مردمی حرکت عظیم پیاده روی اربعین که بدون حادثه تروریستی و با کمترین حوادث به پایان رسید بر عظمت اربعین امسال افزود و خدا را برای این نعمت سپاسگزاریم.

توضیحات رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی؛ مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری و رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین نیز با ارائه گزارشی از فعالیتهای این کمیته در اربعین 96 ، اظهار کرد: تهیه و تدوین سیاستها و راهبردهای اربعین امسال در 97  اصل و 378 اقدام فرهنگی، آموزشی و تبلیغی بر مبنای سیاستها و اصول ابلاغی انجام شد.

شرکت کنندگان در این جلسه همچنین ایجاد تمرکز در واگذاری وظایف و مسئولیتها در اربعین آینده را ضروری توصیف و تاکید کردند: باید با اقدامات غیرقانونی در حوزه صدور روادید برخورد شود و از اتلاف وقت، هزینه‌های زائد و هدر رفت امکانات جلوگیری به‌عمل آید.

در ادامه این جلسه آقایان نصرالله فرهمند؛ مدیرعملیات حج 96 از نتایج حاصله در 25 کمیته تشکیل شده متشکل از کارشناسان بعثه مقام معظم رهبری، ‌سازمان حج و زیارت و کارگزاران و نیروهای خارج از مجموعه حج و زیارت برای آسیب شناسی حج 96 و دکترسید علی مرعشی؛ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌ احمر از بررسیهای صورت گرفته در کمیته بهداشت و درمان گزارش دادند.

حمید محمدی؛ رئیس سازمان حج و زیارت هم در این جلسه اعلام کرد: در برنامه‌ریزی برای حج آینده فراخوان برای پیش ثبت نام از صاحبان فیشهای اولویت‌دار و پیش‌بینی دوره‌های متفاوت زمانی برای سفر حج مدنظر خواهد بود.

سرپرست حجاج ایرانی نیز در این جلسه با اشاره به افزایش نرخ برخی از خدمات  در عربستان تاکید کرد: رعایت حق الناس و پاسخگویی به مردم باید در اولویت برنامه‌ها قرارگیرد.

وی از مسئولان کمیته‌های آسیب شناسی خواست نتایج بررسیهای خود را ظرف یک ماه آینده به این جلسه ارائه دهند تا نسبت به اصلاح نکات مورد نظر اقدام و نواقص برطرف شود.